Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : djini en de duivel

amiin
03-11-2003, 14:41

aslaamu aleekum ik heb een vraag ik weet dat de duivel een engel geweest is maar wat is een djini en wat is het verschil djini en de duivel.

Soumayah
03-11-2003, 14:55
DJEN BEDOEL JE ZEKER WANTT DJINI BETEKENT JE ERGEREN EN DJEN IS GEWOONEEN GEEST EEN ENKELVOUD VAN JNOON

amiin
03-11-2003, 14:57
WANTT DJINI BETEKENT JE ERGEREN EN DJEN IS GEWOONEEN GEEST waar komt deze geest vandaan

L7hobi_zina
04-11-2003, 14:21
De duivel een engel geweest??????????? Kan je me daar aub meer over vertellen?? Ik heb dat nog nooit van iemand gehoord....of heb het nog nooit ergens gelezen!!!!!

Glimlachje
04-11-2003, 16:07

Origineel gepost door amiin aslaamu aleekum ik heb een vraag ik weet dat de duivel een engel geweest is maar wat is een djini en wat is het verschil djini en de duivel. Hij is nooit een engel geweest!!!

Nisrine01
04-11-2003, 20:07
A-oedoe billehi minesheitani radijiem. Bismillehi ir Ragman ir Rahiem, Over deze kwestie bestaan tegengestelde en uiteenlopende opvattingen. Imaam Hasan al-Banna bevestigt in zijn boek "in de schaduw van de Qoran, dat Iblies tot de djinn behoort. Hij geeft een toelichting op datgene wat Allah heeft gezegd: "Behalve Iblies" (2:34) De context laat zien dat Iblies niet tot de engelen behoorde, hoewel hij zich wel in hun gezelschap bevond. Als hij één van hen was geweest, was hij niet in opstand gekomen. Hun voornaamste eigenschap is namelijk dat "ze niet in opstand komen tegen Allah over wat Hij hen opdraagt te doen en ze doen wat hen word opgedragen". Het woord "behalve" dat hier gebruikt wordt toont niet aan dat hij één van hen was. Het feit dat hij in hun gezelschap was staat toe dat deze uitzondering word gemaakt. Iblies behoorde volgens de tekst van de Qoraan tot de djinn. Allah schiep de djinn uit rookloos vuur. Dit is een duidelijke uiteenzetting dat hij niet één van de engelen was. Bepaalde mensen uit vroeger en moderne tijden zijn het niet met dit standpunt eens. Als bewijs gebruiken ze de(zelfde) woorden van Allah: En toen Wij tot de Engelen zeiden: Buigt jullie voor Adam, toen bogen zij, behalve Iblies. Hij weigerde en was hooghartig en hij werd één van de ongelovigen. (2:34) Een andere voorbeelden waarin Allah Iblies als uitzondering noemt ten opzichte van de engelen. Men maakt alleen een uitzondering, zeggen zij, voor iets dat tot dezelfde soort behoort. OOk zeggen ze dat de boeken met uitleg en geschiedenis van de Qor'aan ons uitspraken overleveren van een groep geleerden die zegt dat Iblies tot de engelen behoorde. Deze geleerden zeggen dat hij een bewaker van de Tuin of van de lagere hemel was en dat hij één van de edelste engelen was en afkomstig was van de edelste stam onder hen, enzovoorts. Ibn Kathir wijs er echter op dat de vroegere geleerden veel verhalen omtrent deze kwestie vertelden en dat de meeste van deze verhalen van joodse bronnen afkomstig waren die werden geciteerd zodat verificatie mogelijk werd. Allah heeft de beste kennis omtrent de waarde van de meesten van deze verhalen. Van sommigen staat overduidelijk vast dat het leugens zijn, omdat ze de waarheid zoals we die bezitten tegenspreken. Het bewijs dat deze geleerden ons voorleggen, namelijk dat Allah Iblies een uitzondering noemt ten opzichte van de engelen, is geen absoluut bewijs. De mogelijkheid blijft nameljk dat de uitzondering geen verband houd met de engelen. Dat is inderdaad de waarheid, vanwege Allah's verklaring dat Iblies tot de djinn behoort: ....hij (Iblies) behoorde tot de djinn en hij schond het gebod van zijn Heer......(8:50) Éen van de bewijzen dat Iblies tot de djinn behoort is dat hij over zichzelf tegen de Almachtige Heer zei: ....U hebt mij uit vuur geschapen terwijl U hem (Adam) uit aarde hebt geschapen. (7:12) Ook is het een feit dat Iblies, in tegenstelling tot de engelen, nakomelingen heeft. En verder vermeldt Allah over de engelen, dat "Zij Allah niet ongehoorzaam zijn in wat Hij hen beveelt, en zij doen uitvoerig wat hen is bevolen. (60:6) Bron: De Djinn in de Qoraan en de Soenna

Nisrine01
04-11-2003, 20:15
waar komt deze geest vandaan Allah (swt) deelt ons in vele ayaat mee dat Hij de djinn heeft geschapen uit vuur. Hij zegt: "En Hij heeft de djinn geschapen uit een rookloze vlam van vuur". (55:15)

Soumayah
05-11-2003, 15:08
de meesten geesten ontstaan uit water en donkeren plekken

Nisrine01
05-11-2003, 20:20
Origineel gepost door Soumayah de meesten geesten ontstaan uit water en donkeren plekken Heb jij dan hier bewijs voor dat ze uit water en donkere plekken ontstaan?? Bedoel je niet dat ze leven bij water en onreine plekken??

Soumayah
06-11-2003, 10:12
JA ZOIETS MIJN MOEDER IS NAMELIJK BEZETEN EN IK BEN EEN KEER MET HAAR MEEGEGAAN NAAR DE IMAM EN TOEN ZIJ HIJ DAT

Soumayah
06-11-2003, 10:13
HET IS NIET DAT IK ER ALLES OVER WEET

Dear_Rania
06-11-2003, 10:25
Origineel gepost door Glimlachje Hij is nooit een engel geweest!!! Jawel, hij was zelfs een aartsengel!!!

L7hobi_zina
06-11-2003, 19:32
Origineel gepost door Nisrine01 A-oedoe billehi minesheitani radijiem. Bismillehi ir Ragman ir Rahiem, Over deze kwestie bestaan tegengestelde en uiteenlopende opvattingen. Imaam Hasan al-Banna bevestigt in zijn boek "in de schaduw van de Qoran, dat Iblies tot de djinn behoort. Hij geeft een toelichting op datgene wat Allah heeft gezegd: "Behalve Iblies" (2:34) De context laat zien dat Iblies niet tot de engelen behoorde, hoewel hij zich wel in hun gezelschap bevond. Als hij één van hen was geweest, was hij niet in opstand gekomen. Hun voornaamste eigenschap is namelijk dat "ze niet in opstand komen tegen Allah over wat Hij hen opdraagt te doen en ze doen wat hen word opgedragen". Het woord "behalve" dat hier gebruikt wordt toont niet aan dat hij één van hen was. Het feit dat hij in hun gezelschap was staat toe dat deze uitzondering word gemaakt. Iblies behoorde volgens de tekst van de Qoraan tot de djinn. Allah schiep de djinn uit rookloos vuur. Dit is een duidelijke uiteenzetting dat hij niet één van de engelen was. Bepaalde mensen uit vroeger en moderne tijden zijn het niet met dit standpunt eens. Als bewijs gebruiken ze de(zelfde) woorden van Allah: En toen Wij tot de Engelen zeiden: Buigt jullie voor Adam, toen bogen zij, behalve Iblies. Hij weigerde en was hooghartig en hij werd één van de ongelovigen. (2:34) Een andere voorbeelden waarin Allah Iblies als uitzondering noemt ten opzichte van de engelen. Men maakt alleen een uitzondering, zeggen zij, voor iets dat tot dezelfde soort behoort. OOk zeggen ze dat de boeken met uitleg en geschiedenis van de Qor'aan ons uitspraken overleveren van een groep geleerden die zegt dat Iblies tot de engelen behoorde. Deze geleerden zeggen dat hij een bewaker van de Tuin of van de lagere hemel was en dat hij één van de edelste engelen was en afkomstig was van de edelste stam onder hen, enzovoorts. Ibn Kathir wijs er echter op dat de vroegere geleerden veel verhalen omtrent deze kwestie vertelden en dat de meeste van deze verhalen van joodse bronnen afkomstig waren die werden geciteerd zodat verificatie mogelijk werd. Allah heeft de beste kennis omtrent de waarde van de meesten van deze verhalen. Van sommigen staat overduidelijk vast dat het leugens zijn, omdat ze de waarheid zoals we die bezitten tegenspreken. Het bewijs dat deze geleerden ons voorleggen, namelijk dat Allah Iblies een uitzondering noemt ten opzichte van de engelen, is geen absoluut bewijs. De mogelijkheid blijft nameljk dat de uitzondering geen verband houd met de engelen. Dat is inderdaad de waarheid, vanwege Allah's verklaring dat Iblies tot de djinn behoort: ....hij (Iblies) behoorde tot de djinn en hij schond het gebod van zijn Heer......(8:50) Éen van de bewijzen dat Iblies tot de djinn behoort is dat hij over zichzelf tegen de Almachtige Heer zei: ....U hebt mij uit vuur geschapen terwijl U hem (Adam) uit aarde hebt geschapen. (7:12) Ook is het een feit dat Iblies, in tegenstelling tot de engelen, nakomelingen heeft. En verder vermeldt Allah over de engelen, dat "Zij Allah niet ongehoorzaam zijn in wat Hij hen beveelt, en zij doen uitvoerig wat hen is bevolen. (60:6) Bron: De Djinn in de Qoraan en de Soenna Mashallah!!! Dank je wel meid!!!!!!! :zwaai: