Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Premier: ''Moslimzuil hindert integratie''

Pagina's : [1] 2

Ezzedine
03-11-2003, 14:35

Premier: ''Moslimzuil hindert integratie'' Bron: Trouw Minister-president Balkenende zegt dat een eigen zuil moslims in Nederland niet zal helpen bij hun integratie. ''Eigen islamitische scholen en organisaties kunnen in de huidige omstandigheden 'een gevangenis van achterstand' zijn'', zo zei de premier dit weekend op het CDA-congres in Utrecht. Met deze stelling gaat Balkenende in tegen een opvatting die lange tijd overheersend was in het CDA. Oud CDA-premier Ruud Lubbers juichte de oprichting van islamitische scholen en organisaties destijds toe als middel dat zich voor de emancipatie van minderheidsgroepen had bewezen. En ook de invloedrijke socioloog Zijderveld timmerde bij de christen-democraten met die boodschap aan de weg. Volgens Balkenende heeft het CDA te lang gemeend dat een eigen zuil altijd de beste garantie is voor integratie. Een islamitische zuil in Nederland is echter niet te vergelijken met de christelijke zuilen van vroeger: ''Op de scholen en in de organisaties van de christelijke zuil waren alle sociale klassen, van hoog tot laag, aanwezig. Dat bood kinderen uit achterstandsmilieus een omgeving waarin zij zich konden ontwikkelen. In de islamitische zuil met een oververtegenwoordiging van de onderste sociale klasse, is daarentegen veel minder diversiteit in inkomen en opleiding''. Ook blijken volgens Balkenende de islamitische scholen en organisaties zich nog eens verder te onderscheiden naar de oorspronkelijke, meestal Turkse of Marokkaanse, nationaliteit van de immigranten. ''Zowel de eenzijdige sociale structuur, als de oriƫntatie op het land van herkomst, brengt mij tot de conclusie: De zuil wordt een gevangenis van achterstand''. Ondanks zijn bedenkingen tegen de islamitische zuil blijft Balkenende tegen een verbod van moslimscholen en -organisaties. Want dan zou volgens hem een belangrijke waarde van de Nederlandse samenleving, vrijheid van godsdienst en onderwijs, prijs worden geven om integratie mogelijk te maken. ''Terwijl de inzet moet zijn om te komen tot integratie via aanpassing aan die gedeelde Nederlandse waarden'', aldus de premier. Harry potter doet ook mee met het anit-islamisme en anti-marokkaanisme

Ezzedine
03-11-2003, 14:44
Nee dat doen we niet

Peej
03-11-2003, 14:49
Origineel gepost door Ezzedine Nee dat doen we niet Nou Ezzedine, ik ben blij dat een moslimfundamentalist als jij niet spreekt voor de gehele Nederlandse moslimgemeenschap. Als we naar jou zouden moeten luisteren zouden de vrouwen hier waarschijnlijk in een Burqua rondlopen.

Ezzedine
03-11-2003, 14:50
Nee wie is hij om te ouwehoeren of we moeten ontzuilen of niet.

Ezzedine
03-11-2003, 14:58

Precies als jij het achtergesteld vind jou mening respecteer ik volkomen respecteer dan mijn manier van leven en de rest van de moslims hier in Nederland.

Ezzedine
03-11-2003, 15:25
Aan hen is de keuze als zij het zo willen het zij zo,maar er komt geen gat alleen als die wordt gecreerd door facistische politieke leiders. Wat er nu aan de gaande is

Peej
03-11-2003, 15:27
Origineel gepost door MiH burka?? weer zo'n simpel antwoord voor iemand die nix te melden heeft JPtje heeft heel veel aan zn christelijk opvoeding en scholing gehad.. hij is de man in nederland.. maar als het woord Islam valt dan is het niet geschikt of onverantwoordelijk met het oog op integratie.. voor n ieder die nog slaapt.. we zyn al geintegreerd.. dat handjevol oude mensen die als hier hard hebben gewerkt die zullen aap noot mies niet meer leren er komen steeds meer hoog opgeleiden moslims uit de schoolbanken.. het begin is er en dat is waarschynlyk tevens de spreekwoordelijke doorn.. Ik ben zeer wel op de hoogte dat de Burqua een kledingstuk is wat slechts in een zeer klein gedeelte van de Moslimwereld "verplicht is gesteld". Ik plaatste deze opmerking dan ook niet over moslims in het algemeen, maar in context met Ezzedine zijn denkbeelden. Want ik heb geen enkel probleem met de gematigde moslims die in Nederland of ergens anders in de wereld wonen. Maar de heer Ezzedine is een vrij fundamentalistisch mannetje. Als je meer van zijn posts hier zou lezen zou je zelf ook zien dat hij er extreme denkbeelden op na houdt, die volgens mij door een grote meerderheid van de moslims in Nederland ook niet geaccepteerd worden. Ezzedine ziet niet eens dat Balkenende wil proberen om de vinger op de zere plek te leggen zodat de samenwerking en de wisselwerking tussen de moslimgemeenschap en de andere Nederlanders beter kan verlopen zodat we beter en probleemlozer samen kunnen wonen en leven. Volgens mij wil Ezzedine echter alleen het negatieve zien en gebruiken om de weerzin tegen de Nederlanders te vergroten en de haat tegen het westen (waar hij zelf ook woont) aan te wakkeren.

Peej
03-11-2003, 15:31
Origineel gepost door Ezzedine Aan hen is de keuze als zij het zo willen het zij zo,maar er komt geen gat alleen als die wordt gecreerd door facistische politieke leiders. Wat er nu aan de gaande is Als je Balkenende een fascist noemt is je wereldbeeld wel ernstig in de war hoor. Doe eens normaal man.

Ezzedine
03-11-2003, 15:44
Willen ze mijn vrijheid beperken dan zal je zien wat er gebeurt. Dan onderschat je ons heel erg beste vriend.

Peej
03-11-2003, 15:55
Origineel gepost door Ezzedine Willen ze mijn vrijheid beperken dan zal je zien wat er gebeurt. Dan onderschat je ons heel erg beste vriend. Wie is ons? Spreek jij voor alle moslims in Nederland? Of vertegenwoordig je alleen dat enge Al Furqaan kliekje in Eindhoven?

Ezzedine
03-11-2003, 15:56
Hahahahaa wie is hier dom eerst dreig je dat de politici in Nederland Marokkanen/Moslims moeten aanpakken vooral mijn soort. En later zeg je dat we zelf ons eigen opruimen kom op kies een theorie,maar sorry dat ik het moet zeggen allebei zijn het broodje aap theorieen en zijn ze gebaseerd op jou zieke gedachtens

rnaj
03-11-2003, 16:02
Zit me dan wel af te vragen of bakellende bereidt is om ook de laatste resten van de Chr. zuil in Nederland op te doeken. Dus ben heel benieuwd wanneer hij met voorstellen komt om eerst het bijzonder Chr onderwijs en vervolgens het CDA op te heffen

Ezzedine
03-11-2003, 16:05
Ik ga niet naar de Al furqaan moskee,maar de Arrahman moskee op de visserstraat.

Peej
03-11-2003, 16:08
Origineel gepost door rnaj Zit me dan wel af te vragen of bakellende bereidt is om ook de laatste resten van de Chr. zuil in Nederland op te doeken. Dus ben heel benieuwd wanneer hij met voorstellen komt om eerst het bijzonder Chr onderwijs en vervolgens het CDA op te heffen Ik denk het niet Rnaj, gezien het onderstaande stukje wat ik ven uit het artikel heb gehaald. Ondanks zijn bedenkingen tegen de islamitische zuil blijft Balkenende tegen een verbod van moslimscholen en -organisaties. Want dan zou volgens hem een belangrijke waarde van de Nederlandse samenleving, vrijheid van godsdienst en onderwijs, prijs worden geven om integratie mogelijk te maken. ''Terwijl de inzet moet zijn om te komen tot integratie via aanpassing aan die gedeelde Nederlandse waarden'', aldus de premier. Hij kan natuurlijk niet tegen zijn eigen parochie gaan preken.

Peej
03-11-2003, 16:09

Origineel gepost door Ezzedine Ik ga niet naar de Al furqaan moskee,maar de Arrahman moskee op de visserstraat. Okeej, blijft de vraag wie "ons" is. Spreek jij namen de gehele marokkaanse gemeenschap???

Pagina's : [1] 2