Bekijk originele versie : hoe maak je durum doner?????
alhocaimagirl17
03-11-2003, 12:43
hai
ik ben helemaal gek op durum doner maar het kost me de kop:toink:
maar moeder schelden van geen geld uitgeven aan rotzoooi :zweep:
dus ben ik met de idee gekomen om het zelf te maken als het lukt
kan iemand deze mooie dame in nood helpen :jeweetog:
please
lieftallige zuster in nood :zwaai:
najiba05
03-11-2003, 13:34
wat is dat?
annisa_maroc
04-11-2003, 14:21
is volgens mij turkse eten??
RitaMaria
05-11-2003, 09:06
Ook heel lekker :D
Börek (Turks gevuld deeggerecht)
Ingrediënten:
4 vellen fyllodeeg, 450 gram diepvriesspinazie, ½ ui, 2 eetlepels olijfolie en olijfolie om te bestrijken, 1 teentje knoflook, 25 gram blanke amandelen, 100 gram feta, zout, peper.
Bereidingswijze:
Laat het fyllodeeg ontdooien. Laat de spinazie in een vergiet ontdooien. Verwarm de oven voor op 200° C en bekleed een bakplaat met bakpapier. Pel de ui en snipper hem fijn. Verhit de olijfolie in een koekenpan. Pel de knoflook, pers hem boven de pan uit en bak de knoflook ongeveer 2 minuten. Voeg de ui toe en fruit hem op matig vuur in circa 5 minuten glazig. Hak de amandelen in grove stukken en rooster ze in een droge koekenpan op laag vuur goudbruin. Snijd de fetakaas in blokjes. Meng de spinazie met de ui, de amandelen en de feta en breng op smaak met zout en peper. Leg de vellen fyllodeeg op een werkvlak en bestrijk ze dun met olijfolie. Snijd ieder vel over de lengte in 3 lange, gelijke repen. Schep op het begin van elke deegreep een beetje spinazievulling en vouw steeds driehoekjes tot de deegreep op is. Leg ze op de bakplaat en laat ze midden in de oven in ongeveer 15 minuten gaar worden.
Nisrine01
05-11-2003, 23:22
Ik weet wel wat doner is :D maar durum doner???:confused:
Probeer dit eens:
Kiymali sarma (Gevulde wijnbladeren met gehakt)
1 potje of 30 verse wijnbladeren (tegenwoordig zelfs bij Konmar te vinden)
5 klein. fijngehakte uien
350 gr kalfsgehakt
2/3 kopje rijst 5 minuten geweekt in kokend water en afgegoten
1 theelepel fijngestampte muntblaadjes
2 theelepels fijngehakte peterselie
een snufje kaneel
zout en peper naar smaak
2 eetlepels olijfolie
water of kippebouillon
sap van 1 citroen
Vouw de wijnbladeren voorzichtig open en spoel ze af onder koud stromend water. Meng uien, gehakt, rijst, munt, peterselie, kaneel, zout, peper en olijfolie door elkaar. Vorm van 1 eetlepel van het mengsel een ovaal balletje, leg het op een druiveblad en rol het op. Leg de bladeren met de nerven naar beneden. Leg de vulling onder het midden van het blad. Vouw de twee zijpunten naar elkaar toe. Rol de dolma van onderaf stevig op. Maak als het vulsel op is van de overgebleven bladeren een laag onder in een casserole die net groot genoeg is om alle gevulde bladeren te bevatten. Leg de gevulde bladeren en de losse laag om laag tot de casserole is gevuld. Giet er zoveel water of bouillon over dat de bladeren net onder staan en besprenkel ze met citroensap. Verzwaar de massa met een bord en doe een deksel op de casserole. Breng het aan de kook op matig vuur, laat het daarna op een laag pitje ongeveer 1 uur zacht sudderen. Laat de bladeren afkoelen in de bouillon, giet het af en dien het gerecht koud op.
annisa_maroc
06-11-2003, 11:35
wat is wijnbladeren ???
ClaudioLopez
06-11-2003, 16:05
durum doner is gewoon een turkse pizza met kebab ertussen
alhocaimagirl17
06-11-2003, 19:17
Heel erg bedankt van die recepten, ik zal het proberen te maken.
Maar wat is wijnbladeren en waar kan ik ze halen, wat is fyllodeeg, en feta. Ik heb het nooit van gehoord. Kan je die bij een turkse winkel halen???
Alvast nog bedankt,
alhoceimaschat
06-11-2003, 19:37
hoi lieverd hoe gaat het.
je weet mischien al wie ik ben waar was je dinderdag zeker koekjes zitten maken thuis ja ja zegma ziek!!!!!!!!!!!!!!!
nou ik wou even zeggen het recept van durum doner die weet ik wel
en jij ook gwoon de molenstraat rechtdoor in rosendaal vanaf 14:00 uur heel erg makkelijk en + je hebt gezelschap van mij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
alvast graag gedaan
doei lekkerding zie je op school
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx =jes alhoceimaschat
alhocaimagirl17
06-11-2003, 19:44
[QUOTE]Origineel gepost door alhoceimaschat
[B]hoi lieverd hoe gaat het.
je weet mischien al wie ik ben waar was je dinderdag zeker koekjes zitten maken thuis ja ja zegma ziek!!!!!!!!!!!!!!!
nou ik wou even zeggen het recept van durum doner die weet ik wel
en jij ook gwoon de molenstraat rechtdoor in rosendaal vanaf 14:00 uur heel erg makkelijk en + je hebt gezelschap van mij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
alvast graag gedaan
doei lekkerding zie je op school
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx =jes alhoceimaschat
Wat bedoel je dat ik het ook weet en dat ik in roosendaal bij de molenstraat rechtdoor moet, ofzo iets. Want ik snap het niet zo goed. Leg het a.u.b nog een keer uit.
een tip !!
Bij de turkse winkel kun doner uit de diepvries kopen en meestal hebben ze ook durum kant en klaar.
Doner +/- 3.00 euro
durum +/- 2.50 euro
en dit is dan gelijk voor meerdere personen
anders :
recept voor durum
bloem op gevoel
een beetje gist
zout
water of melk ( je kunt zelf kiezen )
en voor de rest weet je wel toch een beetje uitrollen en bakken in een pan of pizzaoven
eet smakelijk
Beni_Bouyachie17
08-11-2003, 18:02
Ejj als ik me niet vergis zijn wijnbladeren een andere benoeming voor druivenbladeren of niet soms ????
By the way ,vind persoonlijk dat spul niet te vreten is te zuur, en je wilt niet weten hoe lang die druivenbladeren lopen te gisten in een ton
bah bah bah bah !!!!
Mouhiem bshatkoem en een gezegende ramadan ..
deze eten is ook lekker met uitgebakken spekjes. alleen sommige moslim eten geen varken, maar als je wel varken eet moet je proberen is echt lekker. als je niet varken eet kan je ook proberen als je niet probeert kan je ook niet weten is niet goed voor je
:maf: nee dankje
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.