Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : lekkere koekjes voor deze maand!!!

Kawtarina
03-11-2003, 12:01

Ey mensen!! ik wil deze maand heel veel koekjes maken. Ik heb al heel veel soorten maar ik vroeg me af of jullie nog lekkere koekjes weten, zo ja geef de ingredienten ff door!! alvast bedankt groetjes Kawtar

Heiba
03-11-2003, 13:21
Shebekija Eerst doe je alle droge ingredienten voor het deeg, Meng: 2kilo bloem 1 zakje gist 1 zakje Safraan 2 kleine glaasjes gemalen sesamzaad 2 eetlepels zout 1 eetlepel fijngemalen kaneel 2theelepels anijs gemalen 2 theelepels venkel gemalen Dan maak je een kuil, en daarin giet je alle natte ingredienten erin 3 eieren azijn in de hoeveelheid van een ei 2 flesjes Mazhar (oranjebloesem) 1 klein glaasje olijfolie 500 gram gesmolten boter En dan ga je alles kneden en je voegt net zolang water bij tot het een substansie wordt met de dikte van kauwgom, maar dan niet zo plakkerig. Wanneer je het deeg klaar hebt maak je er 6 rollen van 6x 40 cm Die rollen snij je steeds in plakken van 2cm en zo een plak rol je uit met een deegroller, die plak snij je in vieren met een kartelrolmes. En in elk plakje deeg maak je 4 inkepingen diagonaal, en die stroken draai je om en om. Je verhit 2 liter zonnebloem olie in een ruime pan. Ondertussen verwarm je een halve/hele liter water, met een thee zakje Ceylon melange en 500 gram suiker dit laatje een tijdje indampen (ongeveer een half uur) en vervolgens voeg je 500 cl donkere/ vloeibare honing toe. Je verwarmt totdat de stroopachtige substantie zachtjes begint te koken, als de olie heet genoeg is en het stroop ook. Dan frituur je het deeg totdat het goudbruin is van kleur (na enkele minuten tussen de 3 en de 5, het ligt aan de hitte) je schept het deeg uit de olie en je doet het dan meteen in de stroop, de stroop schroeit zich dan meteen in het koekje, je doet opnieuw deeg in de olie, je draait de koekje in de stroop om, je haalt ze met een vork uit de stroop je laat ze even lekken, en je doet ze in een schaal bestrooi ze dan meteen met sesamzaad, en dat doe je tot alle koekjes klaar zijn.

fatiha20
03-11-2003, 14:24
moet je er twee flesjes mazhar in zetten. :confused:

Oheba24
03-11-2003, 15:27
ik doe per kilo een theeglas mazhar, twee flessen is wel een beetje veel, of niet? .

Kawtarina
04-11-2003, 11:13

ey bedankt!!!

Kawtarina
04-11-2003, 11:14
Verder nog iemand een idee?

dinara
04-11-2003, 12:35
Hallo, wisten jullie dat sommige mensen het deeg van schabakia met alleen maar elmazhar kneden , ze gebruiken geen water of wat dan ook, dus is het veel lekkerder, gellof maar dat je zoveel elmazhar nodig hebt.

esmaII
05-11-2003, 10:49
Ingredienten: 150 gram gehakte aman_delen 150 gram maïs_meel 30 gram bloem 100 gram sui_ker poedersuiker 125 gram boter snufje zout Bereiding: Mix amandelen, maïsmeel, bloem, suiker, zout en 100 gram boter tot een stevig deeg, vet een taartvorm (23 cm) in met de rest van de boter en strijk er het deeg in uit. Zet de schaal 30 minuten in de oven (200 0C), laat hem afkoelen en strooi er poedersuiker over.

Kawtarina
06-11-2003, 13:11
Origineel gepost door esmaII Ingredienten: 150 gram gehakte aman_delen 150 gram maïs_meel 30 gram bloem 100 gram sui_ker poedersuiker 125 gram boter snufje zout Bereiding: Mix amandelen, maïsmeel, bloem, suiker, zout en 100 gram boter tot een stevig deeg, vet een taartvorm (23 cm) in met de rest van de boter en strijk er het deeg in uit. Zet de schaal 30 minuten in de oven (200 0C), laat hem afkoelen en strooi er poedersuiker over. ok thanx!