Bekijk originele versie : - Dames opgelet, feiten over borstkanker.
rose_girl
17-11-2007, 17:04
Ten eerste wil ik even zeggen, moge jullie allen gezond en gezegend zijn en moge Allah over jullie waken.
Maar wou toch even wat feiten plaatsen, over borstkanker.
(Moge Allah swt hier ons van behouden)
- Elk jaar worden wereldwijd meer dan 700.000 nieuwe gevallen van borstkanker ontdekt.
- Borstkanker is de meest voorkomende vorm van kanker onder vrouwen in westerse landen en betreft 18% van alle vormen van kanker onder vrouwen.
- Het risico dat een vrouw in haar leven borstkanker krijgt, bedraagt ongeveer 1 op 9.
- Hoewel de sterftecijfers dalen in sommige landen, blijft borstkanker de belangrijkste doodsoorzaak onder vrouwen van 35 tot 55 jaar
- Belangrijk bij de kans op genezing is dat borstkanker zo vroeg mogelijk wordt ontdekt en /of wordt behandeld.
- De overlevingskans na 5 jaar (percentage van de patiënten dat na 5 jaar nog leeft) bedraagt bij borstkanker gemiddeld 80%
Ik hoop dat jullie wat aan deze info hebben. En echt let op ook in jouw omgeving kan het voorkomen, het is 1 op 9 mensen.
Moge Allah ons hier en van al het kwade behouden.
Liefs,
wortelsapje
18-11-2007, 21:42
Wat kun je zelf doen om het te voorkomen? Er zijn namelijk dingen die borstkanker kunnen veroorzaken, zoals de pil.
sweety_neda
18-11-2007, 21:44
Ik wil ook een onderzoek doen,
si_al3arbi
18-11-2007, 21:47
tla3!:o
rose_girl
18-11-2007, 21:48
Wat kun je zelf doen om het te voorkomen? Er zijn namelijk dingen die borstkanker kunnen veroorzaken, zoals de pil.
Ik weet het niet meisje, ik ga het opzoeken.
Ik geloof niet dat je borstkanker kan tegenhouden. :jammer:
En als het jouw mektab is dan zal het gewoon zo zijn.
Allah swt geeft en neemt wanneer hij wil.
Oorzaak ervoor is er niet, er zijn wel bepaalde de dingen 'kanker opwekkend' Maar daar durf ik niets over te zeggen.
rose_girl
18-11-2007, 21:49
Ik wil ook een onderzoek doen,
Kan geen kwaad. Je kan zelf ook altijd een beetje jezelf onderzoeken.
Controles zou je eigenlijk jaarlijks moeten doen, vooral naarmate je ouder wordt. :sjans:
rose_girl
19-11-2007, 19:05
Mijn zus heeft zich vrijdag laten checken. En het is Alhamdoelah niet wat we dachten. Ze had een bobbel in haar borst en had er ook pijn van, dus wij en de dokter schrokken heel erg. En hebben gelijk een afspraak gemaakt bij het ziekenhuis. Maar het is Alhamdoelah wat anders, en wat minder schadelijk.
Maar, let er wel op. Het kan altijd zo zijn dat het wel zo het geval is. :jammer:
Moetaqien
19-11-2007, 19:38
BarakAllahoe fiek, zeker een nuttige topic :sjans:
Alhamdullilah dat het niets ernstigs is, Allahiechafieha Insha'Allah
R_berkaniia
19-11-2007, 19:55
Uúp×Uúp×Uúp _ :nijn:
Altijd handig om te weten!
rose_girl
19-11-2007, 21:38
BarakAllahoe fiek, zeker een nuttige topic :sjans:
Alhamdullilah dat het niets ernstigs is, Allahiechafieha Insha'Allah
Wa Ijaak lieverd. :sjans:
Alhamdoelah, ik ga altijd van het ergste uit. :jammer:
Maar het komt goed Insch'allah.
Uúp×Uúp×Uúp _ :nijn:
Altijd handig om te weten!
Ja toch. :sjans:
When you tap my on my shoulder I roll over, baby I heard you I'm hear to serve you. If it's love you need to give it is my joy. All I wanna do, is cater to you boy. :o
R_berkaniia
19-11-2007, 21:39
Wa Ijaak lieverd. :sjans:
Alhamdoelah, ik ga altijd van het ergste uit. :jammer:
Maar het komt goed Insch'allah.
Ja toch. :sjans:
When you tap my on my shoulder I roll over, baby I heard you I'm hear to serve you. If it's love you need to give it is my joy. All I wanna do, is cater to you boy. :o
Uhú, bedankt voor het plaatsen.
Aah, geweldig!:love:
Prachtig nummer.
rose_girl
19-11-2007, 21:41
Uhú, bedankt voor het plaatsen.
Aah, geweldig!:love:
Prachtig nummer.
Met alle liefde. :sjans:
Inderdaad, een mooi nummer! :love:
R_berkaniia
19-11-2007, 21:43
Met alle liefde. :sjans:
Inderdaad, een mooi nummer! :love:
Dat is lief van je..:love:
Rihanna-Cry, ook toppie.
rose_girl
19-11-2007, 21:48
Dat is lief van je..:love:
Rihanna-Cry, ook toppie.
Ik ga downloaden. :o
Luister je naar Re-play? :hihi:
Moetaqien
23-11-2007, 15:45
tla3 :sjans:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.