Bekijk originele versie : Brewat met kip
Ghazella24
02-11-2003, 17:01
Weet iemand hoe je lekkere brewat met kip kan maken.
:o Thanx! :D
:zwaai:
diedie26
03-11-2003, 10:59
benodigdheden:
1 kip in stukjes gesneden.
2 uijenen
een beetje kosbar en maknoes
2 tomanten
een beetje olijfolie
zout
marokkaanse kruiden
eventueel een beetje pikante kruiden.
8 eieren
soort spaghetti dat verkopen ze vooral in chinese winkeltjes (ik weet de naam niet meer), is zo hard als visdraad, lijkt er een beetje op (ben de naam vergeten)
De eieren en die spaghettie heb je op het einde pas nodig.
Je maakt de kip klaar gelijk je "marmita" klaar maakt.
Wel met genoeg water alles moet onder.
Als de kip goed gaar is (opgepast er moet wel nog genoeg bouillon er in zitten!!!)
Dan haal je de kip eruit en haal je al het vlees uit de beenderen, doe je terug in de pot met de saus.
Die pot zet je terug op het vuur en doe je er 8 eieren bij en blijf je roeren tot je een soort pap hebt (ziet er wel misschien een beetje raar uit, maar is wel echt lekker)
Dan doe je die soort spaghettie in een beetje warm water tot het gaar is, daarna doe je het bij (pap) en doe je alles onder elkaar.
Dan doe j ehet in driehoekjes en bak je ze in de oven.
Zo doe ik het.
Misschien heeft iemand anders een andere receptje.
Eet smakkeliijk!!
samira1980
03-11-2003, 12:36
he , het heet tahoe, dan heb het over wat jij spaghettie noemt,
succes
Ghazella24
03-11-2003, 14:57
Origineel gepost door diedie26
benodigdheden:
1 kip in stukjes gesneden.
2 uijenen
een beetje kosbar en maknoes
2 tomanten
een beetje olijfolie
zout
marokkaanse kruiden
eventueel een beetje pikante kruiden.
8 eieren
soort spaghetti dat verkopen ze vooral in chinese winkeltjes (ik weet de naam niet meer), is zo hard als visdraad, lijkt er een beetje op (ben de naam vergeten)
De eieren en die spaghettie heb je op het einde pas nodig.
Je maakt de kip klaar gelijk je "marmita" klaar maakt.
Wel met genoeg water alles moet onder.
Als de kip goed gaar is (opgepast er moet wel nog genoeg bouillon er in zitten!!!)
Dan haal je de kip eruit en haal je al het vlees uit de beenderen, doe je terug in de pot met de saus.
Die pot zet je terug op het vuur en doe je er 8 eieren bij en blijf je roeren tot je een soort pap hebt (ziet er wel misschien een beetje raar uit, maar is wel echt lekker)
Dan doe je die soort spaghettie in een beetje warm water tot het gaar is, daarna doe je het bij (pap) en doe je alles onder elkaar.
Dan doe j ehet in driehoekjes en bak je ze in de oven.
Zo doe ik het.
Misschien heeft iemand anders een andere receptje.
Eet smakkeliijk!!
Choukran lieverd! :blauwkus:
gelovigmeisje
03-11-2003, 22:52
Het heet geen tahoe lieve zuster samira maar mie. Tahoe is een vleesvervanger net als tempe. Hahaha geeft niet moest er wel om lachen. Maar ik denk dat jij hetzelfde bedoelt als ik.
Bslama
Mie is weer een zuster van spaghettie, wat in brewat gaat heet mihoen.
LQwaad4life
05-11-2003, 14:37
Origineel gepost door Sim
Mie is weer een zuster van spaghettie, wat in brewat gaat heet mihoen.
wat is het nou?
Ghazella24
05-11-2003, 16:22
:o Mihoen, lijkt op spaghetti, maar is wat dunner en doorzichtig. Het is een beetje gekruld, en spaghetti is lang en recht.
:D :D :D
Hasna_real
06-11-2003, 10:43
Ik gebruik voor Briwat wel mie geen mihoen. Ik gebruik glasmie. Die koop ik bij de toko!
marochabibi
06-11-2003, 14:55
ik gebruik mihoen
OuJdIa_L
13-11-2003, 09:53
Ik had olijfolie in brewat gedaan..
Smaakte niet echt lekker....dus mensen beter niet :jammer:
gelovigmeisje
13-11-2003, 21:27
Ik ook Hasna vandaar dat ik mie zei. Maar voor bijv loempia's gebruik ik weer wel mihoen. Dat is dunner en fijner. Ach ja ieder zn ding. Iedereen maakt de dingen op zn eigen manier en dat wil niet zeggen dat die manier niet goed is!!!!
Ma3a salama
gelovigmeisje
13-11-2003, 21:29
Oja voor brewat met kip gebruik ik dezelfde ingredienten als pastilla!! Is de moeite waard om te proberen, athans mijn mening.
Bslama
Ghazella24
13-11-2003, 23:21
Origineel gepost door gelovigmeisje
Oja voor brewat met kip gebruik ik dezelfde ingredienten als pastilla!! Is de moeite waard om te proberen, athans mijn mening.
Bslama
Wat gebruik jij dan precies voor briwat?
Mag ik jouw recept... Ik wil ze allemaal uitproberen :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.