Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Hoe maak je rfisa ofzo

Pagina's : [1] 2

Hijaab_Lady
02-11-2003, 13:28

:confused: kan iemand hier een recept plaatsen?

Selly
03-11-2003, 13:13
rfiesa: Van de lemsemmen maak je stukken, van de kip haal je het vel vanaf als dit nodig is. die snijd je in stukken, dan doe je deze in de pan met kruiden en olie. alles goed omroeren en dan doe je er de linzen bij en weer goed omroeren. er moeten veel uien in ( 6 a 7 uien) klein snijden. dit geheel laten koken, daarna water bij doen en laten koken. In de gaten houden, en wanneer het nodig is weer water bij doen. Nou als het geheel klaar is de stukjes msemmen op schaal doen met de kipsaus erover heen.

najiba05
03-11-2003, 13:38
lekker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MissChica
03-11-2003, 16:02
Tried noemen wij het

Hijaab_Lady
03-11-2003, 16:27

Origineel gepost door Selly rfiesa: Van de lemsemmen maak je stukken, van de kip haal je het vel vanaf als dit nodig is. die snijd je in stukken, dan doe je deze in de pan met kruiden en olie. alles goed omroeren en dan doe je er de linzen bij en weer goed omroeren. er moeten veel uien in ( 6 a 7 uien) klein snijden. dit geheel laten koken, daarna water bij doen en laten koken. In de gaten houden, en wanneer het nodig is weer water bij doen. Nou als het geheel klaar is de stukjes msemmen op schaal doen met de kipsaus erover heen. ik doe het ook ongeveer zo! maar wou effe kijken of men het ook anders doet! :D

Dounia81
03-11-2003, 23:39
linzen in rfiesa dat heb ik nooit gehoord of gegeten. en zoveel uien wij maken het anders

Dounia81
05-11-2003, 01:52
Linzen is toch tamarkat of heb ik het nou verkeerd

Hijaab_Lady
05-11-2003, 10:27
Origineel gepost door Dounia81 Linzen is toch tamarkat of heb ik het nou verkeerd linzen is zoiets als la3das :D

Dounia81
08-11-2003, 00:41
Origineel gepost door Hijaab_Lady linzen is zoiets als la3das :D ewa tamarakt n la3das toch dat doe je toch niet in rfisa :rolleyes:

Hijaab_Lady
08-11-2003, 11:57
jawel :D lekker hoor ga maar een keer maken.

Dounia81
09-11-2003, 02:47
nee dank je haha ik eet het liever op de manier hoe me ma het maakt. linzen erin ( :/ )

L4iL44Tj3
10-11-2003, 12:10
ooh zoo dom he... linzen doe je niet in REFISA.. REFISA BESTAAT UIT LINZEN!!

anoniemie
07-02-2004, 13:04

Dag mensen, Ik wil het een keer maken, maar welke kruiden gebruik je, want daar draait het om... Ik heb gehoord elhelba of elhebla?? En verder??

lilchakir
07-02-2004, 16:09
Origineel gepost door Dounia81 nee dank je haha ik eet het liever op de manier hoe me ma het maakt. linzen erin ( :/ ) refisa djel mamak djel erwaffa bhel lie kadier mama oe rfisa djel lehdes (linzen)kejdier oe ha shab tegilia oe meshal bniena hesn lie kendiera ha hneja erwaffa.wolah doo :zwaai: k ha oetsjoefie.

zetouna30
07-02-2004, 21:29
sallaam mensen. nou ik zal jullie vertellen wat rfisa is !!!! rfisa is [harsa maken met alleen water en zout .] dus geen boter en olie erbij. als die gaar is maak je er kleine stukjes van en leg dat appart. je snijdt 1kip in stukken en maakt 3uien schoon en versnipper dat in de pan . doe de kip erbij en wat olie . zout, peper ,zafraan,gemberpoeder,en ja komt ie, hulba,al je dat wilt. dat kook je gaar zorg dat je voldoende water erbij doet. als het gaar is dan leg je de stukjes harsa op een bord en de kip in het midden en dan giet je dat over met de saus . dat is de echte rfisa . dat met msemen is eigelijk gewoon msemen msekia[met saus]betekent dat] suxxes dames en het gaat vast lukken insh,Allah

Pagina's : [1] 2