Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Islamitische scheiding...HELP!

Pagina's : [1] 2

Wereld_maroc
14-11-2007, 11:21

Wie o wie kan mij helpen.. ik ben radeloos:( Mijn ex en ik zijn gescheiden maar wij zijn alleen maar op zijn islamitisch getrouwd geweest.Dus niet hier in NL.Hier in NL was dus ook niks geregistreerd!Nu wilt die mij met NIKSS achterlaten!Alleen me kleding mag ik meenemen!Dat kan toch niet!We zijn trouwens na 1,5 jr gescheiden omdat we niet meer met elkaar konden leven!Mnr heeft geld zat maar probeert mij nu diep in de schulden te brengen en elke stuiver die ik heb van me af te pakken.Die nl advocaten bakken er niks van en begrijpen ook heel dat islamitische gedeelte niet!! WAT MOET IK DOEN:traan1: :traan1:

nour_el_imen_
14-11-2007, 12:23
hier in Nl heb je sws niks aan advocaten. je bent volgens Nl namelijk niet getrouwd geweest ik zou je aanraden een advocaat in Marokko te raadplegen

heavenabove
14-11-2007, 17:31
klopt hier kan je moeilijk wat aan doen aangezien hier niets is vastgesteld vervelend voor je meid

KleinJuffie
14-11-2007, 19:51
Je hebt een advocaat in Marokko nodig. Ga naar de plaatselijke Consulaat en win daar informatie. Succes meid, want het wordt een ware strijd..

Wereld_maroc
14-11-2007, 19:58

pffff:( :traan1: nog verder van huis..!

kaballetje
14-11-2007, 20:25
Meid ik zou gewoon een nieuw leven proberen op te bouwen want als je nu nog een advocaat gaat nemen in Marokko dan duurt dat erg lang en daar ben je ook veel geld aan kwijt.

DKNY_Girl
14-11-2007, 22:12
Wie o wie kan mij helpen.. ik ben radeloos:( Mijn ex en ik zijn gescheiden maar wij zijn alleen maar op zijn islamitisch getrouwd geweest.Dus niet hier in NL.Hier in NL was dus ook niks geregistreerd!Nu wilt die mij met NIKSS achterlaten!Alleen me kleding mag ik meenemen!Dat kan toch niet!We zijn trouwens na 1,5 jr gescheiden omdat we niet meer met elkaar konden leven!Mnr heeft geld zat maar probeert mij nu diep in de schulden te brengen en elke stuiver die ik heb van me af te pakken.Die nl advocaten bakken er niks van en begrijpen ook heel dat islamitische gedeelte niet!! WAT MOET IK DOEN:traan1: :traan1: Hoe bedoel je met niks achterlaten? Hebben jullie samen een huis? Koophuis of huurhuis? Op wiens naam staat het?

SweetTangaouia
14-11-2007, 22:15
Selam Wa3leikom, Lieve meid ik heb het met je te doen maar ALLAH swt zal jouw niet in de steek laten Insj Allah... Kijk op islamtische wijze hoor je alles met elkaar te delen. Hij heeft de scheiding aangevraagd en is van jouw weggegaan dus hij hoort jouw alles te geven om te leven bij wijze van. Hij hoort jouw een bedrag te geven en alles wat jullie samen deelde... Ik wil je wel meegeven dat je hierbij echt veel moeite gaat doen om dit allemaal voor elkaar te krijgen want onder onze Marokkanen gaat het om veel fraude als je wat centjes los laat.. Mocht je meer willen weten kan je me pmen weet er namelijk veel van... Liefs Tangaouia

Yassirtje
15-11-2007, 01:01
neem contct op met vertaalbureau arabika die kan je verder helpen ze hebben eigen advocaten in Marokko. www.arabika.nl

Wereld_maroc
15-11-2007, 14:07
Ja,het is een koopwoning maar ik kan het niet alleen betalen:S Ik zit door hem al zo diep in de schulden..omdat die me zomaar met niks achter laat! Hoe kom iemand zo zijn?????En k weet dat ik geduld moet hebben en dat het wel goed komt inshallah.. het is nu alleen zo zwaar:(

rust_in_je_hart
15-11-2007, 15:52
Heb jij geen vader, ooms of broers die een harde woordje met hem kunnen wisselen?????????

fafafa
15-11-2007, 18:01
maar meid...waarom heb je ingestemd, met alleen een islamitische huwlijk. zij hebben er baat bij en niet wij... dus onderhandel voor meneer je in bed heeft..erna is het te laaaaat....

miesmies
15-11-2007, 18:46
op wie zn staat die koopwoning dan, en de rest van je schulden staat alles op jouw naam? Als dat het geval is dan zit je echt in de problemen en hoeft hij niks te betalen, want jullie zijn niet volgens de wet in nederland getrouwd! maar succes meid, ik wens je veel sbar met hem!

rust_in_je_hart
15-11-2007, 19:13
Oke dus je bent officieel al gescheiden?? voor de marokkaanse wet?? Zo ja, dan heb je inderdaad een probleem. Ben je nog niet gescheiden voor de marokkaanse wet dan moet je gewoon je zawjia vertalen en er mee naar je advocate stappen. Vertellen je raadsman dat je uitgehuwelijkt bent en dat je van hem geen huwelijks aangiften mocht doen dat je geestelijk onderdrukt was door hem en dat hij al je rechten heeft afgenomen.:kwaad: :kwaad: Geloof me op deze mannier kan je advocate wel degelijk iets voor je betekenen. En jullie zullen beiden voor de rechter moeten verschijnen. Iemand die een ander zo vernederd verdient dit gewoon dus ga er voor en laat je rechten niet ontnemen. En als je inderdaad al gescheiden bent heb je zelf op je scheiding getekend?? Of heeft hij net als 99% van alle marokkanen geld gegeven en zonder jou een scheiding aangegaan?

rust_in_je_hart
15-11-2007, 19:27

Wie o wie kan mij helpen.. ik ben radeloos:( Mijn ex en ik zijn gescheiden maar wij zijn alleen maar op zijn islamitisch getrouwd geweest.Dus niet hier in NL.Hier in NL was dus ook niks geregistreerd!Nu wilt die mij met NIKSS achterlaten!Alleen me kleding mag ik meenemen!Dat kan toch niet!We zijn trouwens na 1,5 jr gescheiden omdat we niet meer met elkaar konden leven!Mnr heeft geld zat maar probeert mij nu diep in de schulden te brengen en elke stuiver die ik heb van me af te pakken.Die nl advocaten bakken er niks van en begrijpen ook heel dat islamitische gedeelte niet!! WAT MOET IK DOEN:traan1: :traan1: Je bent verplicht huwelijksaangiften te doen in nederland. Want als jij ooit weer iets voelt voor een huwelijk en je besluit te trouwen dan kan je huwelijk niet ingeschreven worden om dat je in marokko als weduwe geregistreerd staat en in NL nooit getrouwd. Dat houd in of je krijgt problemen in marokko hier mee of in NL. Of je laat je maar voor 1 wet huwe en dat zou dan marokaanse moeten zijn in verband met kinderen enzo. Walakin je kan beter kwa burgerlijke stand overal het zelfde geregistreerd staan want je krijgt erg geheid problemen mee. Je kan een rechtzaak tegen hem aanspannen maar het ligt er aan wat er in je scheidingspapieren staat. Indien jullie overeen stemming hebben gehad kwa scheiding en dat vermeld staat in je talaq dan word het moeilijk. Maar als je niet eens was met de scheiding of hij heeft de scheiding alleen geregeld dus met afkopen en zo. Dan kan je een procédéuren beginnen tegen hem want dan staat er in jou talaq dat je niet aanwezig was en je handtekening staat er dan niet op. Of er zal in je talaq staat dat je onder bepaalde voorwarden bent gescheiden. Dat noemen ze hier in NL huwelijksverstoting. Dus kijk je talaq na vertaal die en ga er mee naar je advocate. of gewoon bij je gemeente waar je woont en je huwelijk word ingeschreven (zonder zijn toestemming word je huwelijk gewoon ingeschreven)maar je talaq word niet geaccepteerd in NL om dat het een verstoting is en je weet in NL doen ze niet mee aan verstotingeen. Waar het op neer komt is dat jullie opnieuw moeten scheiden Voor de nederlandse wet omdat jullie het huwelijk nooit aangegeven hebben en dat kan niet zonder zorg te dragen voor de helft van de schulden. ik hoor het nog van je als het onduidelijk is

Pagina's : [1] 2