Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Waarom Zijn Sommige Mensen Zo Schijnheilig In De Ramadan?????

Pagina's : [1] 2 3

salimma19
01-11-2003, 22:51

Alles is opeens haram. Regels waar velen normaal schijt aan hebben worden nu fanatiek nageleefd. Ik erger me daar zwaar aan. Als je een hoofddoek wil dragen moet je dat altijd doen, dat geldt ook voor bidden. En make-up is sowiezo haram of het nou ramadan is of niet. En onze Marokkaanse broeders die normaal alles wat borsten heeft versieren zijn daar opeens ook mee opgehouden. Alsof versieren alleen mag wanneer het geen ramadan is. Kortom: WAAROM ZIJN ZOVEEL MENSEN ZO VERDOMD SCHIJNHEILIG IN DE RAMADAN?????

JETLI
01-11-2003, 22:54
Nou ik irriteer mij ook aan het feit dat tijdens de suikerfeest de moskee bomvol is. Zelfs de grote criminelen komen even bidden op die dag.

Teaser
01-11-2003, 22:55
nou ik ben gewoon het gehele jaar scheinheilig

salimma19
01-11-2003, 22:56
Dat is ook zoiets ja. Maar sommige mensen verbieden zelfs gel of vet in je haar in de ramadan. Ik snap dat niet. Ik heb tot nu toe nooit in de koran gelezen of enkele recitaties waarin staat dat dat niet mag. Dus als iemand wel zo'n recitatie heeft.......plaats het a.u.b

AdamX

Origineel gepost door salimma19 Alles is opeen haram. Regels waar velen normaal schijt aan hebben worden nu fanatiek nageleerd. Ik erger me daar zwaar aan. Als je een hoofddoek wil dragen moet je dat altijd doen, dat geldt ook voor bidden. En make-up is sowiezo haram of het nou ramadan is of niet. En onze Marokkaanse broeders die normaal alles wat borsten heeft versieren zijn daar opeens ook mee opgehouden. Alsof versieren alleen mag wanneer het geen ramadan is. Kortom: WAAROM ZIJN ZOVEEL MENSEN ZO VERDOMD SCHIJNHEILIG IN DE RAMADAN????? ik denk niet dat het iets met schijnheilig te maken heeft de maand ramadan is ene heilige maand, iedereen met een goede hart zal deze maand accpeteren, zelfs iemand die altijd alcohol drinkt, rookt en overspel pleegt, het si een maand van arra7ma, een maand om over dingen na te denken, je zlf te beheersen......

JETLI
schijnheilig teaser

salimma19
01-11-2003, 22:57
Origineel gepost door je_weet_toch goh heb je aand8 tekort nou nu niemand naar je fluit :rolleyes: Pleazzzzzzzz plaats alleen zinnige dingen. Wat je nu zegt slaat echt helemaal nergens op. :jammer:

salimma19
01-11-2003, 22:59
Origineel gepost door AdamX ik denk niet dat het iets met schijnheilig te maken heeft de maand ramadan is ene heilige maand, iedereen met een goede hart zal deze maand accpeteren, zelfs iemand die altijd alcohol drinkt, rookt en overspel pleegt, het si een maand van arra7ma, een maand om over dingen na te denken, je zlf te beheersen...... Dat weet ik, dat is ook harstikke goed echt waar. Maar na de ramadan zegt niemand meer iets over je make-up, niemand iets over het gebed, velen gaan niet meer naar de moskee en het gefluit van rondhangende jongeren begint weer alsof hun leven er vanaf hangt. Ligt het nou aan mij of is dit gewoon schijnheilig??

AdamX
01-11-2003, 23:00
Origineel gepost door JETLI Nou ik irriteer mij ook aan het feit dat tijdens de suikerfeest de moskee bomvol is. Zelfs de grote criminelen komen even bidden op die dag. ik vidndat niet irritant, ik zelf vidn dat juist mooi om te zien, jammer dat na de ramadan dan de meeste wge blijven, maar dat er ook een paar van die gasten wel blijven komen is een feit de maand rmadan heeft veel mensne bekeerd tot het goede pad !!! vergis je niet

tonk
01-11-2003, 23:09
Origineel gepost door salimma19 En make-up is sowiezo haram of het nou ramadan is of niet. Is make-up haram??! Misschien moest je dat ook maar even gaan melden op de forum 'Islam en ik'. Daar staat in het topic '10 adviezen voor de moslimvrouw' het advies om kohl te gebruiken om je ogen groter te laten lijken. Alleen voor je manlief, dat wel. Misschien dat het dan wel mag??

Salaama
01-11-2003, 23:10
Origineel gepost door AdamX ik denk niet dat het iets met schijnheilig te maken heeft de maand ramadan is ene heilige maand, iedereen met een goede hart zal deze maand accpeteren, zelfs iemand die altijd alcohol drinkt, rookt en overspel pleegt, het si een maand van arra7ma, een maand om over dingen na te denken, je zlf te beheersen...... :goedzo: Dat vind ik nou ook.. Weet je wat ik erg zou vinden,, Mensen die een Islamitiche achtergrond hebben en in de maand Ramadan toch eten..Vreselijk,,heb het een paar keer zien gebeuren..Dan ben je pas echt dwallende..

Salaama
01-11-2003, 23:12
Origineel gepost door JETLI Nou ik irriteer mij ook aan het feit dat tijdens de suikerfeest de moskee bomvol is. Zelfs de grote criminelen komen even bidden op die dag. Hoe kan je dat nou zeggen?????..Hoe voller de moskee hoe beter, ongeacht wat voor mens er ook komt..Als je daar niet tegen kan,,blijf je toch lekker thuis..

AdamX
01-11-2003, 23:19
Origineel gepost door tonk Is make-up haram??! Misschien moest je dat ook maar even gaan melden op de forum 'Islam en ik'. Daar staat in het topic '10 adviezen voor de moslimvrouw' het advies om kohl te gebruiken om je ogen groter te laten lijken. Alleen voor je manlief, dat wel. Misschien dat het dan wel mag?? make-up is toegestaan als je het voro je man doet maar er zijn vrouwen die dat doen voor de buitenwereld

Kadisha
01-11-2003, 23:20
Vind ik ook na de ramadan leven ze terug in hun zondes en gewoonten en de moskeebezoek is gedaald

AdamX
01-11-2003, 23:22

Origineel gepost door Salaama :goedzo: Dat vind ik nou ook.. Weet je wat ik erg zou vinden,, Mensen die een Islamitiche achtergrond hebben en in de maand Ramadan toch eten..Vreselijk,,heb het een paar keer zien gebeuren..Dan ben je pas echt dwallende.. ja das pas erg zelfs nederlanders die niet geloven hebben respect voor de moslism die vasten en respecteren deze maand.

Pagina's : [1] 2 3