Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hebben jullie hier ook last van..

Pagina's : [1] 2

MueZli
24-08-2002, 01:09

Ik heb n hele stoffige ruimte, moeten schoonmaken, ik heb dezelfde symptomen als iemand die verkouden is, niezen aan de vleet....maar nu heb ik t benauwd, k adem moeilijk. Iemand een suggestie, want ik kan hierdoor niet slapen !

ChebaB
24-08-2002, 01:12
Origineel gepost door MeuslitriX Ik heb n hele stoffige ruimte, moeten schoonmaken, ik heb dezelfde symptomen als iemand die verkouden is, niezen aan de vleet....maar nu heb ik t benauwd, k adem moeilijk. Iemand een suggestie, want ik kan hierdoor niet slapen ! Hooikoorts, astma?? Maak een washandje nat met heel koud water en doe het op je voorhoofd...

MueZli
24-08-2002, 01:13
Origineel gepost door ChebaB Hooikoorts, astma?? Maak een washandje nat met heel koud water en doe het op je voorhoofd... Geen hooikoorts, maar wel dat als ik iets stoffigs heb moeten schoonmaken, dat ik ga niezen, eigenlijk net verkouden ben, en nu dit s alweer n tijd niet gebeurt, niet diep in kunnen ademen.

ChebaB
24-08-2002, 01:16
Origineel gepost door MeuslitriX Geen hooikoorts, maar wel dat als ik iets stoffigs heb moeten schoonmaken, dat ik ga niezen, eigenlijk net verkouden ben, en nu dit s alweer n tijd niet gebeurt, niet diep in kunnen ademen. Dan is het gewoon allergie of zo... Maar je moet echt iets kouds op je gezicht leggen, helpt wel volgens mij.

SweetRose
24-08-2002, 01:17

slapen helpt ook.. :D :D xxx

MueZli
24-08-2002, 01:18
Origineel gepost door zin 'n midar slapen helpt ook.. :D :D xxx das t probleem :D kan er nu niet door slapen..anders was ik allaaang pleitte CHebab ik ga dat doen, want het is vervelend als je niet diep kunt ademen. Shukran !

MueZli
24-08-2002, 01:32
Origineel gepost door elmarocani DAT IS GEWOON HOOIKOORTS!!! ALLERGIE!! HEB IK OOK ALS IK IN DE AUTO RIJD MET OPEN RAAM!!!! DAN BEN IK DE REST VAN DE DAG NIET MEER TE STOPPEN MET NIEZEN!! Ik heb t de hele jaar door, en meestal moet ik s'ochtend niezen.. sommige dagen heel licht, maar vandaag zwaar , mn neus ziet er zo rood uit als n tomaat.. Ik heb het echt benauwd, zo'n plasticzakje helpt ook niet.

sweetyfeyrouz
24-08-2002, 01:45
Ik denk dat je last hebt van de huisstofmijt, als je daar eenmaal allergisch voor bent dan gaat dat ook nooit meer over. Er zijn wel goede medicijnen voor te krijgen en er zijn ook speciale matrassen en hoofdkussens waar de mijt niet in kan komen. By the way, de huisstofmijt zit overal maar vooral op plaatsen waar veel stof is en in tapijten heeft tie het ook prima naar zn zin. Kijk eens op de pagina van het astmafonds of de allergiepagina als die bestaat, anders iets in die richting. Tegen jou benauwdheid heb je ventolin inhalators maar die zijn alleen verkrijgbaar op recept via de huisarts, ze bevatten nl corticosteroiden. Ik hoop dat je er iets aan hebt en veel succes ermee verder. Groet Feyrouz.

nabilaa
24-08-2002, 10:30
meid, je hebt last van huisstofmijt. ik heb dat namelijk ook. het erge is dat het nooit overgaat. ik heb van de huisarts wel een neusspray gekregen en die helpt zolang je hem gebruikt. als je ermee stopt, komt het meteen terug. als ik hem niet gebruik moet ik ook vooral 's ochtends niezen en soms is het erg en soms minder erg. maar het is echt niet leuk. soms is het zelfs zo erg dat ik er letterlijk ziek van wordt. maar ja, ik gebruik nu die spray weer en die helpt wel bij mij, dus voorlopig heb ik er geen last van. die spray heet 'nasacort', misschien helpt het ook bij jou. gewoon even langs de huisarts gaan en die schrijft je wel zo'n spray voor. sterkte ermee, xxx

nabilaa
24-08-2002, 10:32
trouwens, het maakt volgens mij niet uit hoe schoon je je huis houdt, je blijft er last van hebben. ik had ook speciaal zijl aangeschaft, want ik dacht dat het dus daaraan lag, maar sinds ik zijl heb, heb ik er ook nog steeds last van. :zwaai:

farah16
24-08-2002, 10:40
ja denk ook dat je last hebt van de huisstofmijt. mijn broertjes hebben daar ook last van, maar bij hun is het over. ze hoeven geen medicijnen meer te gebruiken, ze zijn er overheen gegroeid. maar ze hebben nogwel van die speciale hoofdkussens enzovoort. misschien moet je maar naar de dokter en jezelf laten testen.

SaraZena
24-08-2002, 11:59
hallo MeuslitriX Ik denk dat je allergisch bent voor huisstofmijt. Ik heb dat namelijk ook. Het is tegenwoordig gelukkig minder, maar vroeger was het echt heeeeel erg. Ik had er elke dag last van. Ik kon me moeder niet eens helpen met schoonmaken en zo, want dan begon ik gelijk te niezen en had ik last van rode ogen en een snotneus ;) Je moet even naar de huisarts en die zal je wel wat voorschrijven. Mijn ouders hebben ook alle tapijt uit het huis moeten halen en gordijnen moeten vervangen en zo, er mocht niks in huis zijn wat veel stof aantrok. En ik moet zeggen, het werd een stuk minder. Dus ik zou zeggen, ga snel naar je huisarts, vooral ook omdat je moeilijkheden hebt met je ademhaling, als je er te lang mee wacht dan kan dat namelijk leiden tot een vorm van astma. 9en dat moeten we niet hebben) Heel veel sterkte nog!

ZiLaaL
24-08-2002, 13:49
stofmijt->allergie->histamine komt vrij in je lichaam->histamine doet slijmklieren opzwellen->gezwollen slijmklieren wil zeggen, moeilijker kunnen ademhalen. Bezoek de dokter eens! Ik ben nog maar net aan het leren voor dokter en dit is wat ik dit jaar heb geleerd erover... :rolleyes:

EMIEN
24-08-2002, 14:24
Dat is Astma....of een vorm daarvan.........HEB IK OOK!!!!!!!!!!!!!:( Ik heb een speciale matrashoes .....Zodat de huisstofmijt zich niet erin kan nestelen.......WANT JE BENT DAN ALLERGISCH VOOR DE POEP VAN DIE HUISSTOFMIJT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.....klinkt raar maar is echt zo.....

MueZli
24-08-2002, 20:14

Nouw, ik heb de nacht zitten te piepen en niet kunnen slapen..alsof ik stikte. S'ochtends heb k de dr gebeld, en die assistente, die zei gebruik eerst iets uit de drogisterij, als t dan niet ophoud, bel dan nog n keer op. S'middags, pilletje ingenomen ( Clari-huppeldepup-), het is veel en veel minder geworden, ik ben meteen gaan snurken.. Ja, astma, zit in de familie, mn opa en neefje hebben t. Gisteren, heb ik n kast schoongemaakt, waar minimaal 1 cm stof opzat :D..NOOIT MEER <--- ( wel n leuk excuus)

Pagina's : [1] 2