Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Is dit geen discriminatie?

Pagina's : [1] 2

LZN
01-11-2003, 21:25

CDA: dubbele WAO-keuring allochtoon Het CDA wil een scherpere WAO-keuring voor allochtonen. Allochtonen die in de WAO dreigen te komen, moeten twee keer worden gekeurd in plaats van eenmaal. Geen steun WAO-plan CDA Niet enthousiast Het CDA hoopt met de extra keuring het relatief grote aantal allochtonen in de WAO terug te brengen. De Tweede Kamer reageert in eerste afwijzend en ook de keuringsartsen zijn niet enthousiast. Minister De Geus Minister De Geus van Sociale Zaken ziet wel wat in het CDA-plan. Hij denkt niet dat de allochtoon gestigmatiseerd wordt met de scherpere keuring. Ook het instituut voor multiculturele ontwikkeling is positief. Overleg Allochtone werknemers zijn, net als vrouwen, oververtegenwoordigd in de WAO. CDA-woordvoerster Verburg wil het plan volgende week inbrengen tijdens het WAO-overleg van de Kamer met minister De Geus van Sociale Zaken. Eerder is al voorgesteld vrouwen tweemaal te keuren. Gezien de algehele daling van het aantal WAO-ers is er volgens Verburg onder de keuringsartsen voldoende capaciteit om ook deze groep twee keer te keuren. Discriminatie De VVD-fractie in de Kamer denkt dat het CDA-plan niet werkt. Volgens het liberale Kamerlid Aptroot is één keuring genoeg, maar die zou door twee of drie artsen verricht moeten worden in plaats van door één. Dat is wel duurder, maar levert op termijn een besparing op, denkt hij. PvdA en GroenLinks vinden dat het CDA-voorstel riekt naar discriminatie. Ook D66-leider Dittrich ziet niet in waaarom afkomst een rol moet spelen bij WAO-keuringen..

nour_el_3oejoen
01-11-2003, 21:49
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ckerrrrrrrrrrrrrrrrrrr,!!!!

praatjes
01-11-2003, 22:01
Ik haat politiek!!

sneakynawal
01-11-2003, 22:09
Origineel gepost door praatjes Ik haat politiek!! Me too....

salimma19
01-11-2003, 22:53

Het is aan de ene kant wel discriminatie ja. Maar laten we eerlijk zijn........hoeveel mgarba maken er misbruik van die WAO uitkering???????????????????????????????????? hahaha niet te tellen gewoon

sneakynawal
01-11-2003, 23:06
Ze gaan nu ook de Allochtonen die gebruik maken van de WAO uitkering... 2x keuren... stond in de krant... hihihi jongens volgend jaar nie naar marokko :D

amazigharifi
01-11-2003, 23:16
ze weten die verdomde politici heel goed dat allochtonen het zware werk baatjes hebben en daarom snelller in de wao belanden maar de crimienelen in den haag doen net als of neus bloed. de leugen regeert eenmaal in den haag. het zijn walgelijke criminelen en racisten die aan de macht zijn in dit land.

tonk
01-11-2003, 23:17
Origineel gepost door salimma19 Het is aan de ene kant wel discriminatie ja. Maar laten we eerlijk zijn........hoeveel mgarba maken er misbruik van die WAO uitkering???????????????????????????????????? hahaha niet te tellen gewoon En wat ik me afvraag is waarom iemand die Salimma19 heet dit zonder het hele forum over zich heen te krijgen kan zeggen, terwijl een Nederlander die hier zoiets waagt te zeggen zo'n beetje levend wordt gevild. Ook een vorm van discriminatie, toch?

HeyoanQT
02-11-2003, 05:32
Dat ze keuren ok, maar ze moeten het gewoon in 1 keer goeddoen. Dan is die tweede keer niet nodig en is er ook geen sprake van discriminatie vind ik.

hahahaha
02-11-2003, 05:40
Origineel gepost door praatjes Ik haat politiek!! Origineel gepost door SnEakyNaWaL Me too.... me three

noortje2003
02-11-2003, 07:42
Origineel gepost door amazigharifi ze weten die verdomde politici heel goed dat allochtonen het zware werk baatjes hebben en daarom snelller in de wao belanden maar de crimienelen in den haag doen net als of neus bloed. de leugen regeert eenmaal in den haag. het zijn walgelijke criminelen en racisten die aan de macht zijn in dit land. ik ben het helemaal met je eens, ze zijn eerst niet mans genoeg om hun harde werk op te knappen en halen daar voor mannen uit het buitenland, die hebben als het ware dit land opgezet, maar toen die mannen hard kwammen werken toen werdt er niet gezegdt je moet naar school je moet nederlands leren nee toen moesten ze hard werken. en nu het werk op is geknapt zijn die mensen (nederlanders) weer niet mans genoeg om hun fouten toe te geven . typisch iets nederlands schuif de fouten in de schoenen van een ander, als ze echt zo'n graote mond hadden hadden ze het zware werk zelf gedaan, en niet als een stelletje wijven bang zijn dat hun nagels breken. en dan over intergratie komen zeuren ga maar lekker zitten nu op je intergratie. en dan nog eens zeuren dat de allohtonen mensen snel in de wao gaan, stank voor dank, maar wat zou het wij leven nu hier de kinderen van die mensen die jullie hier hebben heen gehaald en wij laten jullie nu eens een poepie ruiken. want zo makkelijk gebruiken jullie onze ouders niet, en wij zijn nu nederlanders voor de wet voor het gevoel zijn we marokanen. en hebben hier even veel recht als jullie. en wat zeg ik nauw over een tijdje zie je 1 nederlander en 20 marokanen. marokaan krijgt 2 3 4 5 6 7 kinderen nederlander 0 en heel misschien 1 of 2 hahahahah straks mogen jullie nog gaan intergreren in de marokaanse sammenleving. jullie kletsen hier op de sites en in de kranten en op tv, maar wij hebben het voor het zeggen buiten, dus bespaar je gerattel PISTA zeg dit eens tegen marokanen buiten, kijken of je dan nog zo stoer bent, of is dat alleen van uit achter je pc.

noortje2003
02-11-2003, 07:44
Origineel gepost door Pistaa enkele richting ramadan..leuk he die schijnheiligheid. :D Prettige ramadan... als je niks te zeggen hebt kan je ook gewoon je smoel werk houden

Ghribe
02-11-2003, 20:18
Origineel gepost door salimma19 Het is aan de ene kant wel discriminatie ja. Maar laten we eerlijk zijn........hoeveel mgarba maken er misbruik van die WAO uitkering???????????????????????????????????? hahaha niet te tellen gewoon en hoeveel nederlanders? of hun mogen wel en we niet SP.ik ben niet in wao mischien b.k hoop ik

aicha2003
02-11-2003, 22:20
Het hele plan zal toch nooit door mogen gaan, want je hebt in Nederland ontzetend veel wetten waarin je gelijke behandeling kunt eisen, jammer voor de politici!!!!!!!!!!!!!!!!1

HeyoanQT
03-11-2003, 00:25

Moet je luisteren als je 7 tot 9 kinderen neemt krijg je het vanzelf financieel slecht, waar je als nederlander 100 000 € in de opvoeding van 1 kind spendeert is het bij marokkaanse kinderen 9/100 000 = 11 111 € :eek: Vind je het gek dat ze financieel constant problemen hebben, en criminaliteit veroorzaken om aan meer geld te komen? :rolleyes:

Pagina's : [1] 2