Bekijk originele versie : Staat het in de Koran dat je moet vasten?
samira_el
01-11-2003, 18:04
Waar komt de ramadan eigenlijk vandaan?
samira_el
01-11-2003, 23:26
Niemand die het weet, of vinden jullie het een domme vraag :verdriet:
Nisrine01
01-11-2003, 23:39
Natuurlijk staat het in de koran dat je moet vasten, als je de koran zou hebben gelezen dan had je dat vast wel geweten ;)
samira_el
01-11-2003, 23:41
Die heb ik gelezen ja, maar niet alles.
Hartstikke bedankt voor je antwoord :)
Maar nu vollediger, mag ik ook de Soerat waar het in staat
Nisrine01
01-11-2003, 23:44
Dan moet ik het even opzoeken. InshAllah zal ik het vandaag of anders morgen plaatsen.
Nisrine01
01-11-2003, 23:55
Oke meid, ik heb het gevonden hier is het bewijs:
Soerah alBaqarah (2)
183. O jullie die geloven, het vasten is jullie verplicht, zoals het ook verplicht was voor hen vóór jullie, hopelijk zullen jullie (Allah) vrezen.
Er zijn veel sourats over vasten
1 Sourat over ramadaan
2.185. De maand ramadaan is die, waarin de Koran als een richtsnoer voor de mensen werd nedergezonden en als duidelijke bewijzen van leiding en onderscheid. Wie onder u daarom deze maand beleeft, laat hem daarin vasten. Maar wie onder u ziek of op reis is, een aantal andere dagen. Allah wenst gemak voor u en geen ongemak, en opdat gij het aantal zult voltooien en opdat gij Allah's grootheid zult prijzen, omdat Hij u terecht heeft geleid en opdat gij dankbaar zult zijn.
Nisrine01
01-11-2003, 23:59
Origineel gepost door Selina
Klopt, maar ik had geen zin om alles te typen en dit vond ik wel genoeg als bewijs :)
Origineel gepost door Nisrine01
Klopt, maar ik had geen zin om alles te typen en dit vond ik wel genoeg als bewijs :)
Natuurlijk meid ;)
Origineel gepost door Selina
je bedoelt aya's
samira_el
02-11-2003, 00:01
Thanks! :)
Origineel gepost door AdamX
je bedoelt aya's
Ja die bedoel ik(kon niet op de naam komen) :p
maar bedankt :zwaai:
http://www.cagriweb.com/cagribaslik.gif
"jullie die geloven, het vasten is jullie verplicht, zoals het ook verplicht voorhen voor jullie hopelijk zullen jullie Allah vrezen. ( Al Baqarah: 2: 183)
Ghizlanetje
03-11-2003, 10:59
Ik weet dat het verplicht is omdat het één van de 5
verplichtingen is...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.