Bekijk originele versie : programma tegen rode ogen?
cherinne
12-11-2007, 13:33
ik heb foto gemaakt met mijn digi camera en tone ik de foto had geplaats in mijn pac waren alle die ogen rode, nu wil die bewerken maar ik moet een programma hebben, maar wie heeft dat voor me?
en hoe moet ik die programma gebruiken?
kellyscat
12-11-2007, 17:09
Er zijn een hoop programma's waar je dat mee kunt doen.
Ook online kun je het bewerken met bijvoorbeeld Picnik, http://www.picnik.com/
En voordat je weer foto's maakt, even kijken of je camera een rode-ogen stand heeft, scheelt weer een hoop werk voor de volgende keer.
Succes! :-)
DutchBear
12-11-2007, 17:20
Adobe photoshop. Maar dat is met een kanon op een mug schieten.
Daarnaast zou ik willen adviseren om juist niet de rode ogen stand te gebruiken, want dat zorgt ervoor de de pupillen kleiner worden. Minder mooie ogen dus, beter achteraf corrigeren met software.
kellyscat
12-11-2007, 17:35
Adobe photoshop. Maar dat is met een kanon op een mug schieten.
Daarnaast zou ik willen adviseren om juist niet de rode ogen stand te gebruiken, want dat zorgt ervoor de de pupillen kleiner worden. Minder mooie ogen dus, beter achteraf corrigeren met software.
Ok ok, ik begrijp jou antwoord, maarrrrrr.... zullen we haar dan ook maar aanraden om gelijk een goeie flitser aan te schaffen zodat je vanaf een aparte hoek kunt flitsen en die rode ogen helemaal kunt ontwijken... :hihi:
Ik denk dat de meeste amateur/beginnend fotografen of mensen die niet met bewerkingssoftware weten om te gaan.. het beste gewoon die rode ogen stand kunnen gebruiken. :)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.