Bekijk originele versie : 'Met een keppeltje op word je belaagd'
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
'Met een keppeltje op word je belaagd'
Van onze verslaggeefster Steffie Kouters
AMSTERDAM - Joden in Amsterdam voelen zich steeds onveiliger door het toenemende antisemitisme. Traditioneel geklede joden mijden delen van de stad of laten hun keppeltje thuis, uit angst te worden lastiggevallen door groepjes Arabische jongeren. Amsterdam-West dreigt volgens hen een no-go area te worden.
Op 9 november organiseert het Centraal Joods Overleg in Amsterdam een appèl tegen het toenemende antisemitisme. 'Joden met keppels worden nageroepen, belasterd en belaagd', aldus een oproep voor de manifestatie.
Een groot aantal joodse organisaties, de overkoepelende moskeeorganisaties, Nederlandse kerken en de Amsterdamse gemeenteraadsfracties ondersteunen het appèl. In Amsterdam en randgemeenten leeft bijna de helft van de ruim 40 duizend joden in Nederland.
Bleef het voorheen bij incidenten, sinds het uitbreken van de tweede intifada in september 2000 worden herkenbare joden steeds meer lastiggevallen op straat.
Arabische probleemjongeren beroepen zich op Israëlisch geweld tegen Palestijnen om joden in Nederland te bruuskeren. 'Het is een patroon geworden', zegt Ruben Vis van het Nederlands-Israëlitisch Kerkgenootschap.
Jongerenrabbijn Menachem Sebbag van het NIK overweegt te verhuizen naar het buitenland als de situatie niet verbetert. 'Sharon-aanhanger, moordenaar, roepen ze tegen mij. Maar wat heb ik met de Israëlische politiek te maken?' Ook in de Liberaal Joodse Gemeente neemt de spanning toe. Rabbijn David Lilienthal: 'Er heerst een algemeen gevoel van onbehagen: op dit moment wordt er gescholden. Wanneer gaat het over in slaan?'
'Een jood die elke zaterdagochtend trillend naar de synagoge gaat, heeft geen leven', zegt secretaris Halim el Madkouri van het Marokkaans-Nederlands Interactie Team Jeugd, dat bemiddelt in wijken waar jongeren overlast veroorzaken. 'Als we geen actie ondernemen lopen we het risico dat we met een heel groot probleem komen te zitten.'
Burgemeester Cohen van Amsterdam laat via zijn woordvoerster weten dat het toenemend antisemitisme een 'groeiend aandachtspunt' is in de gemeente. 'Maar de burgemeester kan niet alles alleen oplossen', aldus de woordvoerster..
Narkotic
01-11-2003, 14:49
Ja normaal moeten de joden met rust gelaten worden op vrije grond. Alleen de joden in Israel en USA die moeten lijden.
Die van hier niet.
Maar toch wil ik ook wel een paar molotov-coktails op hun synagogen gooien of in hun diamantwinkels (ik bedoel er niks verkeerd mee hahahaha)
Ze moeten niet zo zielig doen, zelf zionisten in israel steunen maar nu huilen.
Origineel gepost door Democraat
Zij steunen wie ze willen.
Jij en je moslimbroeders moeten van joden afblijven.
Moslims moeten misschien eens gaan beseffen dat Nederland ze als gasten beschouwt.
Gastvrijheid kent zijn grenzen.
Gastvrijheid? Hoe bedoel je bedoeld zeker gastarbeiders, die nu me hun gezinnen hier in nederland wonen met meer dan een miljoen, die hier blijven tot de eeuwigheid en waar er steeds meer van zullen komen :D
Ja wen er maar aan het zullen er steeds meer worden en dan is het gedaan met het joodse geluid en geslijm, weg met de steun voor de zionisten en aandacht voor de realiteit. Die realiteit is dat joden de luis in de pels van de wereld zijn.
Narkotic
01-11-2003, 15:39
Ey democraat wat is jouw taak eigenlijk?
Op elke fout van onze gemeenschap letten en om dan op onze vingers te tikken, zie maar dat je je Nederlandsche volk (of Duits volk,viking,gallier,... of wat je ook mag zijn) in het oog houdt.
En dan kom je nog af met zo'n lange verhalen of artikels, wil je echt iets bereiken ga dan in de politiek
Narkotic
01-11-2003, 15:57
é DonCorleone klein vraagje
Wat is een NSB? ik ken deze term ni, is da een hollandse term
Bidawi_Mazlot
01-11-2003, 18:06
Origineel gepost door Democraat
'Met een keppeltje op word je belaagd'
Van onze verslaggeefster Steffie Kouters
AMSTERDAM - Joden in Amsterdam voelen zich steeds onveiliger door het toenemende antisemitisme. Traditioneel geklede joden mijden delen van de stad of laten hun keppeltje thuis, uit angst te worden lastiggevallen door groepjes Arabische jongeren. Amsterdam-West dreigt volgens hen een no-go area te worden.
Op 9 november organiseert het Centraal Joods Overleg in Amsterdam een appèl tegen het toenemende antisemitisme. 'Joden met keppels worden nageroepen, belasterd en belaagd', aldus een oproep voor de manifestatie.
Een groot aantal joodse organisaties, de overkoepelende moskeeorganisaties, Nederlandse kerken en de Amsterdamse gemeenteraadsfracties ondersteunen het appèl. In Amsterdam en randgemeenten leeft bijna de helft van de ruim 40 duizend joden in Nederland.
Bleef het voorheen bij incidenten, sinds het uitbreken van de tweede intifada in september 2000 worden herkenbare joden steeds meer lastiggevallen op straat.
Arabische probleemjongeren beroepen zich op Israëlisch geweld tegen Palestijnen om joden in Nederland te bruuskeren. 'Het is een patroon geworden', zegt Ruben Vis van het Nederlands-Israëlitisch Kerkgenootschap.
Jongerenrabbijn Menachem Sebbag van het NIK overweegt te verhuizen naar het buitenland als de situatie niet verbetert. 'Sharon-aanhanger, moordenaar, roepen ze tegen mij. Maar wat heb ik met de Israëlische politiek te maken?' Ook in de Liberaal Joodse Gemeente neemt de spanning toe. Rabbijn David Lilienthal: 'Er heerst een algemeen gevoel van onbehagen: op dit moment wordt er gescholden. Wanneer gaat het over in slaan?'
'Een jood die elke zaterdagochtend trillend naar de synagoge gaat, heeft geen leven', zegt secretaris Halim el Madkouri van het Marokkaans-Nederlands Interactie Team Jeugd, dat bemiddelt in wijken waar jongeren overlast veroorzaken. 'Als we geen actie ondernemen lopen we het risico dat we met een heel groot probleem komen te zitten.'
Burgemeester Cohen van Amsterdam laat via zijn woordvoerster weten dat het toenemend antisemitisme een 'groeiend aandachtspunt' is in de gemeente. 'Maar de burgemeester kan niet alles alleen oplossen', aldus de woordvoerster.
Ik kan er maar geen touwtjes aanvast binden bij jou Demoncraatje :D ....je weet echt niet waarvoor je staat en wat je uitkraamt op Marokko.nl.....Maargoed wat ik jou wil duidelijk maken is, de ene keer zeg je dat alle mensen, ongeacht ras, in NL zich moeten aanpassen aan de seculiere systeem dat met zweet en bloed verdedigd werd.....nu begin je ineens over keppeltjes die gedragen worden door Joden....ik vraag mezelf af of jij je ook druk maakt over praktiserende mannen met baarden en gewaad, die vaak op straat scheef aangekeken worden en zelfs in het ergste geval uitgespugd worden door mensen van het seculier systeem, dan heb ik het niet eens over nog grotere problemen die mijn praktiserende Moslim zusters telkens weer ervaren.....meet jij misschien met 2 maten Demoncraatje?....je doet je eigen telkens voor als de vredelievende en uiterst eerlijke seculiere jongen maar je bewijst telkens bij verschillende onderwerpen het tegendeel.....ik kan het je nog sterker vertellen je bent de weg totaal bijster.....Islam is idd een doorn in vele ogen, dit wordt niet altijd even duidelijk naar voren gebracht maar het speelt echt, vraag het maar aan de groep mensen die ik zo net omschreven had.....deze mensen gaan geen beklag doen om zielig gevonden te worden en geaait te worden over hun bol, nee, ze doen niemand kwaad en willen gewoon hun dagelijkse bezigheden onbeperkt kunnen doen, zoals Joden, Christenen en seculieresysteem-aanhangers dat doen....maar blijkbaar is een baard of hoofddoek een hoog obstakel, waarvan de achtergrond angstaanjagend is voor vele....
IFRIQUIA
02-11-2003, 00:05
Democraat,
Wist je dat JODEN de drijfveer achter de slavernij zijn ?
Bijna elke plantage in Suriname en de NEDERLANDSE antillen waren van joden kortom BLOEDGELD mensen STELEN OM GRATIS VOOR JE TE WERKEN EN JA HONDERDEN JAREN LANG. Wat je zaait krijg je terug de christenen (vooral HITLER) heeft Joden laten voelen om te lijden zoals ze de slaven hebben geleden ..
Wisten jullie dat sommige keppeltjes naar Palestina gaan om in het leger te gaan andere keppeltjes sturen geld om hun gestolen land te verdedigen.
kijk maar naar het nos journaal met alweer een joodse journalist in jeruzalem die jou een poppenkast voorstelling geeft .
Luister wat je zaait ga je oogsten vooral in de midden oosten de keppeltjes worden aardig paranoide de palastijnen zijn het al .
Hun motto is :ik niet? jij ook niet !! Het kan alleen beter voor de palestijnen .
vrede zij met je ,
HeyoanQT
02-11-2003, 05:24
Wat is het nou toch voor een gestoordheid dat jullie Joden en Moslims niet samen zouden kunnen leven, hoe het ook zij jullie vechten het maar uit in Israel en niet in Nederland, wij geloven hier namelijk in wederzijdse tolerantie en hier praten we niet over blank,zwart, homosexueel,hetrosexueel, gelovig,ongelovig, maar over mensen en mensheid als geheel dat leeft en elkaar moet liefhebben en laten leven, uiteindelijk komt het erop neer dat het mensen zijn die mensen afmaken en dat lijdt afbreuk en vernietiging uiteindelijk van jezelf.
Bidawi_Mazlot
02-11-2003, 05:28
Origineel gepost door HeyoanQT
Wat is het nou toch voor een gestoordheid dat jullie Joden en Moslims niet samen zouden kunnen leven, hoe het ook zij jullie vechten het maar uit in Israel en niet in Nederland, wij geloven hier namelijk in wederzijdse tolerantie en hier praten we niet over blank,zwart, homosexueel,hetrosexueel, gelovig,ongelovig, maar over mensen en mensheid als geheel dat leeft en elkaar moet liefhebben en laten leven, uiteindelijk komt het erop neer dat het mensen zijn die mensen afmaken en dat lijdt afbreuk en vernietiging uiteindelijk van jezelf.
Ja maar intussen bagatelliseer je het bestaan van de Zwarte bevolking en maakt er grappen over, Moslims zijn al helemaal een doorn in jouw racistische oog....
HeyoanQT
02-11-2003, 05:44
Ik kan prima opschieten met Joden en Moslims,en zowel blanke als zwarte mensen, nu jij nog :rolleyes:
amazigharifi
02-11-2003, 16:06
een apartheids muur om de joden heen in amsterdam lijkt mee een goed middel om de joden te confronteren met hun daden... en dan zeggen dat het voor de veiligheid van de joden is.
strijder
02-11-2003, 16:25
Schaam jullie diegenen die antisemtische teksten lopen te verkondigen.....is zo kinderachtig,... behandel elkaar gewoon als mens...Wij vinden het toch ook niet leuk als wij over 1 kam worden geschoren toch?
Wij (marokkanen) in Marokko zijn het beste voorbeeld in de wereld zoals Joden en Arabieren naast elkaar horen te leven in vrede...en waarom wordt er hier door voornamelijk marokkanen problemen gemaakt met Joden ? Laat gewoon iedereen in zijn/haar waarden, ga beter op jezelf letten en kijk naar je eigen leven!!!!!!!!!!!!!!!!!....Geloof me, ik ken zat Palestijnen hier in NL..en die hoor je niet.......;)
Democraat, ik vind dat je best goede argumenten hebt...
Beslama
Bidawi_Mazlot
02-11-2003, 17:00
Origineel gepost door strijder
Schaam jullie diegenen die antisemtische teksten lopen te verkondigen.....is zo kinderachtig,... behandel elkaar gewoon als mens...Wij vinden het toch ook niet leuk als wij over 1 kam worden geschoren toch?
Wij (marokkanen) in Marokko zijn het beste voorbeeld in de wereld zoals Joden en Arabieren naast elkaar horen te leven in vrede...en waarom wordt er hier door voornamelijk marokkanen problemen gemaakt met Joden ? Laat gewoon iedereen in zijn/haar waarden, ga beter op jezelf letten en kijk naar je eigen leven!!!!!!!!!!!!!!!!!....Geloof me, ik ken zat Palestijnen hier in NL..en die hoor je niet.......;)
Democraat, ik vind dat je best goede argumenten hebt...
Beslama
Een neo-koloniaal regime kan inderdaad vriendjes zijn met haar baas, wij immigranten zijn het slachtoffer van neo-kolonisme in Marokko, waardoor wij over de gehele wereld verspreid zijn door bittere noodzaak.....wanneer ik terug denk aan wat Al Maghreb toendertijd was en wat er van overgebleven is, bloed mijn hart.....Al-Maghreb had zoals Irak 1 van de meest vooruitstrevende gebieden kunnen zijn maar door hebzucht van Marokkaanse Arabieren en Joden, die het niet nauw nemen met de Islamitische wetgeving, waardoor Al-Maghreb verleden tijd is, en we op z'n hoogst kunnen stellen dat Marokko gebruikt maakt van het volk(wij dus), dat eigelijk in eigen land had moeten blijven en mee ontwikkelen.
Ik kan ze helaas niet anders omschrijven als hypocriet t/m hielelikkers, de mensen die de Islam en wereldse geschiedenis kennen denken daar wel wel héél andersover....de Palestijnen die jij kent hadden de mogelijkheden om Palestina te verlaten maar de minderkansrijke die nog steeds in Palestina 'leven' moeten dag in dag uit lijden....
Zijn ze(i.e. jouw vriendjes) vergeten dat NL één van die landen is die de Israelisch terroristisch regime, een hand boven het hoofd houdt waardoor hun broeders en zusters dag in dag uit moeten lijden?.
Mijn reactie hierop:
Het gaat hier toch om Nederlanders die toevallig het Joodse geloof aanhangen?
Dit is bij mijn weten niet verboden.
Waarom steeds weer de link met Israel en Zionisme leggen?
Verder komt men weer de gebruikelijke vooroordelen, beschuldigingen en racistische opmerkingen tegen:
kleine bloemlezing:
Auteur : jihad12
Ze moeten niet zo zielig doen, zelf zionisten in israel steunen maar nu huilen.
Auteur : jihad12
Ja wen er maar aan het zullen er steeds meer worden en dan is het gedaan met het joodse geluid en geslijm, weg met de steun voor de zionisten en aandacht voor de realiteit. Die realiteit is dat joden de luis in de pels van de wereld zijn.
Auteur : Godfather
Joden zijn overal dat is juist het probleem.
Onze gemeenschap groeit steeds dus geef ons even de tijd.
Want de haat wordt ook goed door gegeven wat betreft joden.
Auteur : Nawera
Moet niks hebben van da tuig, getverderrie....
Auteur : IFRIQUIA
Wist je dat JODEN de drijfveer achter de slavernij zijn ?
Auteur : amazigharifi
een apartheids muur om de joden heen in amsterdam lijkt mee een goed middel om de joden te confronteren met hun daden... en dan zeggen dat het voor de veiligheid van de joden is.
Moet ik nu de conclusie trekken dat indien het aantal moslims sterkt groeit in Nederland het Jodendom wordt verboden en de Joden voor hun leven moeten gaan vrezen (zie Jihad en Godfather)?
Is dit nu de tolerantie van de Islam waar men de mond zo vol van heeft?
Groeten
:zwaai:
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.