Bekijk originele versie : Jihad de Heilige Oorlog
qattaadah
30-12-2008, 00:25
mijn woorden
saraah23
30-12-2008, 14:48
Assalamoleikum warahamatuAllah, dierbare zuster en broeders in de Islam.
Word wakker, Word wakker, Word wakker!!!!!!!!!
Allahu Akbar, Allahu Akbar, ALlahu Akbar.
La hawla wa la qouta Illah billah.
Laat je liefde voor Dounia varen.
Sta op en laat je horen.
Behoor niet tot de blinden.
Behoor niet tot de dwalenden.
Aanschouw het onrecht,
de onderdrukking.
Laat je horen.
Laat je gelden.
Met hart en nier ya palestina
Mijn bloed ya palestina.
Met heel mijn ziel ya palestina!!!
De tijd is gekomen daadkrachtig op te treden.
De tijd is gekomen om je te laten horen.
De tijd is gekomen dat je moet spreken voor degenen die dat niet kunnen.
Bij Allah, hoe kan je vredig slapen, eten en drinken als je ziet wat ze met onze moslims doen?
Ya Rab,
Versterk onze harten en versterk onze eenheid..ameen.
YA Rab,
Bevrijd ons van deze wereldse ketenen en laat ons daadkrachtig optreden.ameen!!
Ya Rab,
laat ze beven en verliezen,
laat ze beven en verliezen mijn Heer!!!!!!!!
Allahuma ameen
Ya Rab,
laat onze harten tot leven komen,
Laat onze harten tot leven komen,
Laat onze harten tot leven komen!!!!!!!!!!!!!!
ALlahuma ameen.
Mijn dierbare Ummah we zijn 1 lichaam.
Haast je voordat de Dag je inhaalt en je spiijt niet meer zal baten.
Haast je voordat je wordt opgeslokt door Dounia.
Haast je naar de waarheid voor dat het onrecht je zal verslinden!!!
De Dag des Oordeels nadert,
De Dag der Rechtvaardigheid!!!!!!!
Mijn dierbare broeders en zuster in Palestina,
Moge Allah jullie bijstaan....Ameen
Moge Allah jullie zorgen verlichten....Ameen.
Moge Allah jullie borst en hart verruimen met zijn Nour........Ameen.
Moge Allah jullie belonen met Janat Al Firdaus.......Ameen.
Moge Allah jullie troosten...Ameen.
Moge Allah de overwinning groot laten zijn..Ameen
Moge Allah na de moeilijkheden de verlichting als een zon over jullie laten stralen en laten neerdalen...Ameen.
Moge Allah jullie verdriet wegnemen...Ameen.
Moge Allah jullie de kracht geven om deze beproevingen geduldig te onderstaan...Ameen.
Moge Allah jullie iman zodanig doen opstijgen dat het de ongelovigen zal doen huiveren...Ameen.
Moge Allah de ongelovigen doen beven bij jullie aangezicht...Ameen.
Voorwaar mijn dierbare broeders en zuster Jullie behoren tot de winnaars!!!!!!!!!!!!!
qattaadah
30-12-2008, 20:09
aameen laten we gaan als 1 lichaam
saraah23
30-12-2008, 21:11
aameen laten we gaan als 1 lichaam
Bi idni Illah aghi.
qattaadah
31-12-2008, 02:32
we zijn genoeg vernedert
het is meer dan genoeg geweest
we zijn er klaar mee
Salaam alaikom wa Rahma tollahi wa barakato.
Jihad is geen Heilige oorlog, het is ter verdediging. Je kan niet in de naam van Jihaad een land gaan aanvallen.
En Innerlijke Jihaad is zeker minstens net zo belangrijk.... Maar als je onze broeders/zusters ziet leiden in Irak/Afghanistan etc. kunnen wij ze dan niet helpen. Als is het maar om ze financieel te steunen. Waar blijft de Islamitische broederschap ?? De hulp aan de strijders ?? De Ummah ?? Het gevecht voor Allah (swt)
SubhAnnalah.
het geld komt niet aan!!
demonstraties leveren niets op.
het wordt tijd voor het echte werk.
Het wordt tijd dat t heft in eigen handen wordt genomen.
waarom zijn de koefar een eenheid en wij moslims niet, waarom?
Mtiwia007
31-12-2008, 15:28
Ya Rab,
Versterk onze harten en versterk onze eenheid..ameen.
YA Rab,
Bevrijd ons van deze wereldse ketenen en laat ons daadkrachtig optreden.ameen!!
Ya Rab,
laat ze beven en verliezen mijn Heer!!!!!!!!
[COLOR="SeaGreen"]Mijn dierbare broeders en zuster in Palestina,
Moge Allah jullie bijstaan....Ameen
Moge Allah jullie zorgen verlichten....Ameen.
Moge Allah jullie borst en hart verruimen met zijn Nour........Ameen.
Moge Allah jullie belonen met Janat Al Firdaus.......Ameen.
Moge Allah jullie troosten...Ameen.
Moge Allah de overwinning groot laten zijn..Ameen
Moge Allah na de moeilijkheden de verlichting als een zon over jullie laten stralen en laten neerdalen...Ameen.
Moge Allah jullie verdriet wegnemen...Ameen.
Moge Allah jullie de kracht geven om deze beproevingen geduldig te onderstaan...Ameen.
Moge Allah jullie iman zodanig doen opstijgen dat het de ongelovigen zal doen huiveren...Ameen.
Moge Allah de ongelovigen doen beven bij jullie aangezicht...Ameen.
Voorwaar mijn dierbar[/B]e broeders en zuster Jullie behoren tot de winnaars!!!!!!!!!!!!![/QUOTE]
Allahoema amien
het geld komt niet aan!!
Een deel komt wel aan. Maar je hetb wel gelijk dat de mensen niet zoveel hebben aan het geld. Ook al hebben ze geld, er is niks te koop, er ligt geen voedsel in de winkels, kortom geld om dingen naarbinnen te smokkelen hooguit.
De oplossing moet komen van de machtigere islamitische landen...
Maar die laten niks van zich horen :jammer:
qattaadah
03-01-2009, 22:45
het geld komt niet aan!!
dit bedoel ik
Mashmash
03-01-2009, 23:07
Allahouma nsor ighwanana almojahidina fi koli makan
Al qital wal qatil is niet alleen het kijken naar foto's waarop er igwaanina wa agewaatina te zien zijn met dimeh over hen hele lichaam.
riyaad oes saliheen raad ik voor de moslims aan die niet echt 3ilm bezitten over jihad..want jihad is zeker geen mowdo waar je zomaar je mening mag uiten jihad is een onderdeel van deen ul islam
[Ya_Fillastien]
05-01-2009, 14:52
en wat over de bv de romijnse generaal die toen hij tegen khalid ibnu Walid (ra) wou gaan vechten.. Voor de oorog uitbrak ging hij naar hem toe en vroeg hem wat islam inhield,, Hij zei de twee getuigenissen stapte van zijn paard en vocht meet met de moslims tegen de romijnen en hij werd shaheed,,,
welke kennis had hij??? of weet jij het beter dan khalid,, anders had khalid wel gezegd nee meneer jij moet eerst nog naar school...jij mag de jihaad nog niet uitvoeren
De topic was van 2002...ik denk niet dat je een antwoord gaat krijgen.
Subhan allah wat zijn sommige mensen onwetend,
Jihad verplicht voor alle Muslims?
--------------------------------------------------------------------------------
""En Wij hebben de mens opgedragen goed voor zijn ouders te zijn. Als zij er echter bij jou naar streven (Jahadaka) aan Mij metgezellen toe te voegen waarvan jij geen kennis hebt, gehoorzaam hun dan niet...." (Koran, 29:8)
Het arabische woord "Jihad" is een erg brede term. De betekenis ervan is: "streven naar een betere manier van leven". Dat streven is uiteraard niet beperkt tot Muslims - zoals blijkt uit het eerste hierboven geciteerde vers, waarin niet-Muslim ouders ernaar streven (jahadaka - van jihad voeren) om hun kinderen die zich bekeerd hebben tot de Islam, naar de godsdienst van de ouders te doen terugkeren.
Jihad -- streven voor een beter leven -- wordt door sommigen zelfs aanzien als de zesde pijler van de Islam, omdat elke Muslim verplicht is elke dag opnieuw zich in te zetten om zichzelf en de samenleving waarin hij leeft, te verbeteren.
De strijd tegen het eigen ik wordt beschouwd als de hoogste vorm van Jihad. Maar ook een artikel schrijven om de Islam uit te leggen, is Jihad voeren met de pen. Wanneer men voor een keuze staat, is het Jihad het beste van de twee alternatieven te kiezen. Armen helpen en goede werken doen, is een vorm van Jihad. Z'n best doen voor een examen op school, is een vorm van Jihad. Kortom: alles wat ertoe leidt dat het individu en/of de samenleving er beter van worden, is Jihad.
In sommige gevallen -- bijvoorbeeld wanneer een Muslimland aangevallen wordt en wanneer alle mogelijkheden om op een vreedzame wijze de aanval af te slaan mislukt zijn -- kan "streven naar het beste" erin bestaan het eigen leven of het land gewapenderhand te verdedigen. In dit geval, komt Jihad neer op oorlogsvoering - iets wat slechts toegelaten is onder stricte voorwaarden en omstandigheden. Men spreekt dan van een "kleine Jihad", onderscheiden van de "grote Jihad" die de strijd is tegen het eigen ik.
"Een groep Muslimsoldaten kwam bij de Heilige Profeet (van een veldslag). Hij zei: welkom, jullie keren terug van de kleine Jihad naar de grote Jihad. Er werd gezegd: wat is de grote Jihad? Hij antwoordde: het streven van een dienaar tegen zijn lage verlangens." (Al-Tasharraf, Part I, p. 70)
In het arabisch is het voorvoegsel "mu" + de wortel, iemand die de aktie van de wortel uitvoert. Dus, muJHD of Mujahid, is iemand die Jihad voert. Dit is geen synoniem voor gewapend strijder. Een schrijver die zich inzet voor de Islam, is ook een Mujahid. Iemand die goede werken doet, is ook een Mujahid. Profeet Mohammed zei:
"Een Mujahid (hij die Jihad voert) is diegene die streeft tegen zijn eigen ik om God te gehoorzamen"(Sahih Ibn Hibbanm, No. 4862)
Wanneer Muslims in een situatie terechtkomen die zij als onrechtvaardig beschouwen, hoort men in de Muslimwereld wel vaker oproepen to Jihad. Dit betekent in de meeste gevallen helemaal geen oproep tot gewapende strijd. Gewoonlijk is het een oproep tot vreedzame inzet tegen wat men als een onrechtvaardige situatie ervaart, bijvoorbeeld het via het voeren van wat men noemt "een Jihad met de pen", of "een Jihad met het woord": via het schrijven van artikels, organizeren van bijeenkomsten enz om de situatie onder de aandacht van de pers en de publieke opinie te brengen, als onderdeel van het streven naar een betere situatie.
Jihad betekent in elk geval niet een heilige oorlog (arabisch: 'harbun muqaddasatu' of 'al-harbu al-muqaddasatu') in de zin van een oorlog om anderen te dwingen tot de Islam - het is Muslims ten andere verboden aan zulk een oorlog deel te nemen. De Koran garandeert immers voor iedereen godsdienstvrijheid en verbiedt Muslims uitdrukkelijk anderen te dwingen tot de Islam.
Volledigheidshalve voegen we hieraan toe dat er in de Muslimwereld wel enkele splintergroepen zijn die er andere opinies op nahouden en die hun eigen vertalingen van de Koran opgesteld hebben die evenwel niet door een meerderheid van Muslims aanvaard wordt. Het feit dat deze splintergroepen ook het Islamitisch jargon gebruiken om hun eigen doelstellingen een zweem van legitimiteit te proberen geven, en veel van zich laten horen, maakt dat men in het Westen vaak verkeerdelijk denkt dat deze groepen "de" Islam vertegenwoordigen. In elke samenleving heeft men een stille brede middengroep, en aan de rand daarvan een aantal extremisten. Het is belangrijk dat men de mening van extremisten niet verwart met die van de middenstroom. Zowel in de Muslimwereld als in het Westen zijn er extreme groeperingen die aansturen op een confrontatie. Het is belangrijk dat men hun propaganda doorziet en niet in de val trapt die zij uitzetten. Een grondige studie van het Westen en van de Islam, leidt tot de vaststelling dat beiden meer gemeen hebben dan de extremisten aan beide kanten hen willen doen geloven. Het lijkt er dan ook op dat de middengroepen van het Westen en van de Islam meer te vrezen van de extremisten in hun eigen rangen, dan van elkaar.
qattaadah
07-01-2009, 17:23
Een deel komt wel aan. Maar je hetb wel gelijk dat de mensen niet zoveel hebben aan het geld. Ook al hebben ze geld, er is niks te koop, er ligt geen voedsel in de winkels, kortom geld om dingen naarbinnen te smokkelen hooguit.
De oplossing moet komen van de machtigere islamitische landen...
Maar die laten niks van zich horen :jammer:
daarom moeten wij het doen inshaaAllaah
als je op anderen moet gaan rekenen komt er niks van
moejahid_88
07-01-2009, 19:28
;59172499']De topic was van 2002...ik denk niet dat je een antwoord gaat krijgen.
ik had daar niet eens op gelet,,
ik zal maar denk ik wat beter op details gaan letten
ik zie alweer iets boven het hoofd
©2000-2013 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.