Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Haartips/goede site.

tantesoemaya
10-11-2007, 17:10

Moet ik gespleten haarpunten werkelijk afknippen? Gespleten haarpunten ontstaan door teveel chemicaliën of door te hard borstelen. Borstel je haar dus altijd voorzichtig, kies altijd borstels met gladde, afgeronde nylon punten en kijk uit bij het krullen van je haar met een krultang. Voorkomen is beter dan genezen! Maar wanneer je haar eenmaal gespleten is, zit er inderdaad weinig anders op dan de gespleten punten af te knippen. Hoe kan ik lang, dun haar meer volume geven? Het is moeilijk om dun, lang haar tot op de schouders volume te geven, daar is het haar te dun voor. Wat je wel kunt doen is je haar korter knippen, een korte bobline dus, hierdoor zal je haar meer volume krijgen. Hoe kan ik mijn föhn het beste gebruiken? Modelföhnen, scrunchen, kneden of blowen: om je haar te föhnen of modelleren kun je gebruik maken van verschillende technieken. Het is maar nèt welk type kapsel je wilt hebben.Bij modelföhnen föhn je het haar in het gewenste model. Daarvoor kun je een ronde en/of een platte borstel gebruiken, zo krijgt je kapsel namelijk meer volume. 'Blowen' is bijna hetzelfde als drogen, echter bij blowen hou je vooral rekening met de valling van je haar (zodat je kapsel toch iets meer stevigheid en richting krijgt). Föhnen en kneden tegelijk kan bij 'scrunchen', een techniek die meestal wordt gebruikt om het haar een wild effect te geven. Het haar wordt bij de huid gedraaid en zo ontstaat een spiky effect (wilde punten).Heb je meer beweging in het haar en wil je toch een kapsel met niet te veel volume? Dan kun je het haar met je handen kneden terwijl je het föhnt. Lastig? Je kapper geeft je graag wat tips! Niet té warm.Let bij het föhnen overigens wél op de warmte en houd de föhn niet te dicht bij je hoofdhuid. Te warm föhnen kan namelijk je haar uitdrogen en de huid verbranden.Voor een extra bescherming kun je vóór het föhnen wat versteviging/mousse in het haar aanbrengen, voor ieder haartype is er wel een passend product. Na het föhnen styl je je coupe met wat haarlak, gel of wax. --------------------------------- Wat kan ik tegen droog haar doen? Droog haar is broos van structuur en ziet er dof uit. Het gebrek aan vocht veroorzaakt beschadiging van de buitenste laag van het haar. Als haar en hoofdhuid droog zijn, komt dat doordat de talgklieren niet genoeg vet afscheiden.Kijk uit met haardrogers en andere styling apparaten zoals krultangen. Ook de zon kan droog haar beschadigen. Je kunt een speciale, vochtinbrengende shampoo gebruiken tegen droog haar. Hoe kom ik van mijn vette haar af? Vet haar wordt veroorzaakt door overactieve talgklieren. Die zwellen op en scheiden overmatig vet af waardoor het haar er snel futloos en sluik uitziet. Vet haar is moeilijk handelbaar. Het moet vaak gewassen worden om het schoon te houden.Onthoud dat de overtollige vetafscheiding wel geregeld kan worden, maar niet definitief verholpen. Gebruik altijd een speciale shampoo tegen vet haar. Hoe stop ik mijn haaruitval? We verliezen per dag 50 haren, geen reden om in paniek te raken wanneer u in uw kam een pluk haren aantreft. Deze haren zullen er immers ook weer bijgroeien. Valt uw haar daarentegen sneller uit dan dat het erbij groeit dan kunnen daar verschillende redenen voor zijn. Bij mannen is het vaak een kwestie van erfelijkheid, bij vrouwen kan het een gevolg zijn van ziekte en medicijngebruik, een streng dieet of bloedarmoede, of hormoonveranderingen (denk maar eens aan een zwangerschap) en ouder worden. Bij een goede gezondheid komt dit vanzelf weer in evenwicht. Ook kan het zo zijn dat wanneer u uw haar vaak strak in een staart of knot draagt,of u regelmatig de rollers in uw haar te strak inzet uw haar sneller loslaat. ------------------------------------------- Het doel van crèmespoeling : Het voornaamste doel van crèmespoeling is het afgeven van allerlei ingrediënten aan je haar, na het wassen met een shampoo. Hierdoor worden beschadigingen hersteld, wordt je haar sterker en krijgt het voedingsstoffen binnen die door bijvoorbeeld wassen, kleuren of permanenten zijn verdwenen. Crèmespoeling is verder de perfecte basis voor het stylen. Je haar wordt gladder en zachter, soepeler en lichter. Daardoor zullen stylingproducten nóg beter pakken. Vaak hebben crèmespoelingen ook een preventieve taak: doordat er een beschermlaagje om je haar heen komt, zal je haar beter tegen invloeden van buitenaf kunnen en is de kans op dofheid kleiner. Een crèmespoeling gebruik je altijd nadat je je haar hebt gewassen met shampoo. Wees zuinig met crèmespoeling. Een klein beetje geeft al voldoende effect. Verdeel de crèmespoeling over je handpalm en masseer goed in over je nog natte haren. Even laten intrekken en goed uitspoelen. Hoe vaak je de crèmespoeling gebruikt, is echter afhankelijk van je haartype. Normaal, gezond haar heeft één of twee keer per week een crèmespoeling behandeling nodig. Droog en beschadigd haar kun je om de dag met crèmespoeling wassen. Voor andere haartypes geldt dat één keer in de week wassen met crèmespoeling voldoende is. http://www.haarvisie.nl/index.php?p=Home Nog meer handige tips staan op deze site! Succes.

brina
11-11-2007, 12:05
ik heb last van gespleten haarpunten en die trek ik altijd uit elkaar.. wat nog slechter is.. maarja

tantesoemaya
11-11-2007, 16:15
ik heb last van gespleten haarpunten en die trek ik altijd uit elkaar.. wat nog slechter is.. maarja Nooit doen meid ! Wat heel goed werkt tegen gespleten haarpunten is care and repair van Gliss Kur, als dat na een gedurende tijd niet werkt.. raad ik je het aan om het af te knippen zodat het gezond kan doorgroeien!

Mizz_Ouarzazate
11-11-2007, 16:24
ik heb last van gespleten haarpunten en die trek ik altijd uit elkaar.. wat nog slechter is.. maarja Doe ik ook altijd, is echt een tik van mij!:hihi:

brina
12-11-2007, 12:53

Nooit doen meid ! Wat heel goed werkt tegen gespleten haarpunten is care and repair van Gliss Kur, als dat na een gedurende tijd niet werkt.. raad ik je het aan om het af te knippen zodat het gezond kan doorgroeien! hhaha ik weet dat het slecht is maar na 2 weken nadat ik naar de kapper ben geweest heb ik er alweer last van.. maar ik zal dat car and repair van gliss kur eens gaan proberen.. thanx voor de tip! :kus: Doe ik ook altijd, is echt een tik van mij!:hihi: haha mine too!.. verveling.. :D

tantesoemaya
12-11-2007, 13:23
hhaha ik weet dat het slecht is maar na 2 weken nadat ik naar de kapper ben geweest heb ik er alweer last van.. maar ik zal dat car and repair van gliss kur eens gaan proberen.. thanx voor de tip! :kus: Is goed meid, graag gedaan! Laat me weten of het een positieve effect heeft gehad. :goedzo: