Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : hoe kan ik me voorbereiden

salouaatje
09-11-2007, 17:59

Helpp:maf: k heb zowel maandag als dinsdag een sollicitatiegesprek. Hoe kan ik me voorbereiden. tel me................ wat voor vragen gaan ze stellen....:rolleyes:

Amoura
09-11-2007, 18:22
als je gaat googelen vind je een paar tips. ik zou zeggen verdiep je in dat bedrijf en functie. en stel zelf ook vragen. de standaard vragen die worden gesteld zijn. vertel wie je bent waarom wil je deze functie etc.

salouaatje
09-11-2007, 21:42
vertel wie ik ben.... moet ik dan vertellen dat ik marokkaan ben uit een gezin kom met ... kinderen... of zo hhahaah wat moet ik over mezelf vertellen

Pampertje
09-11-2007, 21:45
Zeg dat je een debiel bent, krijg je meteen een wao-uitkering.

xkarimatjuhx
09-11-2007, 21:50

Zeg dat je een debiel bent, krijg je meteen een wao-uitkering. :hihi: goede tip zal ik wel onthoude als ik een keer een sollicitatiegesprek heb kus xKarimax

Pampertje
09-11-2007, 21:54
:hihi: goede tip zal ik wel onthoude als ik een keer een sollicitatiegesprek heb kus xKarimax Waarom geef je me een kusje?

couscous
11-11-2007, 12:11
je moet je goed voorbereiden - je zoekt de weg al op voorhand dat je die dag niet verdwaalt en zeker niet te laat komt!!! - alle papieren die ze vragen kopiëren en klaarleggen in je tas die je gaat meenemen (diploma's enzo.) - was, strijk de kleren die je gaat aandoen en leg ze proper klaar - en oefen een aantal keren het sollicitatiegesprek op voorhand (zo ga je beleefder praten) het sollicitatiegesprek die verloopt bijna altijd in 5 fases 1. binnenkomen en kennismaken - je gaat nooit zomaar zitten wachten tot ze zeggen ga maar zitten en dan antwoord je : dank u - je geeft zelf nooit een hand wachten tot hij/zij je een hand geeft - je komt binnen en zegt Goeiemiddag, (je naam); aangenaam 2.openingsfase hier vraagt men meestal heb je het goed gevonden? slecht weer hé -gewoon kort en beleefd op antwoorden dus niet met ja of nee en ook niet je hele leven vertellen! 3. de ondervraging hier gaat men verder in op je opleiding en je studies enzo. bv. hoe verliepen je studies, wat was je lievelingsvak, kon je goed met je medestudenten om ..... ook naar je motivatie gaat men vragen bv wat zijn je ambities,..... 4. de voorstelling van je functie hier gaat men vertellen wat je functie is en wat je moet doen enzov.... Opletten is de boodschap, want in deze fase krijg je een pak informatie over de eisen, werkomstandigheden, arbeidsvoorwaarden enz. Uiteraard heb je de kans om vragen te stellen dit is ook de enigste fase waarin je over je loon mag vragen 5. de afronding Het sollicitatiegesprek zit er bijna op. Verwacht geen onmiddelijke beoordeling. De selecteur zal je op de hoogte brengen van het verdere verloop van de selectieprocedure. Die mededeling op zich betekent nog niet dat men je wil aannemen. In sommige firma’s zal men je een rondleiding voorstellen. Ga altijd op zo’n aanbod in. Geef je ogen goed de kost en deins er niet voor terug onderweg bijkomende informatie te vragen. Voor het afscheid op het einde gelden dezelfde opmerkingen die we al bij de begroeting gaven. :hadj:

missapeldoorn
11-11-2007, 16:58
via www.vinden.nl en dan moet je solliciteren in tikken bij zoeken.succes