Bekijk originele versie : Lees Dit !!
Donderdag 22 augustus, DEN HAAG - Jongeren van buitenlandse komaf die een misdrijf plegen moeten Nederland worden uitgezet; ook tweede of derde generatie Marokkanen met een Nederlands paspoort. Dat vindt LPF-minister Nawijn (Vreemdelingenbeleid en Integratie). Hij laat uitzoeken of dit juridisch kan.
Dat zegt Nawijn in een interview met deze krant. Volgens hem is Nederland in het verleden te tolerant geweest tegenover vreemdelingen onder het mom van 'Gut, wat interessant, een buitenlander! Maar al te goed is buurmans gek.' Zo heeft Nawijn de Marokkaanse ambassadeur al in een persoonlijk onderhoud laten weten dat er sancties volgen als het land niet beter meewerkt aan de remigratie van criminele jongeren. Daarmee is de kiem gelegd voor een nieuw conflict met Rabat, na de hoog oplopende ruzie, eerder dit jaar, over de controle op onroerend goed.
Met zijn aantreden is het tijdperk van alleen maar praten en lief zijn voorbij, zegt Nawijn. Het roer gaat volgens hem om. Van alle asielzoekers die zich aan de Nederlandse grens melden zal tachtig tot negentig procent meteen worden afgewezen, belooft hij.
Momenteel wordt 56 procent van de asielverzoeken niet in behandeling genomen. Al volgend jaar kan volgens Nawijn op deze manier de instroom van vreemdelingen worden beperkt van 25.000 tot 18.000. "De spankracht van de samenleving kan geen grote groepen nieuwe immigranten aan".
Aanpassen
Migranten die wél worden toegelaten, moeten zich aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden, vindt de minister. Dat wil hij desnoods via sancties afdwingen. Nawijn stelt bijvoorbeeld dat Marokkaanse moeders de opvoeding van hun kinderen nog te veel aan school overlaten, maar intussen verzuimen ouderavonden te bezoeken. Om dat af te dwingen denkt hij aan straffen of belonen: kortingen op uitkeringen of kinderbijslag, dan wel een premie in geld..
saidaaatje
23-08-2002, 19:50
wallah dit gaat te ver ik kreeg hier net een nieuws bericht van ik schrok me t apezuurtje dit kunnen ze nie maken.volgens de wet is t nie toegestaan om nederlanders t land uit te zetten........ik vraag me af of ze dit nu echt willen gaan doorvoeren zal een meerderheid van de kamer hiervoor stemmen???
moidiana
23-08-2002, 21:13
belachelijk!!!!!
echt gaar gewoon!!
en de nederlandse criminelen dan?? naar de maan sturen ofzow????
en de halfbloedjes wat daar mee?
DieselGirly
23-08-2002, 22:32
ja........erg he......hebben jullie had toen ook gehoord met die enquete die laatst werd gehouden....als de mensen opnieuw mochten stemmen dat de LPF maar 9 zetels kreeg........??!!!....ik snap het gewoon niet meer.......?!!!!!!!!!
pannenkoek
23-08-2002, 22:34
hahaha...........vandaar dat iedereen alvast afscheid heeft genomen hier :D
shi.t damn, was net bezig mijn bejaarde buurvrouw te beroven toen ik dit las, pff waar moet ik dan van leven?? serieus die mensen hier nederland worden echt elke dag gekker.
ik zal wel een dag voordat het 'misschien' wordt ingevoerd wel afscheid nemen hierzo.
kiss
Ik ben het er ook helemaal niet mee eens!! Slaat nergen op.
Maar misschien dat die marokkaanse criminelen eindelijk zullen nadenken en met hun poten van andermans spullen moeten afblijven. Hoe lang is het al aan de gang dat marokkaanse crimenelen op nummero 1 staan vergeleken met die andere buitenlanders........misschien dat ze nu eindelijk zullen nadenken want we krijgen er alleen maar een slechte reputatie van.
Nogmaals ik hoop niet dat het dan ook echt ingevoerd word of zo hoor
Petit_Taxi
23-08-2002, 23:25
Origineel gepost door Rasheed .......ook tweede of derde generatie Marokkanen met een Nederlands paspoort .....
Juridisch gezien niet haalbaar, tenzij je de wet gaat wijzigen. Die aap weet dat zelf ook heel goed.
O MY GOD, deze debielen van de 2e kamer zijn echt ziek aan het worden. Als je Nederlandse nationaliteit hebt, kunnen ze je onmogelijk het land uit zetten, waar moeten ze dan naar toe? Dat is vast niet hun zorg, maar ik hoop maar voor ze dat ze deze regel echt niet gaan toepassen anders komen er een hoop nog buiten de grens. Ik kan me wel voorstellen dat ze probleem gevallen willen aanpakken, maar waarom specefiek marokanen. Kunnen ze niet iedereen aanpakken, ik bedoel er zijn genoeg "Hollanders" die in de criminele circulatie zitten, wat wordt daar dan mee gedaan????? Worden ze ook het land uitgezet??? Hollanders zijn hollanders of je nu een Marokkaanse Hollander bent of een Hollander Hollander, hoe dan ook ze mogen hier geen onderscheid in maken, doen ze dat wel dan noemen ze dat DISCRIMINATIE....
Dorita
euwh ja mensen ff 1 dingetje recht zetten. In dat 1ste berichtje staat dat alle allochtonen die een misdrijf plegen het land uitgezet moeten worden. Maar................. ik las vanochten op teletekst dat het gaat om allochtoonse mannen die een vrouw mishandelen. Een vrouw uit het buitenland moet hier eerst 3 jaar wonen voordat ze zeker hier mag blijven. Als een man een vrouw slaat dan gaan ze meestal na een tijdje scheiden en dan wordt de vrouw teruggestuurt omdat het echtpaar meestal binnen die 3 jaar weer gaat scheiden. Nou wil die Nawijn dus na een scheiding die man terug sturen en niet die vrouw.
het gaat niet om een gewone misdrijf zoals bij de AH een blikje jatten of zo.
We kunnen dus nog wel ff vooruit ;)
kiss
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.