Bekijk originele versie : Eerwraak komt niet als verzwaring in wet
Eerwraak komt niet als verzwaring in wet
Uitgegeven: 31 oktober 2003 14:48
DEN HAAG - Moord om eerwraak wordt niet apart in de wet opgenomen als strafverzwarende omstandigheid. Rechters kunnen nu al rekening houden met eerwraak bij de bepaling van de hoogte van de straf. Dat gebeurt dan wel binnen de maximale straffen zoals die in het Wetboek van Strafrecht zijn vastgelegd.
Dat schrijven de ministers Donner (Justitie) en Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) vrijdag in antwoord op Kamervragen van de LPF. Het Tweede-Kamerlid Eerdmans wilde een extra lid in het wetboek om bij moord om eerwraak een extra zware straf te kunnen opleggen. Justitie wijst erop dat op moord al de hoogste straf, levenslang of twintig jaar cel, staat en dat er daarom geen ruimte meer is voor strafverzwaringsgronden.
Turkije
Aanleiding was de moord onlangs in Turkije op een meisje uit Almelo door haar vader. Hij wilde hierdoor de eer van de familie zuiveren.
weer zo'n typisch voorbeeld van hoe discriminerend de nederlande overheid is
Origineel gepost door rnaj
weer zo'n typisch voorbeeld van hoe discriminerend de nederlande overheid is
De Islamisering gaat moeizaam. Maar hij komt er wel. Ooit ruilen we dat flauw wetboekje van jullie in, voor het serieuze werk.
Origineel gepost door Daelan
De Islamisering gaat moeizaam. Maar hij komt er wel. Ooit ruilen we dat flauw wetboekje van jullie in, voor het serieuze werk.
Ach man, donder toch op met je fundamentalistische prietpraat.
Alsof er hier in Nederland iemand zit te wachten op echte islamisering. Laat al die geloven toch lekker langs elkaar leven.
Je lijkt verdomme wel een internet Jehova getuige. Je loopt alleen met een ander geloof te zeulen. Nou, bij mij hoef je niet aan te bellen. er is geen enkel geloof wat mij zal bekeren. En ik voel me er goed bij.
En of ik dan na mijn dood in een hel terecht kom, dat zien we dan wel weer.
Origineel gepost door Daelan
Zoals de Taliban hebben gedaan in Afganistan :D
Ik weet niet of je een winterslaap heb gehad van een paar jaar, maar dat was geen succes.
:D
Op eerwraak mag van mij inderdaad een hele hoge straf op komen.
Hoe kun je denken dat door je eigen kind of zus te vermoorden en de eer van je familie te redden??
Die Turken ook!
nah, die naam hebben de Marokkanen al. En die willen we graag houden.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.