Bekijk originele versie : wat moet ze doen
dag dames ik wil me vriendin graag
helpen maar ik zou niet weten hoe
ze is bijna een jaar getrouwd heeft haar
man hierheen gehaald maar ze hebben
elke dag ruzie en haar ouders weten van niks
hij noemt haar een **** en praat soms dagen niet met
haar hij heeft totaal geen respect voor haar het enige waar
hij aan denkt is voor zijn mama een huis bouwen haar wens was ooit
een kind nemen ze heeft het met hem erover gehad maar hij heeft
gezworen dat niemand hem ooit papa gaat noemen ze is iemand met geduld en als ik met haar praat zegt ze ach najat hij gaat ooit wel
veranderen ik wil haar niet van hemm scheiden maar hoe kan zei het beste hiermee omgaan ik wil graag jullie mening horen :( :( :(
Sweetsamira81
31-10-2003, 13:30
Blijkbaar zijn ze niet voor elkaar geschapen, dus in dit geval zou ik echt wel van hem scheiden. Niemand geeft hem het recht haar zo te behandelen. En aangezien hij nog geen recht heeft op verblijf hier in nederland lekker terugsturen die handel. Moet ze hier nou de rest van haar leven mee doorbrengen???
Atlas_Gebergte
31-10-2003, 13:36
Salaam najat20, ik denk dat je vriendin samen met haar ouders en haar man om de tafel moeten gaan zitten en deze probleem heel goed uitpraten, want met ruzie bereik je niks, maar wel met praten. Ik hoop insha allah dat het voor haar gaat veranderen, want zo kan het niet langer, ze leven toch samen onder 1 dak.
Ik heb ook me man van marokko gehaald, maar het gaat uitstekend, we hebben nog geen 1 keer ruzie gehad. Comminicatie in een huwelijk is heel belangrijk, niet gelijk denken aan een scheiding, want dat is de laatste redmiddel eigenlijk. Succes.
Wa Salaam Alikoum
salaam oe 'alaikoem,
ik zou eerst en vooral willen reageren op Sweetsamira81. De raad die jij onze moslimzuster geeft is totaal oncorrect en vooral niet gepast. Want hoe weet jij dat zij niet voor elkaar geschapen zijn??! In Allah(swt)'s ogen is een goede vrouw iemand die veel geduld (sabr) heeft. Allah staat de geduldige personen bij en zal ze zeker nooit in de steek laten. Geef dus nooit de scheiding als oplossing, enkel alles alle middelen tot verzoening mislukten.
en aan najat zou ik zeggen, jouw vriendin is zeker iemand die sterk in haar schoenen staat. Ze heeft een enorm sterk imaan (geloof), en voor zulke vrouwen hebben wij respect want zo zouden er meer moeten zijn. Ik zou zeggen sta klaar voor haar en motiveer haar om de moed niet op te geven, want ik neem aan dat jij momenteel de enigste bent bij wie ze terecht kan. Ik hoop voor haar uit het diepste van mijn hart dat alles goedkomt insha Allah. Mensen kunnen namelijk veranderen.
het allerbeste toegewenst van twee moslimzusters.
salaam oe 'alaikoem.
soennia83
31-10-2003, 14:10
Assalaam mu3alikom warahmatollah,
Ik vind dit wel erg voor dat meisje, maar ik waardeer haar enorm dat ze zo sterk in haar schoenen staat, echt SubhanAllah!
Ik denk dat ze inderdaad eens met haar ouders moet gaan praten( maar het kan zijn dat ze dat niet kan, omdat haar ouders misschien niet 100% achter haar huwelijk staan). Ik weet namelijk dat als ik met dit probleem zou kampen dan mijn ouders de eersten zijn die het te weten zullen komen en naar een oplossing willen zoeken. Maar Ghair InshAllah.
ik wil wel even regearen over het feit dat ze moet volhouden, mensen er valt niets vol te houden als haar man tegen haar gezworen heeft dat er nooit iemand zal zijn die hem papa zal noemen. Moet dit een moslim voorstellen, ik dacht dat Allah swt ons het huwelijk had gegeven om onze dien kompleet te maken en kinderen te baren die de islam zullen uitspreiden.
Of heb ik het mis mensen???
Ghair inshAllah
wasalaam mu3alikom
p.s: als ik haar was zou ik snel met haar mag gaan praten, want huisje bouwen en geen kinderen krijgen(klinkt bekend in mijn oren) en het gaat dan vaak om mensen die trouwen met je voor de verblijfsvergunning. dat vind ik harstikke jammer,want er zijn maschAllah broeders uit Marokko die het hier harstikke goed doen.
stardust
31-10-2003, 15:39
Hoi,
Je vriendin moet wakker worden..en dankbaar dat ze nog geen kinderen van die loser heeft!
Ze moet zo snel mogelijk die gozer dumpen..Voordat ze dit doet moet ze echter haar ouders inlichten over de huidige situatie..anders staan ze niet achter haar als ze hem wil dumpen..
Wie is hij dat hij haar een **** noemt? Hij moet haar dankbaar zijn dat zij hem hier naar toe heeft gehaald..****face
Veel succes :)
stardust
31-10-2003, 21:58
Ik wil nog een keer reageren...Ik denk namelijk dat die gozer haar wil gek maken..en dan lekker als vrijgezel in Nederland blijven...dumpen die handel..nu hij zijn papiertjes heeft hoeft hij niet meer lief te zijn..
Echt hard tegen hard..
Je vriendin moet nu juist stevig in haar schoenen staan..No time to cry..
Het klinkt allemaal heel hard, maar die mensen uit Marokko hebben een hele andere mentaliteit..namelijk profiteren.
Greetz
je vriendin moet inderdaad met haar ouders praten, ook al stonden ze niet achter haar huwelijk. wie wil er nu zo verder? ik zou haar het advies geven om in ieder geval geen kinderen te nemen totdat hun probleem is opgelost, anders worden zij de dupe ervan.
en ja, het huwelijk bestaat niet alleen uit rozen en maneschijn, dames, er zijn in elke huwelijk ups en downs, zeker weten. ben al een aantal jaren gelukkig getrouwd en het hoort er gewoon bij. de eerste jaar denk je wel van, ik ben de gelukkigste op aarde, maar na een paar jaar en een kind verder merk je wel degelijk dat ruziemaken er gewoon bij hoort, je kan bij hoog en laag gaan zweren dat jou dat niet zal overkomen, dat je nooit ruzie zult maken, maar you will see it yourself. (btw, het is wel goed om af en toe ruzie te maken, want het goedmaken erna maakt veeeeeel goed)
ChOcOtOfFfF
01-11-2003, 00:54
Origineel gepost door halal
salaam oe 'alaikoem,
ik zou eerst en vooral willen reageren op Sweetsamira81. De raad die jij onze moslimzuster geeft is totaal oncorrect en vooral niet gepast. Want hoe weet jij dat zij niet voor elkaar geschapen zijn??! In Allah(swt)'s ogen is een goede vrouw iemand die veel geduld (sabr) heeft. Allah staat de geduldige personen bij en zal ze zeker nooit in de steek laten. Geef dus nooit de scheiding als oplossing, enkel alles alle middelen tot verzoening mislukten.
Natuurlijk moet je nooit meteen als advies geven scheiden, maar dat hij haar voor H*** uitmaakt dat is toch geen enkel respect? Meteen praten met haar ouders, dan weten hun alvast hoe het er aan toegaat. Proberen om ook zelf met die man te praten dat ze het op deze manier niet ziet zitten en dat ze samen aan het huwlijk moeten werken. Doet hij dat niet naar verloop van tijd, dan ligt haar lot misschien niet bij hem en kan ze beter scheiden.
Sou
waarom doet hij zo het moet toch reden zijn denk ik ?
Gr maro
Origineel gepost door maro
waarom doet hij zo het moet toch reden zijn denk ik ?
Gr maro
Hij wilt papieren heb ik een vermoeden :cool:
Origineel gepost door najat20
gezworen dat niemand hem ooit papa gaat noemen ze is iemand met geduld en als ik met haar praat zegt ze ach najat hij gaat ooit wel
veranderen ik wil haar niet van hemm scheiden maar hoe kan zei het beste hiermee omgaan ik wil graag jullie mening horen :( :( :(
Dat hij haar als een ****** uitscheld moet ze ermaar bij nemen ik heb de indruk dat dat de normaalste zaak is bij marokkaans gezinnen ;)
Aardbeitje
02-11-2003, 20:32
Origineel gepost door Kadisha
Dat hij haar als een ****** uitscheld moet ze ermaar bij nemen ik heb de indruk dat dat de normaalste zaak is bij marokkaans gezinnen ;)
Dan heb jij het goed mis!!!!!!
miss_saliha
02-11-2003, 23:14
je vriendin moet absoluuuut met zijn/haar familie gaan praten...
want zo kan dat arme meid niet leven...Het is wel wat tussen hun twee waar niemand zich ermee moet bemoeien maar als het zo door gaaat moet ze wel actie ondernemen vind ik....
TwinkleEye_19
03-11-2003, 14:52
Origineel gepost door najat20
Dumpen die handel!! Genoeg vissen in de zee :ego:
Bazz...dat ze nog bij 'm blijft....geen wezen op 2 benen op deze aardbol moet het wagen mij een **** te noemen! :kwaad:
En helemaal niet MIJN MAN....damnz....Kzou z'n hart door z'n tenen eruit trekken!!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.