Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : pil doorlsikken in Ramadan ??

oemDua
31-10-2003, 12:42

Salaam aleikum , Ik zit nu in een discussie met een meisje en die zegt dat je de pil mag doorslikken in de maand Ramdan zodat je dan niet ongesteld word. Ik geloof dat dit niet mag maar kan hier geen bewijs voor vinden, wie kan me helpen?? Djazak Allahu ghyr.

maghrebgirl20
31-10-2003, 12:48
Origineel gepost door oemDua Salaam aleikum , Ik zit nu in een discussie met een meisje en die zegt dat je de pil mag doorslikken in de maand Ramdan zodat je dan niet ongesteld word. Ik geloof dat dit niet mag maar kan hier geen bewijs voor vinden, wie kan me helpen?? Djazak Allahu ghyr. volgens mij kan dat ook niet hoor, is toch niet natuurlijk, je moet het ook gewoon tijdens de ramadan worden

gewoonsoumaya
31-10-2003, 12:50
Heb ik gisteren ook gehoord van m'n zus. Ik vind het gewoon nergerns op slaan. Je bent een vrouw, en je moet er dan maar mee leven dat je max. een weekje niet mee kan doen aan de ramadan. Als je de pil gebruikt, lijkt het net alsof je niet blij bent dat je een vrouw bent. Ik vind het echt verschrikkelijk!!!

oemDua
31-10-2003, 12:54
Ja zoiets dacht ik ook, maar ik moet er bewijs voor hebben, want ik kan haar niet zo overtuigen. thanks lady's :)

DOUKALIA18
31-10-2003, 14:55

het mag wel ik heb het ook gehoord op IQRA omdat de vrouwen dat vroeger deden en met vroeger bedoel ik toen onze profeet nog leefde vrouwen vroegen aan hem: wij gaan naar mekka en als we ongesteld worden kunnen we niet de hele bedevaart voldoende afsluiten daarbij antwoorde hij dat ze de pil wel mochten drinken (vroeger dronken ze ook iets speciaals om niet ongesteld te worden) en wat voor mekka geldt geldt ook voor de ramadan dit is wat ik weet

TwinkleEye_19
31-10-2003, 16:15
Origineel gepost door oemDua Salaam aleikum , Ik zit nu in een discussie met een meisje en die zegt dat je de pil mag doorslikken in de maand Ramdan zodat je dan niet ongesteld word. Ik geloof dat dit niet mag maar kan hier geen bewijs voor vinden, wie kan me helpen?? Djazak Allahu ghyr. Waarom doorslikken...wat is het nut daarvan? :confused: Je kunt toch gewoon in je stop-week stoppen met slikken...en daarna slik je hem weer...en haal je je dagen gewoon in.. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? ;)

oemDua
31-10-2003, 16:36
Ja weet ik, maar dit meisje heeft absoluut geen zin om haar vasten in te halen, dus ik vraag het niet uit eigenbelang

oemDua
31-10-2003, 16:37
Het is voor een menstruerende vrouw beter om gewoon te blijven en te accepteren wat Allah voor haar heeft besloten door geen geneesmiddelen in te nemen om het bloeden te verhinderen. Zij dient tevreden te zijn met wat Allah van haar accepteert van het verbreken van haar vasten gedurende haar periode die ze later weer inhaalt. Dit is hoe de moeders der gelovigen en de vrouwen van de salaf waren. [Fataawa Al-Ladjnah ad-Daa-imah, 10/151]

JETLI
31-10-2003, 21:39
Het is eigenlijk al haram om de pil te gebruiken laat staan om het door te slikken tijdens de ramadan. Wil ze bewijs dan moet ze het boek lezen van Abdulwahid van Bommel; islam en de gezondheidszorg, daar staat een deel over anticonceptie erin.