Bekijk originele versie : Autochtone jaloers op Allochtone!
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
De integratie verloopt in ons land op schema. Dat is de belangrijkste conclusie van het rapport van het Verwey-Jonker Instituut, zo meldt de Volkskrant. Het rapport over dertig jaar integratie in Nederland wordt vandaag onder grote druk vervroegd openbaar gemaakt.
Uit het rapport, dat is geschreven in opdracht van de parlementaire onderoekscommissie Integratiebeleid, zou verder blijken dat het ongenoegen over de multiculturele samenleving vooral een uitdrukking van jaloezie van autochtone Nederlanders op het succes van migranten is.
Hirsi Ali
Het onderzoek raakte in opspraak nadat de Kamerleden Hirsi Ali van de VVD en Lazrak van de SP de objectiviteit van het Verwey-Jonker Instituut in twijfel hadden getrokken, omdat het de overheid jarenlang geadviseerd heeft over integratie. Lazrak stapte vorige week om die reden uit de commissie.
Beiden wezen in dat verband met de beschuldigende vinger naar directeur Duyvendak van het Verwey-Jonker Instituut. "Duyvendak zegt dat het beleid niet heeft gefaald, maar dat is juist wel zo", aldus Hirsi Ali. Duyvendak had volgens haar deelname aan het onderzoek "moeten weigeren om te voorkomen dat zijn integriteit ter discussie komt te staan".
VVD-fractievoorzitter Van Aartsen deelde de kritiek van Hirsi Ali. Maar commissievoorzitter Blok en Kamervoorzitter Weisglas, ook partijgenoten van Hirsi Ali, vinden dat het Kamerlid voor haar beurt heeft gesproken. "Ze schendt de spelregels van de Tweede Kamer. Op dit moment reageert ze op geruchten. Een gefundeerd oordeel is pas mogelijk als het onderzoek klaar is", aldus Blok.
Herstelbare schade
Commissievoorzitter Blok maakte woensdagavond in NOVA bekend dat de commissie had besloten het publicatieverbod op het rapport op te heffen. De commissie hoopte daarmee een einde te maken aan de discussie in de media. Blok erkende dat de ophef het aanzien van het integratieonderzoek wel enige schade heeft toegedaan. Maar hij verwachtte deze in de loop van het openbare onderzoek nog wel te kunnen herstellen.
GroenLinks-Kamerlid Van Gent, lid van de Kamercommissie Integratiebeleid, wees er op dat de hele Kamer destijds akkoord is gegaan met de opdracht aan het Verwey-Jonker Instituut. "De commissie is nog volop bezig. Het is jammer dat sommigen nu al conclusies trekken."
De SP'er Lazrak is inmiddels vervangen door partijgenoot Vergeer. Door ziekte heeft zij nog niet actief deel kunnen nemen aan de verhoren die de commissie afneemt. De SP liet weten dat Vergeer nog voor onbepaalde tijd thuis blijft.
Je topic is genoemd....autochtone jaloers op allochtone?? Waar is het op gebaseerd...kan ik in de tekst niet terug zien?
Buddy, werkelijkheid is wat anders!!!!
gut oh gut, laten we niet vergeten hoe goed jullie ook zijn met jullie hockey stick en de tennisraket!
Was het ivm met je deelname aan de integratiecursus of dacht je gewoon...laat ik eens lekker Nederlands doen?
MarocSistah
31-10-2003, 14:38
Een deel van de autochtonen gemeenschap kan het niet hebben dat er zoveel succesvolle allochtonen zich ontwikkelen. In tegenstelling tot de autochtonen klimmen allochtonen hoger op :)
Origineel gepost door MarocSistah
Een deel van de autochtonen gemeenschap kan het niet hebben dat er zoveel succesvolle allochtonen zich ontwikkelen. In tegenstelling tot de autochtonen klimmen allochtonen hoger op :)
Ja vandaar alle haat en wrijvingen....ach laat ze maar...
Laat ze ons maar haten
als ze over ons praten
we hebben hun niks gedaan
alsnog blijven ze ons haten....
tra la la la
tra la la la
.....tijd dat dit veranderd heb je dat niet in de gaten... :stout:
MarocSistah
31-10-2003, 15:06
Origineel gepost door Flipper
Ja vandaar alle haat en wrijvingen....ach laat ze maar...
Laat ze ons maar haten
als ze over ons praten
we hebben hun niks gedaan
alsnog blijven ze ons haten....
tra la la la
tra la la la
.....tijd dat dit veranderd heb je dat niet in de gaten... :stout:
:hihi: idd
Er is toch pas een recente onderzoek gedaan naar de jaloezie van de autochtone op allochtone.
het is altijd goed om kritisch te blijven naar onderzoeken. Maar wees dat dan ook bij alle onderzoeken en niet wanneer het je het uitkomt.
Maar ik moet er nu vandoor. Nog een fijne voortzetting.
eerlijk gezegt ben ik wel eens jaloers op marokkaanse dames... ...
Origineel gepost door buddy
beetje dom als je jezelf dit soort dingen aan het wijsmaken bent. Doe je ogen open. het gaat niet om jaloezie. het gaat om die stugge houding van een hele grote groep Marokkanen die het verdommen zich aan te passen.
Flipper:
Correctie...kleine groep!
Nederlanders hebben 1 hele grootte fout gemaakt (paar keer dezelfde). En dat is een grote groep van een bepaalde bevolkingsgroep het land binnen gelaten.
Flipper:
Jij bent een Nederlander? Mooi want jij maakt nu nl ook een heel groot fout. Een fout die zelfs een illegale die gister naar Nederland is gekomen niet zou maken. Grootte? Waar heb jij je Nederlands geleerd? Zal deze geintegreerde Marokkaanse meid je even verbeteren? Of vat jem?
Hmmm dus volgens jou heeft Nederland een grootte...correctie groot (hmm integratie...kan misleidend zijn) fout gemaakt. Denk je? Je moet de geschiedenis maar eens doornemen...je gaat dan anders piepen. Nederland is dank zij de bevolkingsgroep waar jij het over hebt opgebouwd. Stank voor dank? Hmmm jammer dan, mij krijg je hier niet weg hoor, ben hier geboren en getogen en op MIJN MANIER geintegreerd.
Aanpassen gaat dan veel trager. Maar marokkanen spannen verrreweg de kroon. En dat is niets om trots op te zijn.
Flipper:
Trager? Wat is er mis met mij dan? Ik werk bij de overheid, heb een kat Minoush, geen hond want daar hou ik niet van, sorry. Ben ik nou dan niet geintegreerd? Kortom...integratie is voor iedereen anders. Capicce?
MarocSistah
31-10-2003, 21:46
MMMmm... opgebouwd, ahum sorry hoor maar ik geloof dat die eer naar andere mensen gaat. De marokkanen zijn nou niet echt in een 3de wereld land terrecht gekomen. Sinds de jaren 60 is het alleen maar slechter gegaan in Nederland.
Excuse me!?!?!
Als wij er niet waren, en vooral de eerste generatie, dan was Nederland nog een puinhoop geweest. Het gaat alleen slechter in de ogen van de media, het volk is te naief, waardoor zij in de grootste praatjes gaan geloven. Helaas weerspiegeld de media niet de werkelijkheid, want dan zouden Nederlanders een ander beeld van Marokkanen en andere achtergestelde ethnische groepen hebben.
Allochtonen kent nog alleen maar een negatieve betekenis, de orginele difinitie van het woord "allochtoon" is helemaal vervaagd. Door deze negatieve weerspiegeling wordt het woord vaak in de media gebruikt, dit trek namelijk volk en zo verdienen zij weer hun geld. Puur commercieel bezig dus.
Want wat is nou intressanter en verkoopt tenslotte beter: Een Marokkaan die een Nederlander neerschopt of een Nederlander die een Marokkaan neersteekt??? Toch echt wel het eerste voorbeeld.
Zo zie je maar weer wat de media doet met de mens, het prop het volk vol met onjuiste overdreven eigenschappen van bepaalde etnische groepen, waardoor dit volk onjuiste vooroordelen gaat creeeren.
Dus Nederlanders wordt eens wakker en probeer de werkelijkheid onder ogen te zien, want als deze negatieviteit in de media en door de media doorgaat, zal de reputatie van allochtonen zich niet verbeteren, maar wordt het alleen maar erger.
Is het nou echt de moeite waard om je druk te maken om een stelletje allochtone pubers die een bepaald deel van hun levensfase vervelend zijn? Denk het niet, want Autochtonen kunnen er ook heel wat van, maar zij krijgen geen aandacht. Ik spreek uit ervaring.
Nederland is alleen goed met het vingertje naar andere te wijzen, maar maken ze zelf fouten, dan doen ze liever hun ogen dicht.
MarocSistah
01-11-2003, 00:09
Waar heb je het over???
Ze had het erover dat de eerste generatie mee had gehoplen nederland op te bouwen.
Jij begint over media?? etc.
We hebben het hier over de economie.
Ik probeer jullie een verklaring te geven voor het verschijnsel waarom jullie denken dat het slecht gaat met Nederland, waarbij je de allochtonen de schuld geeft.
Je zegt dat je het over de economie hebt, maar ik kan nergens uithalen dat je specifiek de Economie bedoelt. Je hebt gewoon niets meer terug te zeggen, omdat je weet dat ik gelijk heb. Kan er ook niets aan doen, met de waarheid kom je gewoon verder!
U bent de Zwakste schakel Tot ziens :zwaai:
MarocSistah
01-11-2003, 00:20
Nee, ik geef niet de allochtoon de schuld (ben er zelf ook een) maar het is een beetje belachelijk als allochtonen gaan beweren dat ze nederland hebben opgebouwd.
Nederland was in de jaren 60 bijzonder welvarend. Dus er viel helemaal niets op te bouwen.
Vanaf toen is het slechter gegaan met zo nu en dan een kleine opleving. En het is niet de schuld van de allochtoon maar dit is een verschijnsel in de hele westerse wereld. Het ging met de VS in de jaren 60 ook heel goed.
Maar ga nu niet beweren dat we dat aan de eerste generatie allochtonen te danken hebben.
Als het dan zo goed ging met Nederland, waarom werden wiij dan gevraagd?
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.