Bekijk originele versie : CDA: Strengere WAO-keuring voor allochtonen
CDA: Strengere WAO-keuring voor allochtonen
Uitgegeven: 31 oktober 2003 09:33
DEN HAAG - Het CDA wil allochtone werknemers die arbeidsongeschikt dreigen te worden, tweemaal laten keuren. CDA-Kamerlid Verburg zal dit voorstel volgens haar woordvoerder volgende week inbrengen tijdens het WAO-overleg van de Tweede Kamer met minister De Geus van Sociale Zaken.
Het voorstel van Verburg haakt aan bij het voornemen vrouwen tweemaal te laten keuren, omdat zij oververtegenwoordigd zijn in de WAO. Bij allochtone werknemers bestaat een soortgelijke situatie. Om te voorkomen dat zij vroegtijdig uit het arbeidsproces vallen en daardoor minder goed integreren, wil Verburg een extra toets.
Gezien de algehele daling van het aantal WAO'ers is er volgens haar onder de keuringsartsen voldoende capaciteit om ook deze groep twee keer te keuren.
CNV
Vakcentrale CNV vindt het voorstel "kort door de bocht". "Je moet oppassen voor stigmatisering van allochtonen", aldus een woordvoerster. Het CNV vindt dat eerst gekeken moet worden waarom allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de WAO. "Dat kan ook aan de aard van het werk liggen."
Enne neem de tip van MELILLENSE ter harte
Origineel gepost door MELILLENSE
Loop je niet wat te hard van stapel...een vleugje relativiteitszin doet soms wonderen, niet alles dient au sérieux genomen te worden. Als iemand zegt; 'het enige wat je moet doen, is sterven' dan kun je dat gevoelsmatig persoonlijk opnemen, maar beter en realistischer is om dit als feitelijk te beschouwen, aangezien dat ook het énige is dat je moet doen in het leven, nm. sterven, moslim en niet-moslim.
Origineel gepost door buddy
De WAO begint inderdaad een beetje de spuigaten uit te lopen, dat mogen ze HEEEL hard gaan aanpakken, niet alleen allochtonen of vrouwen maar IEDEREEN!
Aan de ene kant ken ik mensen die tot hun nek verlamd zijn en werken. Daarnaast zijn er ook mensen die echt helemaal niets mankeren maar piepen dat ze een burn-out hebben. ongelovelijk.
he Buddy, nog steeds zin om gay te worden.
Ik heb er nog eens goed over nagedacht enne ik weet niet of ik wel afstand kan doen van vrouwen.
Dus wellicht bi, vergroot de target group wel in een keer naar 100% :).
Een soort dubbele nationaliteit.... ...
Echt typisch.....het gaat slecht met de economie en de allochtonen hebben het weer gedaan.
Goh ik zou bijna zweren dat je een Nederlander bent Buddy. Tuurlijk het is een feit dat de allochtoon het altijd gedaan heeft....dan snap je ook de reacties van een allochtoon ook beter.
Trouwens, moeten jullie niet werken of zo? Ik zie veel dezelfde mensen on line en elke dag weer?
Origineel gepost door JETLI
Trouwens, moeten jullie niet werken of zo? Ik zie veel dezelfde mensen on line en elke dag weer?
Dit is mijn werk.
Maar ik ben bijna klaar met mijn snuffel stage bij de AIVD en dan ga ik weer wat anders doen.
Laat mij raden, je komt zeker uit Indonesie? Ik zie het regelmatig bij hun, het verdwaalt volk dat niet meer weet waar ze vandaan komen en waar ze precies bijhoren en daardoor zeg zo Nederlands voelen dat ze niet meer de werkelijkheid objectief kunnen zien ( niet aanvallend of beledigend bedoelt)
Laat mij raden, je komt zeker uit Indonesie? Ik zie het regelmatig bij hun, het verdwaalt volk dat niet meer weet waar ze vandaan komen en waar ze precies bijhoren en daardoor zeg zo Nederlands voelen dat ze niet meer de werkelijkheid objectief kunnen zien ( niet aanvallend of beledigend bedoelt)
:lol:
niet aanvallend of beledigend bedoelt, maar klinkt wel heel belerend en zeer eenzijdig
Misschien ook vooroordelend?
Ps, ik bedoelde Buddy ermee
Misschien ook vooroordelend?
Ps, ik bedoelde Buddy ermee
Dat weet ik wel....
Wie ben jij dan wel om te bepalen dat de indonesiers een verdwaald volk is......
Ik ...ik ben JETLI.
Maar hoe lullig het ook klinkt....als je je verdiept in hun geschiedenis zijn ze ook een beetje verdwaald. Net als wij in de toekomst zullen verdwalen!
Ach, geloof niet dat de meeste daar last van hebben of over nadenken.....
He Buddy, weet je nog de weg naar Hamelen....
trouwens, mag ik vragen hoe jullie de orginele post in het blauwe vakje krijgen, of zijn jullie nou boos op me dat ik geen antwoord krijg?
Of moet ik het vragen aan de downguan?
Op het knopje citeer drukken
enne ben niet boos hoor, ik vind je wel vermakelijk
En dat knopje 'citeer' zit rechter onderhoek van iedere bijdrage
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.