Bekijk originele versie : ....................Paniekaanvallen............... .....
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
Wie heeft er hier ooit last van gehad? En hoe is het uiteindelijk goedgekomen....
LadyRabat
06-11-2007, 23:32
Ikkeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhh
Meid paniekaanvallen zijn een signaal dat je teveel hooi op je vork hebt, dus de beste manier is om het wat rustiger aan te doen.
En ten tweede op een gegeven moment leer je ze herkennen.. dus dan kun je ze aan voelen komen en dan kun je ook weer gelijk tegenmaatregelen nemen... rustig blijven, goed ademhalen (via de buik dus) even gaan liggen of juist even naar buiten.. of tv gaan kijken of wat het ook maar is wat bij je werkt..
Heb je er nu last van ?
Ikkeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhh
Meid paniekaanvallen zijn een signaal dat je teveel hooi op je vork hebt, dus de beste manier is om het wat rustiger aan te doen.
En ten tweede op een gegeven moment leer je ze herkennen.. dus dan kun je ze aan voelen komen en dan kun je ook weer gelijk tegenmaatregelen nemen... rustig blijven, goed ademhalen (via de buik dus) even gaan liggen of juist even naar buiten.. of tv gaan kijken of wat het ook maar is wat bij je werkt..
Heb je er nu last van ?
Vind je het erg als ik je even PM?
LadyRabat
06-11-2007, 23:48
Nee hoor.. je mag me altijd pm-en
:)
ik maar ga dan Koran luisteren en dan zakt het
elmiskina
07-11-2007, 11:03
Wie heeft er hier ooit last van gehad? En hoe is het uiteindelijk goedgekomen....
Hallo danduna.
Ik heb een tijdje geleden ook paniek aanvallen gehad. Ik was er heel erg bang voor geworden, omdat ik niet precies wist wat er aan de hand was.
Maar wat bij mij heel erg heeft geholpen, en mij ook beter heeft gemaakt, zijn ontspannings oefeningen te doen. Ik ben toen doorverwezen door mijn huisarts naar een fysiotherapeut. En heb ik leren te ontspannen, en ademhalings oefeningen gedaan.
lief_meisje070
07-11-2007, 11:13
Wat voor paniekaanvallen krijg je dan meid??
elmiskina
07-11-2007, 12:45
Als de vraag voor mij bestemd was dan:
Bij mij kwam de paniekaanvallen door angst.
En dan kreeg ik vrezelijke hartkloppingen, duizelligdheid, benauwd, hyperventilatie, gevoel hebben flauw te vallen, voelde soms mijn been of arm niet meer, en erge angst om dood te gaan.
Maar hamdulah is alles bijna voor 90% beter.
lief_meisje070
07-11-2007, 13:10
Als de vraag voor mij bestemd was dan:
Bij mij kwam de paniekaanvallen door angst.
En dan kreeg ik vrezelijke hartkloppingen, duizelligdheid, benauwd, hyperventilatie, gevoel hebben flauw te vallen, voelde soms mijn been of arm niet meer, en erge angst om dood te gaan.
Maar hamdulah is alles bijna voor 90% beter.
jaah idd vervelend..:traan1: Ik krijg welleens ook van die aanvallen uit het niets... Ga ik me zo kut voelen en uit het niets huilen en maar huilen..:traan1: :traan1:
LadyRabat
07-11-2007, 13:57
De geest is overbelast door b.v. stress en zorgen en misschien wel door verdriet of boosheid en daardoor reageert je lichaam er op met angst en hierdoor ontstaan paniekaanvallen.
Nu dat je die paniekaanval hebt gehad ga je je misschien ook nog eens zorgen maken dat je er nog meer te krijgen.. en dan lijkt het alleen maar erger te worden.
Algemene tips:
Drink geen koffie of andere dingen waar veel caffeine in zit. Dit helpt niet en kan het alleen maar verergeren.
Zorg dat je goed slaapt. Het is begrijpelijk dat je niet goed kunt slapen door de paniekaanvallen en door alle zorgen die je misschien al hebt. Maar probeer echt zo goed en zo veel mogelijk slaap te krijgen.
Een uitgerust lichaam heeft de volgende dag veel minder last van paniekaanvallen.
Eet goed en gezond. Je lichaam kan alle hulp gebruiken dus zorg ervoor dat je zo goed mogelijk eet en vitaminen en mineralen en vezels binnenkrijgt. Ook al heb je misschien geen honger of misschien ga je juist eten door de zorgen.. probeer dat niet te doen.
Als je geen honger hebt door alle problemen, probeer dan minimaal 3 maaltijden per dag te eten die gezond zijn.
Als je door je zorgen juist meer gaat eten, probeer dan niet slechte dingen zoals koek, snoep en vettige hap te eten maar eet gezond.
Neem vitamine/mineraal pillen (multivitamine van kruidvat is niet duur ongeveer 3 of 4 euro en werkt prima).
Zorg voor extra lichaamsbeweging, als je gaat sporten dan krijgt je lichaam een goede conditie en dit helpt ook weer om beter te slapen snachts EN het werkt goed tegen de zorgen. Je kunt het een beetje van je afsporten.
Praat met mensen over je problemen die je vertrouwt, zoek hulp als het nodig is om je problemen weg te werken. Desnoods anoniem of via de huisarts. vraag om een therapeut of fysiotherapeut als het nodig is.
TIJDENS DE PANIEKAANVAL of ALS JE ER EENTJE VOELT AANKOMEN...
Let op je ademhaling !!!!!!
Probeer rustig te blijven en probeer erachter te komen wat je rustig maakt, bijvoorbeeld tv kijken, het raam opendoen voor frisse lucht, rustig gaan liggen.
Adem ALTIJD via je buik.. dus inademen via de neus en uitademen via de mond.. maar niet via de borstkas maar via de buik. Probeer je voor te stellen dat je inademt en de zuurstof tot aan je voeten moet komen, om zo een lagere buikademhaling te krijgen.
Als je wilt huilen.. huil dan ook gewoon. Alleen of met een vriendin of een familielid. Huilen is niet erg, je laat het eruit en dat is nog altijd beter dan het binnenin op te kroppen.
En als laatste en meest belangrijke tip:
Gedenk Allah, doe je gebeden en doe je doe3a´s.
Lees koran en/of verdiep je in de islam.
Geen ziel wordt boven haar vermogen belast. Datgene wat je meemaakt daar is een reden voor. Blijf altijd alhamdoulilah zeggen hoe moeilijk je het ook hebt.
En vertrouw AlTIJD op Allah .
Allah beproeft degenen waar Hij van houdt.
hayatmetalsia
07-11-2007, 14:03
Mijn vriendin heeft dit ook en ik weet soms echt niet hoe ik haar moet helpen...dan voel ik me zoooo hopeloos!
45soumaya
07-11-2007, 14:57
Ikke, ik moet dan altijd hyperventileren en zorg er voor dat ik snel een pedaalemmerzakje in me handen krijg om op die manier mijn ademhaling weer normaal te krijgen.Ik heb ze wel meestal tijdens een huilbui waar ik t rustig hou, ik mag dan niet gezien noch gehoord worden.
Gypsymeid
07-11-2007, 15:10
Ik heb er ook een tijd last van gehad, omdat ik erg veel last had van stress. Vooral snachts dacht ik echt dat ik niet meer kon adem halen en ging ik licht tot middelmatig hyperventileren. De dokter wees me door naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen, maar ik ben er nooit heen gegaan. Niks voor mij. Toen mijn stress langzaam wegging en problemen werden opgelost zijn mijjn paniekaanvallen ook steeds minder geworden en nu gewoon verdwenen. Het is echt vaak stress en zit in je hoofd...
45soumaya
07-11-2007, 17:01
Ik heb er ook last van. Misschien heel raar maar een keer schrok ik zo erg, omdat ik de gang bij ons op liep en tegelijkertijd kwam me man binnen. OP dat moment ging me hart tekeer ik begon te zweten en kreeg het benauwd.
Ik wou wat water gaan pakken maar kon nauwlijks op me benen meer staan. Het vervelende is die soort van brok in me keel waardoor ik slechter ga eten, omdat het slikken vervelend is. Wie heeft er ook last van?
die brok in je keel is inderdaad vervelend, ik heb daar al sinds ik kind ben last van, k was altijd zo een lief klein meisje die nooit wat durfde terug te zeggen, want anders barste ik toch uit. En dan later als ik alleen was nouuuu dan kon ik het niet meer droog houden. huilen huilen en nog eens huilen. Toen ik wat ouder werd heb ik wat dingen mee gemaakt wat me tot de sterke ik maakte, ik spreek terug en kom nu wel voor me zelf op, maar als ik alleen ben kan ik janken tot ik er bij neer val. Ook vind ik het moeilijk om over me gevoelens te praten, het toegeven er van is minder erg. Ik ben ook van de huisarts naar verschillende instellingen door verwezen voor behandeling walakine ik vond dat ook niets voor mij, alhamdoulilaah heb ik mijn rust op een andere manier gevonden. Ik trof de juiste vrienden aan en een lieve man hamdoulilaah, en deed dua bij Allah ik vertrouwde op hem, en vroeg hem mij te leiden naar siraat al mostaqim, ik voel nu zo veel goeds nu ik me meeer met mijn geloof bezig hou, ik luisterde eerst veel muziek, moge allah mij hiervoor vergeven, ik deed alles met muziek, van de afwas tot aan slapen.Echt!!!! Nu ik daar bijvoorbeeld afstand van heb genomen en nog bijna alleen maar naar de woorden van Allah swt luister voel ik me steeds rustiger worden. De koran is echt rustgevend. Natuurlijk heb ik ook wel eens van die feel-down dagen, maar dan heb ik mensen om me heen waarvan ik zielsveel hou op wie ik terug kan vallen.....
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.