Bekijk originele versie : Beugeldragers én Agis, ff melden! Wijzigingen 2008
Zoals jullie weten (of niet weten) verandert er vanaf 2008 veel in het pakket voor orthodontie (vanaf 22 jaar in ieder geval). Agis vergoedt vanaf 2008 orthodontie NIET meer volledig! Ze vergoeden nu in het meest dekkende pakket maar 90% tot een bedrag van 750 euro!!!
Nu dacht ik, laat ik eens anders overstappen op Avero Achmea, want die vergoeden in de Excellent 90% tot een bedrag van 1500 euro. Ik heb ze net gebeld en het blijkt dat ik NIET in aanmerking kan komen voor dat pakket, omdat het moet gaan om een medische noodzaak (dus omdat je anders niet goek kan kauwen etc.). Bij mij gaat het dus niet om een medische noodzaak, dus dat is balen!!! Nu is het voor de mensen die al bij Avero zitten niet nadeling, want als zij vorig jaar al vergoed kregen, dan krijgen ze vanaf 2008 ook gewoon die 100% dekking.
BIJ AGIS DUS NIET!! :kwaad: Ook hierover heb ik ze gebeld en gevraagd of de mensen die al bij Agis zitten ook gewoon niet in 2008 die volledige dekking krijgen, niet dus!! Ook voor hen gelden de nieuwe voorwaarden van 2008. Ik baal ontzettend, want dit betekent dat ik meer dan de helft van de kosten zelf moet gaan betalen!
Kennen jullie misschien een andere zorgverzekeraar die orthodontie wel voldoende dekt?? Graag tips en opmerkingen hier droppen :goedzo:
En een handige site: www.medischforum.nl >tandheelkunde
CherryPie
06-11-2007, 14:07
Volgens mij geen een, tenzij idd echt medisch oorzaak, dus misvorm etc. Ik moet maandag de 19e (was al 7 mei bij een ander gegaan en dat kwam neer op +/- 3000 euro, wat natuurlijk altijd meer wordt) bij m`n oude ortho die normaal een wachtlijst van 6 maanden heeft. Ik heb het bij die eerste niet gedaan omdat er niks vergoed werd.
Sandra110
06-11-2007, 14:34
proberen via de betalingdienst terug te krijgen.... Nee heb je, ja kan je krijgen.....
Volgens mij geen een, tenzij idd echt medisch oorzaak, dus misvorm etc. Ik moet maandag de 19e (was al 7 mei bij een ander gegaan en dat kwam neer op +/- 3000 euro, wat natuurlijk altijd meer wordt) bij m`n oude ortho die normaal een wachtlijst van 6 maanden heeft. Ik heb het bij die eerste niet gedaan omdat er niks vergoed werd.
Ik zit ook op de 3000 euro, waarvan 1500 verzekerd wordt (bij Agis). De rest moet ik zelf dokken (behalve 500 euro)...Maar bij welke zorgverzekeraar zit jij dan? En gaat het bij jou wel om een medische noodzaak?
proberen via de betalingdienst terug te krijgen.... Nee heb je, ja kan je krijgen.....
Kan dat? Of moet je eerst boven een drempelwaarde zitten?? :confuded: Ik ga het écht nog allemaal uitzoeken.
Noor_Culemborg
06-11-2007, 14:39
Agis Suckssss
CherryPie
06-11-2007, 14:39
Ik zit ook op de 3000 euro, waarvan 1500 verzekerd wordt (bij Agis). De rest moet ik zelf dokken (behalve 500 euro)...Maar bij welke zorgverzekeraar zit jij dan? En gaat het bij jou wel om een medische noodzaak?
Ik zit bij Zilveren Kruis Achmea. Bij mij wordt er niks vergoed omdat ik boven de 18 ben en volgens mij als je boven de 18 bent wordt krijg je bij geen een verzekeraar meer een vergoeding.
Agis Suckssss
Dat heb ik gemerkt!! Vorig jaar heb ik écht zitten twijfelen tussen Agis en Avero Achmea, maar heb toen uiteindelijk voor Agis gekozen. Was toch geen goede keuze! :moe:
Ik zit bij Zilveren Kruis Achmea. Bij mij wordt er niks vergoed omdat ik boven de 18 ben en volgens mij als je boven de 18 bent wordt krijg je bij geen een verzekeraar meer een vergoeding.
Klopt! Ik zat dus ook bij het Zilveren Kruis, maar ben dus enkel en alleen overgestapt op Agis vanwege die 100% dekking voor orthondtie. Wist ik veel dat ze een jaar later zouden kelderen, want meestal verandert er wel wat, maar niet zo drastisch.
Maar ga je het dan uit je eigen zak betalen?
CherryPie
06-11-2007, 14:47
Klopt! Ik zat dus ook bij het Zilveren Kruis, maar ben dus enkel en alleen overgestapt op Agis vanwege die 100% dekking voor orthondtie. Wist ik veel dat ze een jaar later zouden kelderen, want meestal verandert er wel wat, maar niet zo drastisch.
Maar ga je het dan uit je eigen zak betalen?
Ik zal wel moeten he :hihi: Eerst had ik zoiets van "ach, zo erg valt het toch niet op" en toen zei mn broertje een keer dat ie toch wel schever ging staan en de tandarts bevestigde dat vorige week en zei dat die tand nog veel schever kon gaan staan en andere tanden weg gaat drukken.
Ik zal wel moeten he :hihi: Eerst had ik zoiets van "ach, zo erg valt het toch niet op" en toen zei mn broertje een keer dat ie toch wel schever ging staan en de tandarts bevestigde dat vorige week en zei dat die tand nog veel schever kon gaan staan en andere tanden weg gaat drukken.
Dat was dus ook mijn instelling. Mijn tanden, zijn door mijn groeiende verstandskiezen tegen elkaar geduwd (de laatste 3 jaar), waardoor ze steeds schever gingen staan. Als ik niet had ingegrepen, dan zouden ze nu nog schever staan (aangezien mijn verstandkiezen nog steeds groeien), maar wel balen dat dit valt onder esthetische redenen en dus niet vergoed wordt! :moe:
Maar goed, ghair inshaAllah. Hopelijk duurt het niet langer dan geschat, dan zou me weer centjes schelen.
CherryPie
06-11-2007, 14:58
Dat was dus ook mijn instelling. Mijn tanden, zijn door mijn groeiende verstandskiezen tegen elkaar geduwd (de laatste 3 jaar), waardoor ze steeds schever gingen staan. Als ik niet had ingegrepen, dan zouden ze nu nog schever staan (aangezien mijn verstandkiezen nog steeds groeien), maar wel balen dat dit valt onder esthetische redenen en dus niet vergoed wordt! :moe:
Maar goed, ghair inshaAllah. Hopelijk duurt het niet langer dan geschat, dan zou me weer centjes schelen.
Bij mij had het dus niets met mn verstandskiezen te maken (2 boven zijn al door) dit zeiden zowel de tandarts als de ortho. Ik ben een jaar of 8 geleden (misschien zelfs langer) al naar de ortho geweest en die had het over kaken breken ed, nou dank je de koekoek! Bij mij is het dat mn ene voortand naar voor gaat stan en de andere voortand naar achter drukt en die daarnaast dus weer naar voren :kwaad: Bij mij is het idd ook esthetisch.
ufffff waarom moesten ze het persee nu doen die otho eruit halen en dan wel bij alle verzekeringen :S maar heel veel verzekeringen zijn nog niet naar buiten gekomen met de nieuwe premies en vergoedingen..dus wordt ook moeilijk om alles nog uit te zoeken :D
Violette
06-11-2007, 15:38
Ben ik ff bly dat ik nog geen 22 ben! :maf:
men_zotia
06-11-2007, 15:39
hoe zit dat dan met als je onder de 22 jaar bent dus tussen 18 en 22jaar? word dat wel vergoed dan?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.