Bekijk volle/desktop versie : parfum



Pagina's : [1] 2

30-10-2003, 20:54
parfum op doen mag niet en helemaal niet ruiken maar toch doen sommige jongens en meisjes het wat vinden jullie daarvan en als iemand het zelf doet waarom doe je het

30-10-2003, 22:02


dat's een SCHANDE
eigenlijk interseert mij dat niet!zij worden wel gestraft door allah moesten ze nu mensen zijn da ik zou kennen zou ik het natuurlijk wel zeggen he!
dikke koeskes mariam!

03-11-2003, 14:43
salaam
wat de andere doen is hun zaak
allah oordeelt wel.
wat mij betreft wat niet mag mag ook niet .

03-11-2003, 16:02

Citaat:
Origineel gepost door CantLet_YouGo
MAG JE ALLEEN MET RAMADAN GEEN PARFUM OF IN HET ALG. GEEN PARFUM??
Wat betreft mannen: In de ramdan mag je geen parfum opdoen waar alcohol in zit en buiten de ramadan mag het wel.... Voor vrouwen wordt gezegd dat ze het alleen binnenshuis mogen gebruiken en in de ramdan helemaal niet. Maar Allah Oua3lam

03-11-2003, 16:27



Citaat:
Origineel gepost door CantLet_YouGo
Maar ik doe parfum op voor kwart voor 6 sochtends

Mag dat ook niet?
Als er geen alcohol in zit mag je het ook gewoon overdag gebruiken maar ik moet even de bewijzen zoeken. De imam heeft er namelijk onlangs over gesproken hier.. Ik kom hier nog op terug. Maar als er alcohol inzit mag je het ook niet voor half 6 opdoen..

04-11-2003, 16:26
een vriendin van me vertelde me dat parfum wel mag tijdens de ramadan maar het mag je huid niet raken,dus spuit zij haar parfum op haar kleren,ipv op haar nek,pols..

04-11-2003, 18:30

Citaat:
Origineel gepost door ramina
een vriendin van me vertelde me dat parfum wel mag tijdens de ramadan maar het mag je huid niet raken,dus spuit zij haar parfum op haar kleren,ipv op haar nek,pols..
hahaha, tuurlijk niet, het gaat om de geur die de mannen niet mogen ruiken, niet waar je het op spuit
dus vrouwen mogen geen parfum!


04-11-2003, 19:37

Citaat:
Origineel gepost door ramina
een vriendin van me vertelde me dat parfum wel mag tijdens de ramadan maar het mag je huid niet raken,dus spuit zij haar parfum op haar kleren,ipv op haar nek,pols..
Een leuke smoes om het wel te gebruiken...

04-11-2003, 21:12
selem3alikoem broeders en zusters

maar hanna16 geef bewijzen dat je geen parfum mag gebruiken


we moeten onze nageld knippen en mooi komen en geparfurmeerd op de vrijdag gebed en jij zegt is haram wil graag bewijzen dat het inkomt dat het haram is ok?

05-11-2003, 14:40
salaam alaikoum

het enige wat ik kan zeggen is Allahoemma al moesta'ien, welke antwoorden die ik hier lees...moge Allah mij leiden en dan jullie leiden, want ik heb zijn leiding het meeste nodig...Amien

en wat ik er bij wil zeggen is voor jullie beste... geef geen antwoord als je geen bewijs hebt uit de koran en de soennah...want elke antwoord die jullie nu geven zal je bij Allah later over gevraagd worden...en of wel is het antwoord met jou, dan ben je goed of anders is het antwoord tegen jou, en dan kun jij bij Allah het maar uitleggen...en al de mensen die jou gevolgd hebben, en dus het verkeerde antwoord gevolgd hebben daarvoor ga jij de zonden dragen tot dag des Oordeels, dus begrijp mensen als jullie zo maar praten uit kennis heel gevaarlijk is...

Er was een sheich die 45 jaar gewoon zweeg nadien begon het pas te spreken, de mensen vroeger waarom zweeg je zolang, hij antwoorde de tijd dat ik zweeg was de tijd dat ik nog geen goed genoeg antwoord had klaar liggen als Allah me vroeg waarom ik dit en dit gezegd hebt...

wa alaikoum salaam

05-11-2003, 14:58

Citaat:
Origineel gepost door sammy_boeffie
In de maand Ramadan mag het niet.

Als vrouw zijnde mag je wel parfum spuiten, alleen niet zoveel dat mannen het kunnen ruiken. Je brengt ze dan in verleiding
Mag nooit hoor...

05-11-2003, 15:00
maar youssefoo7 weet jij dan wel of je parfum op mag ja of nee?
en is er un verschil tussen getrouwde en ongetrouwde meisjes..
k doe namelijk altijd parfum op..
en k doe het voordat ik naar school ga.. een lekker fris geurtje..
maja als ut nie mag.. dan niet he..

dikke knuffel

05-11-2003, 16:33


Musk, uit saoedi arabie enzo. Mag dat wel? (na ramadan)

05-11-2003, 18:13
Assalaam mu3alikom warahmatollah,

ik wil ook even kwijt: het is inderdaad niet toegestaan buitenshuis parfum op te doen zodat mensen het kunnen ruiken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook af en toe parfum spuit, maar de parfum die ik spuit, ruikt niemand. Daarmee bedoel ik als ik naar school loop degene die me begroeten of langslopen die ruiken het niet( het is geen sterke geur) je kan het vergelijken met deospray, blijft ook maar voor even!

Waarom is het niet toegestaan in de islam, omdat men de aandacht van mannen kan trekken met de geur( die mannen ook altijd).

Maar tijdens de ramadan mag je het niet spuiten, want dat verbreek je vasten. je mag het namelijk niet ruiken!

Maar thuis kan je zoveel spuiten als je wil( als je het vasten al verbroken hebt).

wasalaam mu3alikom

p.s: Mag een vrouw wel een wat sterkere geur dragen in het bijzijn van alleen vrouwen( bijvoorbeeld een bruiloft)???ja toch, zo niet dan wil ik dat iemand mij nassiha geeft.

05-11-2003, 23:17
dank jullie wel voor jullie reacties maar allah ou alam want ik heb het ook van een man op tv gezien want ze zeggen je mag geen parfum op doen in de ramadan en ook niet na haram voor de vrouwen ze mogen het binneshuis opdoen waarom want anders trek je aandacht van mannen en dat is slecht dus je mag het niet op doen

Pagina's : [1] 2