Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoe hou ik mijn GEVOELENS in BEDWANG?

PrinceMysterio
06-11-2007, 10:07

http://img458.imageshack.us/img458/74/gevoelensay3.jpg Wij zijn allemaal mensen,wij kunnen allerlei gevoelens hebben,soms lijken ze sterker te zijn dan ons zelf,we kunnen ze niet meer in bedwang houden,en dat is de werk van de shaytan,hij lacht zich rot en boekt weer een overwinning.Maar hoe zou je hem kunnen verslaan en je gevoelens wel in bedwang kunnen houden? Als eerste kijken we wat Allah hierover zegt Allah zegt Is hij dan,wiens slechte daden (door de Satan)schoonschijnend zijn gemaakt en die ze dan ook als goed beschouwt (gelijk aan hem die dit afkeurt)? Voorwaar,Allah doet dwalen wie Hij wil en Hij leidt wie Hij wil. Laat je daarom ( O Mohammad) niet ten gronde gaan uit wroeging over hen.Voorwaar,Allah is Alwetend over wat zij bedrijven. soerah fathir 35:8 Zoek hulp bij Hem en Hij zal jou helpen Wanneer je hulp zoekt bij Allah zal Hij je helpen,wanneer jij denkt van nee ik laat alles over me komen,dan zal de shaytan jou helper zijn.Wat is beter?Allah die jou Leid naar het Paradijs of de shaytan die jou leid naar de hel?Hulp zoek je doormiddel van Gebed,Dua,Kennis wanneer jij niet weet WAAROM iets niet toegestaan is(de Kennis daarvan) zal de shaytan jou makkelijker benaderen. Voorbeeld: Wanneer jij bijv. niet weet waarom Allah sex voor het huwelijk heeft verboden dan is de kans dat jij dat doet eerder dan iemand die wel weet waarom. Wanneer jij bijv. niet weet waarom Allah gevoelens voor het zelfde geslacht verboden heeft dan is de kans dat jij er aan begeeft veel sneller. etc. Dit is dus Kennis Grote kans dat wie jou laat dwalen niks aan zijn/haar geloof doet En dit is iets wat zeker veel speelt,degene die jou probeert over te halen tot het haram etc. die weet weinig van zijn of haar geloof.Mischien is het wel een niet-moslim/moslima. Voor degene maakt het niet uit of jij in Allah gelooft of niet,degene volgt hoogtwaarschijnlijk de shaytan. En dan? Op de Dag des Oordeels zal dan degene die jou heeft verleid voor jou bemiddelen bij Allah? NEE NEE NEE ! Beste mensen,je wordt slechts gedwaald door degene die de shaytan volgen.Ze zegge: Ik geloof in Allah en gehoorzaam Hem, maar intussen proberen ze je mee te sleuren naar de Hel. Wie weet is degene al voorbestemd voor de hel,weet jij het ? Spijt van wat je hebt gedaan Denk is na,je volgde de shaytan gevoelens en nu heb je spijt,denk is na, was het waard? Was dat "even" genieten het waard? En nu doe jij je ding vandaag,was het waard wat er is gebeurd? En wat als je ervoor gestraft wordt in je graf?Of in de Hel ?Daarom toon berouw beste mensen,en vraag Allah om hulp. Allah zegt ook : O mensen,voorwaar,de belofte van Allah is waar. Laat daarom het wereldse leven jullie niet verleiden en laat de verleider ( de Satan) jullie niet van (de vergeving) van Allah weghouden. Voorwaar,de Satan is voor jullie een vijand,beschouwt hem daarom als een vijand.Voowaar,hij roept zijn volgelingen op om de bewoners van het laaiende vuur (de Hel) te worden. soerah fathir 35:5-6 http://img458.imageshack.us/img458/7640/gevoelens2ti7.jpg Hoe onderdruk ik mijn gevoelens Als eerste zoek hulp bij Allah en zeg : 3oedoe bilahi min shitani raziem Daarnaast doe kennis op,doe een smeekbeden,bid,denk aan Allah.Probeer te negeren,.Jij bent een Dienaar/Dienares van Allah Kijk naar buiten,kijk naar de lucht,er kijkt Iemand nu naar je, Hij bereikt elke blik maar niemand kan Zijn blik bereiken. Hij weet wat je denkt,wat je voelt en wat je wilt gaan doen. Dus denk na. Topics openen/tekst neerzetten die tot Fitna leiden etc. Er zijn echter velen die niet weten wat fitna is,en die bijv. topics openen om andere "het slechte" aan te leren. Ookal is het maar een grap,weet dat het kan leiden tot fitna,en wanneer een ander door jou ervan leert,of een idee krijgt door jou tekst/uitspraak, weet dat jij er verantwoording voor gaat afleggen.Allah zegt ons ook om elkaar het goede te leren en niet het slecht. Dit is dus de tactiek van de shaytan,hij gebruikt jou als soldaat,zodat jij zijn haat en haram verspreid. Stop ermee, je bent figuurlijk gezien brandhoudt aan het verzamelen voor je eigen vuur! Tenslotte Tenslotte beste mensen,wij zijn allemaal dus mensen,wij hebben eenmaal gevoelens die we niet kunnen onderdrukken. Of je een hoofddoek draagt of niet,of je de moskee bezoekt of niet, iedereen heeft wel last van deze gevoelens maar er is een groot verschil, ken je grenzen,wanneer jij je grenzen kunt vaststellen zal Allah jou sterker maken.En daar draait het om. Moge Allah ons helpen tegen de vervloekt shaytan en ons Leiden. Amin Prince

Kaoutartjje
07-11-2007, 00:48
Djazza allahoe Ghairan voor het plaatsen. Zeer leerzame, voor vele onder ons.