Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Internet probleem...

Pagina's : [1] 2

Gedoezj
05-11-2007, 13:39

mensen die verstand hebben van computers please help me :o Me pc was de weg kwijt, dus heb ik hem opnieuw geïnstalleerd. Alleen nu doet internet het niet meer. Als ik xp cd erin doe, dan zoekt ie automatisch naar internetverbinding. Dan kan ik kiezen tussen een LAN verbinding en nog iets. Ik koos dus voor lan verbinding en dan doet ie het nog niet. Ik heb toen me pc opnieuw geïnstalleerd en de stap dat ie naar internetverbinding zoekt, overgeslagen en dan doe ie het nog steeds niet. Internet staat wel aan. Hij verzend wel allemaal signalen, maar ontvangt niets. als ik op herstel druk, dan zegt ie kan niet hersteld worden neem contact op met netwerkbeheerder ofzo... m.a.w. HELP! :o

kellyscat
05-11-2007, 13:53
Heb je thuis kabel internet? Heb je de computernaam wel ingevuld?

Gedoezj
05-11-2007, 14:16
kabel-internet? Ik heb een modem en een netwerkkabel :o Waar zou ik die computernaam moeten invullen, bedoel je gewoon tijdens de installatie van de xp, dan heb ik dat wel gedaan ja.

DutchBear
05-11-2007, 14:26
Welke provider van internet heb je en welk merk en type modem.

Gedoezj
05-11-2007, 14:27

Casema. En ik heb zo een zwarte motorola modem :o

DutchBear
05-11-2007, 14:29
Doe start configuratie scherm, netwerk verbindingen. Kies je actieve lan(netwerk verbinding) daar de eigenschappen van. Kies daar tcp/ip en daar weer de eigenschappen van. Zet automatisch ip en dns verkrijgen aan. Herstart daarna de pc. Als het goed is zou internet daarna moeten werken. Het herstarten van het modem kan ook nog helpen.

Mr_Amir
05-11-2007, 14:30
Doe es Start --uitvoeren--cmd intyppen en dan enter. Typ in ipconfig /all en dan enter. Zet de resultaten hier ....

Gedoezj
05-11-2007, 14:36
Bedankt allebei, ik probeer het als ik thuis ben, dan plaats ik morgen wel hoe het ging. Ik heb trouwens nog wat info. Ik maak gebruik van een router, alleen de computer kast van de pc met wie ik verbonden ben, is kapot en hebben we eruit getrokken.... kan het zijn dat het daarmee te maken heefT? Ondanks dat de computerkast weg was, deed me internet het wel gewoon, totdat me pc crashte. :kweetnie:

Mr_Amir
05-11-2007, 14:38
Bedankt allebei, ik probeer het als ik thuis ben, dan plaats ik morgen wel hoe het ging. Ik heb trouwens nog wat info. Ik maak gebruik van een router, alleen de computer kast van de pc met wie ik verbonden ben, is kapot en hebben we eruit getrokken.... kan het zijn dat het daarmee te maken heefT? Ondanks dat de computerkast weg was, deed me internet het wel gewoon, totdat me pc crashte. :kweetnie: Vertel es, hoe loopt jou internet kabel ? Direct naar de router of naar de pc die eruit ligt ? :maf:

DutchBear
05-11-2007, 14:41
Snap het verhaal niet helemaal. zit die router er nog wel tussen ?

DutchBear
05-11-2007, 14:46
Mr-amir, ja zat ik ook al aan te denken, mischien internet connection sharing ofzo..

Mr_Amir
05-11-2007, 14:55
Mr-amir, ja zat ik ook al aan te denken, mischien internet connection sharing ofzo.. connection sharing is wel wat zoeken om het zo in te stellen, dan zou je zeggen dat ze er wat van snapt ..:D

Gedoezj
05-11-2007, 15:40
mijn netwerkkabel gaat via de router :o

Gedoezj
05-11-2007, 15:42
connection sharing is wel wat zoeken om het zo in te stellen, dan zou je zeggen dat ze er wat van snapt ..:D Beledig mij niet :ego:

DutchBear
05-11-2007, 15:44

Ok als alle pc's via de router lopen dan zou mijn vorige advies ook moeten werken. Je kan voor alle zekerheid als het niet werkt idd even beter de ipconfig /all data hier plaatsen. Mocht je niet kunnen browsen probeer dan eens te pingen. dit doe je door start uitvoeren, cmd enter en dan in dat cmd venster ping 194.109.6.66 te doen, kijk of er pakketjes verloren gaan. Laat even weten hoe het gaat.

Pagina's : [1] 2