Bekijk originele versie : zo bij netwerk....
shirihane
29-10-2003, 20:07
de zoveelste documentaire over israel en palestina..
dit keer gaat het geloof ik over het feit dat er vele joden niet achter het beleid van sharon staan...kan niet begrijpen dat er iemand wel achter zijn beleid staat :kwaad:
maar ja!!!ik ga maar kijken..en eigenlijk verwacht ik niks nieuws..zoals altijd!!!
als er iemand wel iets nieuws ziet of het als nieuw ervaart ben ik wel benieuwd naar wat er zo nieuw aan is...
SabroenDjamiel
29-10-2003, 20:39
Ik ga geeneens de moeite nemen om te kijken....De Nederlandse media belichten toch altijd maar 1 kant van het verhaal....Ze zorgen ervoor dat de Joden een slachtoffer rol krijgen, getverderrie, bah :rolleyes: ....
SabroenDjamiel
29-10-2003, 20:59
Origineel gepost door Corrie
Misschien is het dan toch wel handig als je toch naar de nederlandse media kijkt zodat je je mening erover uit ervaring kan zeggen.
Heb namelijk best wel wat kritiek op israel gezien op de nederlandse tv.....
Hele harde kritiek.
Ze laten alleen idd meestal 2 kanten zien, maar er zijn ook 2 kanten........
Absoluut dr zijn zekers mensen die kritiek hebben op Israel, maar die laten ze nooit uitpraten of hebben spreekverbod....He weet je die ene he die vrouw van Wim Duisenberg kan ff niet op haar naam komen, die vrouw he is een kanjer die vrouw heeft lef....Ze durft openlijk te zeggen wat ze vindt, voelt en denkt....Maar ineens springt de Nederlandse politiek in de bres voor de Joden, en probeert dat vrouwjte zwart te maken en willen haar de mond snoeren.....Ach vind je 't ook vreemd, Nederland is een van de wapenleveranciers van Isreal, dr kleeft Palestijns kinderbloed aan Nederland....
SabroenDjamiel
29-10-2003, 21:17
Wel zal best maar heb er tot nu toe niks van gemerkt, althans niks wat mij heeft kunnen overtuigen zodat ik ook mijn mening hierover kan herzien....Het komt er gewoon op neer mevr. Corrie dat jullie Ollanders, Israel een hand boven het hoofd houden, oke....
Ole_Guapa
29-10-2003, 22:05
Dat van die éénzijdige media-aandacht was vroeger wel
degelijk waar. Maar dan hebben we het over jaren geleden.
Ik vind dat de Nederlandse pers over het algemeen aandacht
heeft voor beide kanten van de zaak.
Vooral de publieke radiozender, radio 1 !!!
Maar nu even een tegenvraag: geldt dat ook voor de
Arabisch-talige pers.
Ik heb hier een tijdje Al Jazeerah kunnen kijken.
(is al een paa jaar geleden hoor)
Ik vond dat zij in ieder geval hun best deden om een genuanceerd beeld te brengen over heel veel zaken.
Maar als het op Israël en Palestina aankwam zag je toch
vaak maar één kant van de zaak.
Is dat nog steeds zo? En hoe is het met de andere zenders?
Ik heb nu helemaal geen tv meer :( en sinds de nieuwe
indeling van de etherfrequenties kan ik ook al geen radiozender
meer vinden :kwaad: Gelukkig heb ik internet nog,
anders werd ik helemaal een wereldvreemd dametje
Danielle2
30-10-2003, 14:26
Origineel gepost door Ole_Guapa
Dat van die éénzijdige media-aandacht was vroeger wel
degelijk waar. Maar dan hebben we het over jaren geleden.
Ik vind dat de Nederlandse pers over het algemeen aandacht
heeft voor beide kanten van de zaak.
Vooral de publieke radiozender, radio 1 !!!
Maar nu even een tegenvraag: geldt dat ook voor de
Arabisch-talige pers.
Ik heb hier een tijdje Al Jazeerah kunnen kijken.
(is al een paa jaar geleden hoor)
Ik vond dat zij in ieder geval hun best deden om een genuanceerd beeld te brengen over heel veel zaken.
Maar als het op Israël en Palestina aankwam zag je toch
vaak maar één kant van de zaak.
Is dat nog steeds zo? En hoe is het met de andere zenders?
Ik heb nu helemaal geen tv meer :( en sinds de nieuwe
indeling van de etherfrequenties kan ik ook al geen radiozender
meer vinden :kwaad: Gelukkig heb ik internet nog,
anders werd ik helemaal een wereldvreemd dametje
Het is interessant om verschillende bronnen met elkaar te vergelijken. Toen ik een half jaar in Jeruzalem studeerde las ik elke dag de palestijnse krant AlQuds en de israelische krant HaAretz. De laatste weken volg ik AlJazeera in het engels op internet. Twee heel duidelijke verschillen die opvallen:
1. In de israelische krant wordt elke dag zeer felle kritiek geuit op het beleid van Sharon, op fouten van Israel in het verleden. In de palestijnse krant kwam nooit kritiek voor op Arafat of op Hamas, of op palestijnse beslissingen uit het verleden
2. In de israelische krant komt uitgebreid het leed van palestijnen aan bod. Aan welke kant er ook mensen sneuvelen, er wordt geen onderscheid gemaakt bij het plaatsen op de voorpagina. Bovendien worden er veel interviews met palestijnen gepubliceerd, waarin zij hun verhaal doen. In AlQuds of AlJazeera wordt nooit aandacht besteedt aan israelisch leed. Nooit wordt de familie van een slachtoffer aan het woord gelaten. Israelis worden niet behandeld als mensen die ook lijden, ook verdriet hebben.
Ik vond deze verschillen wel "striking". Je kan het voor jezelf vergelijken, door regelmatig op www.haaretzdaily.com te kijken, en dat te vergelijken met de site van AlJazeera.
Elberfeld
30-10-2003, 15:02
Ik ben benieuwd wanneer de eerste glasharde ontkenning komt op Danielle2's verhaal.
Prachtig....het is de schuld van de media, en uiteraard de joden. De nederlandse media bekijkt alles alleen maar van 1 kant! Niet dat ik daar ooit iets van opvang, maar toch is het zo. Of ik wil graag geloven dat het zo is. En als het niet zo is, dan is het toch zo, want ik lees eigenlijk nooit kranten en kijk nooit tv. Mijn vrienden zeggen dat de nederlandse media partijdig is, dus zeg ik dat ook maar. Past namelijk ook goed in het plaatjes van jullie zijn slecht en ik ben goed.
Origineel gepost door shirihane
de zoveelste documentaire over israel en palestina..
dit keer gaat het geloof ik over het feit dat er vele joden niet achter het beleid van sharon staan...kan niet begrijpen dat er iemand wel achter zijn beleid staat :kwaad:
maar ja!!!ik ga maar kijken..en eigenlijk verwacht ik niks nieuws..zoals altijd!!!
als er iemand wel iets nieuws ziet of het als nieuw ervaart ben ik wel benieuwd naar wat er zo nieuw aan is...
Wie kijkt er nog naar netwerk!!!
Zet godverdo/mme dat zionistisch ku/tprogramma, en die zionistische verslaggevers op een ander net, zoals sbs of die andere ku/tzenders!!!!!
Origineel gepost door Danielle2
Het is interessant om verschillende bronnen met elkaar te vergelijken. Toen ik een half jaar in Jeruzalem studeerde las ik elke dag de palestijnse krant AlQuds en de israelische krant HaAretz. De laatste weken volg ik AlJazeera in het engels op internet. Twee heel duidelijke verschillen die opvallen:
1. In de israelische krant wordt elke dag zeer felle kritiek geuit op het beleid van Sharon, op fouten van Israel in het verleden. In de palestijnse krant kwam nooit kritiek voor op Arafat of op Hamas, of op palestijnse beslissingen uit het verleden
2. In de israelische krant komt uitgebreid het leed van palestijnen aan bod. Aan welke kant er ook mensen sneuvelen, er wordt geen onderscheid gemaakt bij het plaatsen op de voorpagina. Bovendien worden er veel interviews met palestijnen gepubliceerd, waarin zij hun verhaal doen. In AlQuds of AlJazeera wordt nooit aandacht besteedt aan israelisch leed. Nooit wordt de familie van een slachtoffer aan het woord gelaten. Israelis worden niet behandeld als mensen die ook lijden, ook verdriet hebben.
Ik vond deze verschillen wel "striking". Je kan het voor jezelf vergelijken, door regelmatig op www.haaretzdaily.com te kijken, en dat te vergelijken met de site van AlJazeera.
Zionist,
Geef ons gelijke wapens en steun. En verlaat bezet palestina. Dan zullen we het hebben over de objectiviteit en zelfkritiek van kranten. Zolang dat niet gebeurd is hou jij smoel maar over wat we wel en wat we niet zouden moeten doen.
Origineel gepost door buddy
Jullie hebben toch Allah, die jullie helpt :) dan zijn een paar zionisten toch geen probleem ...
Een rattenplaag kunnen je nooit volledig uitroeien.
Ik vertrouw op Allah.
Maar hou mijn zwaard altijd uit de schede.
Zo melde onze eigen pc-krijger.
Dappere woorden door een utp-kabeltje
Is dat alles? Spelen we nou weer op de man af?
Ten eerste de nederlandse verslaggevers die berichten over israel en palestijnse gebieden zijn of joden, of getrouwd met joden en wonen voor 100% in Israel en niet in de palestijnse gebieden, leg mij uit hoe zij dan onafhankelijk kunnen berichten.
Ten tweede Nederland heeft het joden-zijn-zielig-vanwege-deholocaust-en -hebben-daarmee-recht-om-palestijnen-te-doden-en-te-onderdrukken syndroom opgelopen en kom daar maar eens vanaf met de zionistische lobbie.
Allah helpt toch altijd? Allah maakt de moslims toch onoverwinnelijk? Wat zitten al die palestijnen dan te janken langs dat hek.
Ik moet zeggen, de man heeft een punt. Een paar joden en amerikanen uitroeien is toch niet een erg ingewikkelde opgave lijkt me. Allah is blijkbaar niet erg machtig.
Bij het geklooi in het midden oosten hoor ik trouwens ook nooit de dooddoener die het op andere momenten altijd erg goed doet: "allah heeft het zo gewild".
Kan moeilijk anders als je vage nietszeggende lege kreten uit gaat slaan. Iedere vorm van enige inhoudelijke confrontatie uit de weg gaat.
Allah helpt toch altijd? Allah maakt de moslims toch onoverwinnelijk? Wat zitten al die palestijnen dan te janken langs dat hek.
Geef gewoon toe dat je geen ene donder aan Allah hebt, of er moet opgehouden worden met dat gejank.
Zo simpel is het.
Dommie,
Wie is er begonnen met lege kreten uit te slaan?
Oh de palestijnen janken? Tegen een hek dat hun als het ware insluit als een gevangenis. Bedoel je dat hek, dommerd?
Toegeven van wat?
Jij kent de islam nog niet.
Zoals ik als zei, dommerd, wij vertrouwen op Allah, maar een uzi
is veel direkter en absoluter. Vergeet dat nou weer niet, want ik ben het zo een beetje moe aan het worden om steeds in herhaling te vallen voor sufferds zoals jij.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.