Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Euthanasie

Pagina's : [1] 2

knuffel_beertje
31-10-2007, 19:22

Salaam Alaikom wa Ra7matoellahie wa Barakatoe,, Ik had een vraagje : Wat zegt de Islam over Euthanasie.... En is het toegestaan?? :confused: :confused: :confused: Wa SAlaam,,

Galopea
31-10-2007, 19:26
Allahu a3lam of het is toegestaan, maar liever de dood dan te moeten leven als een kasplantje. Als ik aan Kyon Ki denk schieten de tranen me gewoon in de ogen.

knuffel_beertje
31-10-2007, 19:53
Salaam Alaikom Wa Ra7matoellahie wa Barakatoe, Ja maar EN als de Islam het verbied? Want volgens mij valt dat onder de categorie zelfmoord... In de Islam is SABR ERG bealngrijk Wa Salaam,,

Zina_Anissa
31-10-2007, 20:07
Nee het is Haram.. Alleen Allah(SWT) pebaalt wanneer jij doodgaat.. Euthenasie is zelfde als zelfmoord:goedzo: En zelfmoord is haram punt:)..

z0mbie_boy
31-10-2007, 20:21

ik zie alleen maar "volgens mij"en "ik denk dat" maar geen daliel, hoe kan dat mensen??!

knuffel_beertje
31-10-2007, 20:24
SAlaam Alaikom wa Ra7matoellahie wa Barakatoe,, Euthanasie wordt niet toegestaan in de Islam. De Enige die leven mag scheppen en terugnemen is God. Hij is Degene die de mens heeft geschapen en hem weer tot Zich roept. De Islam verbiedt zelfmoord en God zal Zijn genade schenken aan wie het overweegt en dan besluit niet te doen. De profeet (s.a.w.) zei eens tegen een ernstig zieke: "Verjaag de wens om te sterven, en als die gedachte toch steeds bij je terugkomt, bid dan tot God: 'O Allah, indien het leven beter is voor mij, laat mij dan leven en als de dood beter is voor mij, laat mij dan sterven'." In extreme situaties, wanneer bv. gekozen moet worden tussen het leven van de moeder en dat van het kind, bij zwangerschapscomplicaties, kiest de man voor het leven van de moeder en haalt men het ongeboren kind weg. Dat is gebaseerd op de basisregel: "Diegene die zich in een noodsituatie bevindt, zal geen zonden begaan bij het toepassen van wat niet is toegestaan." (Q 2:173). Het geloven in God, het verdragen van pijn met geduld en het besef dat de Schepper al het lijden ziet, brengt een gelovige dichter tot Hem dan al het andere, als hij er slecht aan toe is. Wanneer een persoon lijdt, krijgt hij of zij een test om te zien hoe sterk zijn of haar vertrouwen en geloof in God is. heb het zelf ff opgezocht :D WA Salaam,,

Zina_Anissa
31-10-2007, 20:25
ik zie alleen maar "volgens mij"en "ik denk dat" maar geen daliel, hoe kan dat mensen??! 6.2. Euthanasie* Euthanasie wordt niet toegestaan in de Islam. De Enige die leven mag scheppen en terugnemen is God. Hij is Degene die de mens heeft geschapen en hem weer tot Zich roept. De Islam verbiedt zelfmoord en God zal Zijn genade schenken aan wie het overweegt en dan besluit niet te doen. De profeet (s.a.w.) zei eens tegen een ernstig zieke: "Verjaag de wens om te sterven, en als die gedachte toch steeds bij je terugkomt, bid dan tot God: 'O Allah, indien het leven beter is voor mij, laat mij dan leven en als de dood beter is voor mij, laat mij dan sterven'." In extreme situaties, wanneer bv. gekozen moet worden tussen het leven van de moeder en dat van het kind, bij zwangerschapscomplicaties, kiest de man voor het leven van de moeder en haalt men het ongeboren kind weg. Dat is gebaseerd op de basisregel: "Diegene die zich in een noodsituatie bevindt, zal geen zonden begaan bij het toepassen van wat niet is toegestaan." (Q 2:173) Het geloven in God, het verdragen van pijn met geduld en het besef dat de Schepper al het lijden ziet, brengt een gelovige dichter tot Hem dan al het andere, als hij er slecht aan toe is. Wanneer een persoon lijdt, krijgt hij of zij een test om te zien hoe sterk zijn of haar vertrouwen en geloof in God is. Het geloven in God, het verdragen van pijn met geduld en het besef dat de Schepper al het lijden ziet, brengt een gelovige dichter tot Hem dan al het andere, als hij er slecht aan toe is. Wanneer een persoon lijdt, krijgt hij of zij een test om te zien hoe sterk zijn of haar vertrouwen en geloof in God is. Ghair Insh'Allah:goedzo:

knuffel_beertje
31-10-2007, 20:26
hihih zelfde stuk:D

Zina_Anissa
31-10-2007, 20:28
SAlaam Alaikom wa Ra7matoellahie wa Barakatoe,, Euthanasie wordt niet toegestaan in de Islam. De Enige die leven mag scheppen en terugnemen is God. Hij is Degene die de mens heeft geschapen en hem weer tot Zich roept. De Islam verbiedt zelfmoord en God zal Zijn genade schenken aan wie het overweegt en dan besluit niet te doen. De profeet (s.a.w.) zei eens tegen een ernstig zieke: "Verjaag de wens om te sterven, en als die gedachte toch steeds bij je terugkomt, bid dan tot God: 'O Allah, indien het leven beter is voor mij, laat mij dan leven en als de dood beter is voor mij, laat mij dan sterven'." In extreme situaties, wanneer bv. gekozen moet worden tussen het leven van de moeder en dat van het kind, bij zwangerschapscomplicaties, kiest de man voor het leven van de moeder en haalt men het ongeboren kind weg. Dat is gebaseerd op de basisregel: "Diegene die zich in een noodsituatie bevindt, zal geen zonden begaan bij het toepassen van wat niet is toegestaan." (Q 2:173). Het geloven in God, het verdragen van pijn met geduld en het besef dat de Schepper al het lijden ziet, brengt een gelovige dichter tot Hem dan al het andere, als hij er slecht aan toe is. Wanneer een persoon lijdt, krijgt hij of zij een test om te zien hoe sterk zijn of haar vertrouwen en geloof in God is. heb het zelf ff opgezocht :D WA Salaam,, me 2:goedzo:

Zina_Anissa
31-10-2007, 20:28
hihih zelfde stuk:D hahaha klopt:D Dalliel is Dalliel!!:D

knuffel_beertje
31-10-2007, 20:30
wat betekend dalliel??:$ Ben geen Marokkaan uhm betekend het sahih ofzo? Wa Salaam,,

z0mbie_boy
31-10-2007, 20:31
wat betekend dalliel??:$ Ben geen Marokkaan uhm betekend het sahih ofzo? Wa Salaam,, nee het betekent "bewijs" en sahih betekent betrouwbaar.

knuffel_beertje
31-10-2007, 20:32

Ow BarakAllahu Fiek beste broeder weer wat geleerd!! Wa SAlaam,,

Zina_Anissa
31-10-2007, 20:36
Ow BarakAllahu Fiek beste broeder weer wat geleerd!! Wa SAlaam,, Dan leer je tenminste wat nuttigs op m.nl:sjans:

knuffel_beertje
31-10-2007, 20:37
Dan leer je tenminste wat nuttigs op m.nl:sjans: Jaa Inderdaad!! Moet je eens op K.nl kijken nou daar vind je alleen maar Bull**** WA SAlaam,,!;)

Pagina's : [1] 2