Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : loempia's

anissatje
29-10-2003, 14:45

hoi allemaal, ik wil jullie graag vragen of jullie recepten hebben van loempia's hebben ik zou ze graag willen. alvast bedankt. ma3a salama anissa

Liloesh
29-10-2003, 18:35
je kan het ook vullen met kefta, ik doe het soms met appel(maar ik heb het nooit van iemand anders gehoord die het ook doet, het is echt wel lekker :D )

0uidath
30-10-2003, 12:29
met appel tell me tell me:D

islamicgirl3
30-10-2003, 14:30
Salam aleikom, benodigdheden: -1 pak bladerdeeg(met 40stuks) -2 zakken nasi/bamigroenten(kun je gewoon bij de supermarkt halen) -eventueel tauge(maar hoeft niet) -1 pak vermicelli spagetti( die kun je bij de toko/indonesische,chineze ---etc winkel kopen het is net als spagetti maar dan heel dun en doorzichtig. als je dat niet kunt vinden dan kun je ook gewoon rijst gebruiken, dat is ook erg lekker! -een beetje zout, witte peperpoeder en gele poeder( rahroer awrag) Als je van veel groenten in je loempia houdt, dan kun je gewoon veel meer van die basi/nasi groenten toevoegen. Je kunt natuurlijk ook thuis je eigen groenten snijden! werkwijze: -eerst wat olie in de pan -dan doe je alle groenten in de pan -laat het heel goed bakken en voeg de kruiden(zout, peperpoeder en rahroer) eraan toe Intussen kook je de vemicellispagetti/rijst als de groenten slap zijn geworden dan is het klaar. Voeg de rijst of vermicellispagetti eraan toe en goed mixen. NB: LAAT VAN TEVOREN HET DEEG ONTDOOIEN DAN KUN JE METEEN AAN DE SLAG! OPVOUWEN: -je zet het deeg zo voor je dat de punt naar je toesteekt. dus dat je een soort spekvorm krijgt. -je zet de vulling aan de onderkant van het deeg( niet te dicht aan de onderste punt, anders kun je het niet opvouwen. -rol het deeg dan op -beplak het dan dicht met een gekluts eitje. NB: JE KUNT DE LOEPIA S BAKKEN IN DE OVEN OF IN DE FRITEUSE, MAAR IN DE FRITEUSE IS LEKKERDER! Eet smakelijk!!! wa aleikom salam

islamicgirl3
30-10-2003, 14:32

oh ja , je kan ook kip of gehakt toevoegen, maar vegatarisch is makkelijker te maken! salam

anissatje
30-10-2003, 21:08
ja dat lijkt me erg lekker, bedankt allemaal :zwaai:

RitaMaria
30-10-2003, 21:11
Origineel gepost door anissatje hoi allemaal, ik wil jullie graag vragen of jullie recepten hebben van loempia's hebben ik zou ze graag willen. alvast bedankt. ma3a salama anissa Hoi, ik zal het recept opzoeken, van een echte indische loempia (familierecept), en plaatsen..hou deze topic in de gaten.. wordt vervolgd .. Groet Rita :zwaai:

Liloesh
31-10-2003, 20:06
Origineel gepost door 0uidath met appel tell me tell me:D dush gewoon appelsh in schijven shnijden, en dan roellen in deeg...ish héél simpel, maar ook hééél lekker :D