Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Statistieken

Pagina's : [1] 2 3

redouan19
28-10-2003, 22:24

Voor de jaren '97 t/m '02 geldt dat meer dan 90% van de nederlandse bevolking voor beperking of totale stop van de toestroom van asielzoekers is. Tolerant, is het niet? Bron:www.cbs.nl

redouan19
28-10-2003, 22:35
Voor dezelfde jaren zien we de voorkeur voor assimilatie alsmaar groeien: In bovengenoemde jaren spreekt meer dan de helft van de Nederlanders haar voorkeur voor grotendeels dan wel volledige aanpassing aan de Nederlandse cultuur uit. In 2002 is de voorlopige piek een schokkende 61%. Bijna twee derde van de Nederlanders vindt dat minderheden zich (bijna) helemaal dienen aan te passen aan de ned. cultuur. En het einde is nog niet in zicht is de verwachting. www.cbs.nl

redouan19
28-10-2003, 22:37
Origineel gepost door buddy wordt eens tijd dat de politiek hier naar gaat luisteren. Jij hoort zeker bij die 61%, ik weet het. Behulpzaam als ik ben www.nieuwrechts.nl <--- uitkomst?

barbiesweet21
28-10-2003, 23:02
Origineel gepost door buddy je weet ook dat uit onderzoek is gebleken dat 80% van de statistieken niet klopt. :D ;) :zwaai:

redouan19
29-10-2003, 00:51

Ha rechtse knakkers, dat waardeer ik wel.. Gewoon zeggen wat je vindt!

redouan19
29-10-2003, 01:09
Origineel gepost door buddy je weet ook dat uit onderzoek is gebleken dat 80% van de statistieken niet klopt. Goed zo buddy, maar vermeld er dan wel bij wat er precies aan schort wil je!? Ik leg het even uit. Zo is een groot punt van kritiek op 'officiele statistieken' dat zij vooroordelen in stand houden omdat ze bestaande 'power relations' (machtsverhoudingen) en ideologien vertegenwoordigen. Ze zijn niet objectief en een voorbeeld van een zwakke groep binnen onze maatschappij zijn de allochtonen en vandaag de dag in het bijzonder de marokkanen en moslims. De "institutionalisten" en "radicalen" zeiden het al. Zij verwerpen het idee dat officiele statistieken objectieve indicatoren zijn van de sociale verhouding die zij pogen te beschrijven. Deze statistieken zijn namelijk slechts een weerspiegeling van de prioriteiten van autoriteiten en de machtverhouding tussen verschillende sociale klassen binnen een maatschappij. Een bekend voorbeeld in dit verband zijn de politie statistieken die door enkele wetenschappers zijn bekritiseerd. De politie concentreert zich meer op en produceert meer statistieken over "working-class crime" dan "middle class". De eerste groep is namelijk aanzienlijk minder invloedrijk en hun overtredingen veel zichtbaarder dan de tweede groep. Misschien kun je dit vergelijken met het marokkaanse diefje en de blanke fraudeur?

redouan19
29-10-2003, 01:21
Origineel gepost door buddy Leg me eens uit waarom dit een slecht plan zou zijn. Om eerlijk te zijn buddy, heb me niet echt in dat hele asielvraagstuk verdiept. Het idee van opvang in de regio spreekt me voorzichtig aan! Idd ook omdat de culturele verschillen vaak minder sterk zijn en men toch dichter bij huis zit. De motivatie voor het plan zet ik mijn vraagtekens achter maar enfin. Ik geloof echter niet in het sprookje van het vrijgevige Westen. De ontwikkelingshulp van Amerika bijv. beslaat nauwelijks een procent van wat zij uitgeven aan oorlogen om maar een voorbeeld te noemen. Delen, dat is mijn motto.

redouan19
29-10-2003, 01:24
Origineel gepost door buddy Ik zal je vertellen wat er aan schort, er had een smiley bij mijn post gemoeten. Het was namelijk een GRAP. :D

rnaj
29-10-2003, 09:55
Origineel gepost door redouan19 Voor de jaren '97 t/m '02 geldt dat meer dan 90% van de nederlandse bevolking voor beperking of totale stop van de toestroom van asielzoekers is. Tolerant, is het niet? Bron:www.cbs.nl Voordat de kaaskoppen weer voor rascisten worden uitgemaakt wil ik er toch even op wijzen dat 90% van de Nederlanders ook een groeiend aantal Nederlanders met een butenlandse achtergrond bevat.... Maar erg tolerant is ht niet.

redouan19
29-10-2003, 11:19
Origineel gepost door Abracadaver Wat heeft dit nu weer met tolerantie te maken, Nederland is inmiddels het dichts bevolkte land van Europa. Als je een emmer vol laat lopen en hij loopt over beweer je dan ook dat die emmer een lage tolerantie heeft voor water ??? Ik kan me verder volledig aansluiten bij Buddy's idee, opvang in de regio. Voor alle partijen de beste oplossing. Ik ga jou niet uitleggen hoe je de cijfers moet interpreteren, dat kan voor ieder weer anders zijn! Van mij part vindt jij dat er juist meer asielzoekers bij moeten komen omdat 10% dat kennelijk wil... ;) Nederland is dichtbevolkt, maar of dat de oorzaak is waarom zoveel mensen de toestroom van asielzoekers / politieke vluchtelingen willen beperken / stoppen is alles behalve zeker.

redouan19
29-10-2003, 11:26
Origineel gepost door esmaII Vol is vol, dus niet zeuren! Iets past niet in jouw rechtse straatje en het is meteen "zeuren"? Met zo'n rechtlijnige en kortzichtige visie zit er voor jou maar een ding op ---> www.nieuwrechts.nl :D

redouan19
29-10-2003, 11:41
Voor de geinteresseerden: Het totaal aantal asielaanvragen voor ons land is vanaf 1994 (met uitzondering van twee piekjaren) licht verminderd. In 2002 is er echter een ommekeer af te lezen en is het aantal aanvragen t.o.v. 2001 gehalveerd! 1994: 52.580 2002: 18.670 Het totaal aantal ingewilligde verzoeken toont ook een fikse daling. Werden er in 1994 nog 20.000 asielzoekers opgenomen (varieert van tijdelijke tot permanente status), in 2002 hebben 4.800 asielzoekers in ons land een veilige haven gevonden, zij het zeer tijdelijk. Meer dan 4.000 van deze vluchtelingen hebben namelijk een tijdelijke status van maximaal 3 jaar gekregen...

redouan19
29-10-2003, 11:54
Origineel gepost door esmaII Hoe ben jij op die site gekomen? Ik kan je vertellen ik heb er even opgekeken en heb het gelijk weggeklikt en zal daar ook nooit meer kijken. Is meer iets voor jou om ideeen op te doen. Door te zoeken op "vol is vol", iets wat jou wel aanspreekt toch.. Je bent waarschijnlijk een graag geziene gast bij die rakkers; een van hun speerpunten richt zich namelijk om marokkaanse en turkse meisjes. Ze vinden het nogal een groot maatschappelijk probleem dat zij geen marokkaanse vriendin hebben omdat die anders thuis 'geslagen zou worden'.... De Islam is hun grote zondebok, niks voor jou?

rnaj
29-10-2003, 11:56
Hehe Redouan, ff kalm aan he, ze is wel mijn vriendinnetje

redouan19
29-10-2003, 11:59

Origineel gepost door rnaj Hehe Redouan, ff kalm aan he, ze is wel mijn vriendinnetje :D

Pagina's : [1] 2 3