Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Mantelzorg?

Beloved
28-10-2007, 20:33

Selaam aleikoum, Ik wou even een vraag voorleggen waar ik zelf niet uit kom. Stel je zorgt voor je grootouders, deze zijn ziek en kunnen niet zelf hun huishouden onderhouden. Dit doe jij dan voor hun, volgens mij valt dit onder mantelzorg. Maar je kan er toch ook betaald voor krijgen? Waar valt dit dan onder? Bedankt voor jullie reacties!

Nidaa
28-10-2007, 22:54
Natuurlijk valt dit onder mantelzorg en je kunt er idd betaald voor krijgen! Want eigenlijk hadden de taken die jij voor ze overneemt, door de overheid moeten worden ondersteund. Dus dat geld moeten ze dan eigenlijk aan jou geven. Maar hoe dit precies in elkaar zit zou ik niet weten. Vraag het na, anders loop je onnodig geld mis.

palastine4ever
29-10-2007, 07:33
Mantelzorg doe je fisabillILLAH

samsam20
29-10-2007, 11:22
mantelzorg is een lastig en ingewikelde procedure de huisarts (werkt sneller je kan ook gewoon naar het ciz gaan maar duurt langer) van je opa en oma moet het CIZ erbij halen dit is het landelijk indicatie orgaan die een indicatie stelt voor zorg. om te bepalen of er mantelzorg nodig is en of en hoeveel dit vergoed word. dit staat op de site WWW.CIZ.NL Mantelzorg = meer dan gebruikelijke zorg We spreken over mantelzorg als de zorg voor de partner langer duurt dan drie maanden. Of als u geen partner heeft maar huisgenoten, familie, vrienden of buren u zorg bieden. Mantelzorg is niet verplicht, maar altijd vrijwillig. Zolang een mantelzorger vrijwillig hulp wil blijven geven, is er geen noodzaak voor professionele AWBZ-zorg. Wel beschrijven we om welke zorg het gaat en hoeveel uur dit duurt. Als deze mantelzorg (tijdelijk) wegvalt, kunt u hiervoor AWBZ-zorg aanvragen. voorbeeld mantelzorg Waardering mantelzorg Het ministerie van VWS heeft een regeling voor mantelzorgers ingevoerd. In bepaalde gevallen kan een mantelzorger eenmalig €250 krijgen, via de SVB (niet via het CIZ). Kijk voor meer informatie bij Waardering mantelzorg of de website van de SVB. Insha Allah je bent op weg geholpen liefs samsam

bazatoen
29-10-2007, 11:51

Mantelzorg doe je fisabillILLAH Dat is waar. Maar als zij voor haar opa en oma gaat zorgen omdat ze dat zelf niet kunnen en zij doet dat fulltime waardoor ze niet kan werken, vind ik het juist goed dat ze uitbetaald krijgt. Zij heeft geen zorgen en haar opa en oma niet. En het is geld dat beschikbaar is gezet voor de zorg voor haar opa en oma door de overheid dan verdient zij dat. Meid succes inshallah komt alles goed met jou, je opa en oma. :kus:

Nidaa
29-10-2007, 21:17
mantelzorg is een lastig en ingewikelde procedure de huisarts (werkt sneller je kan ook gewoon naar het ciz gaan maar duurt langer) van je opa en oma moet het CIZ erbij halen dit is het landelijk indicatie orgaan die een indicatie stelt voor zorg. om te bepalen of er mantelzorg nodig is en of en hoeveel dit vergoed word. dit staat op de site WWW.CIZ.NL Mantelzorg = meer dan gebruikelijke zorg We spreken over mantelzorg als de zorg voor de partner langer duurt dan drie maanden. Of als u geen partner heeft maar huisgenoten, familie, vrienden of buren u zorg bieden. Mantelzorg is niet verplicht, maar altijd vrijwillig. Zolang een mantelzorger vrijwillig hulp wil blijven geven, is er geen noodzaak voor professionele AWBZ-zorg. Wel beschrijven we om welke zorg het gaat en hoeveel uur dit duurt. Als deze mantelzorg (tijdelijk) wegvalt, kunt u hiervoor AWBZ-zorg aanvragen. voorbeeld mantelzorg Waardering mantelzorg Het ministerie van VWS heeft een regeling voor mantelzorgers ingevoerd. In bepaalde gevallen kan een mantelzorger eenmalig €250 krijgen, via de SVB (niet via het CIZ). Kijk voor meer informatie bij Waardering mantelzorg of de website van de SVB. Insha Allah je bent op weg geholpen liefs samsam Dit vind ik nergens op slaan! En wat als je partner niet in staat is te helpen, bij wijze van spreken? Ik bedoel, dan kan die partner de zorg dan net zo goed overlaten aan de zorginstanties, aangezien die er toch geen cent voor krijgt :confused:

Nidaa
29-10-2007, 21:18
Dat is waar. Maar als zij voor haar opa en oma gaat zorgen omdat ze dat zelf niet kunnen en zij doet dat fulltime waardoor ze niet kan werken, vind ik het juist goed dat ze uitbetaald krijgt. Zij heeft geen zorgen en haar opa en oma niet. En het is geld dat beschikbaar is gezet voor de zorg voor haar opa en oma door de overheid dan verdient zij dat. Meid succes inshallah komt alles goed met jou, je opa en oma. :kus: Juistem! :goedzo: Zorg waar eigenlijk de overheid voor moet zorgen, doet dan een familielid gratis en voor niets. Lijkt me écht sneu als je er dan niets voor krijgt :maf:

samsam20
30-10-2007, 08:56
het is wel zo dat je er geld voor kan krijgen echter bepaald een buro dat ik werk zelf in de zorg en ik loop dagelijks tegen deze problemen aan ik erger mij er kapot aan, in Nederlandse gezinnen word ook wel mantelzorg geleverd maar lang niet zo veel als door marokkaanse of turkse gezinnen, de overheid kan er wel geld voor geven maar dit doen ze niet zo snel omdat het moeilijk te controleren is en omdat er al te weinig geld is in de zorg. in de thuiszorg worden al heel veel meiden en jongens ontslagen omdat er simpelweg geen geld voor is, echt heel erg zonde voor alle zieken mensen onder ons en die de hulp echt hard nodig hebben Sterkte met je opa en oma Insha Allah er komt een vergoeding voor je

girl_nextdoor
30-10-2007, 11:15
je zou je kunnen wenden tot loket wmo bij jou gemeente.. Die kunnen je adviseren over het hoe en wat! en tuurlijk is het fisabilallah maar in nederland bestaat er recht op zulk soort dingen je bent wel stom als je je recht niet grijpt!! Succes dame!