Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : bang om alles wat je tot nu toe hebt opgebouwd te verliezen

nohajla
28-10-2003, 16:57

hey daar, Weet je wat er me het meest afschrikt in trouwen? Dat je alles zal verliezen dat je nu hebt. Bv nu heb je zoveel contact met vriendinnen, je gaat "uit", je blijft bij je vriendinnen slapen, als je ziek bent is je moeder er, als je geld nodig hebt is je vader er, als je problemen hebt zijn je broers er, etc... Ik ben zo bang dat iedereen me zal vergeten doordat ik afgezondert thuis of bij mijn schoonfamilie zit, mijn moeder zal zich een aantal dagen betreuren voor het weggaan van haar dochter maar daarna zal ze weer verder gaan met haar andere kinderen. En het ergste, ik ben bang dat alles wat ik opgegeven heb dan toch misschien voor niets zal geweest zijn, ik ben zo bang dat trouwen voor mij de grootste fout zal zijn, maar als ik dit aan mijn vriendinnen vertel verklaren ze me voor gek. Hoe kijken jullie op tegen trouwen? en voor de mensen die al getrouwd zijn: Is trouwen zo eng?

Najib26
28-10-2003, 19:00
Het ligt aan de man met wie je gaat trouwen. En waar je gaat wonen. Als je een goede man hebt, dan laat hij je vaak bij je ouders komen. Zeker als je in dezelfde stad woont. En anders als het bv 100 km verderop ligt, dan gaat hij eens in de week of twee weken met je mee. En eens in de maand laat hij jou een weekend bij je ouders slapen.

miss_f
28-10-2003, 19:02
ben het met najib eens, het ligt eraan wat voor man je hebt. Insha-allah zal je je leven leiden zoals je verwacht en zal je de waren tegenkomen ;)

Life_sucks
28-10-2003, 19:30
voor mij was het hele huwlijk een slechte ervaring. het hangt echt af van wat voor man je hebt

chadiaa
29-10-2003, 12:16

Een deel van je zorgen zijn wel waar en dat ervaart elke (pas) getrouwde meisje!! Je ouders zullen je sowieso nooit vergeten en zullen altijd naar je vragen en vaak langs je ouders zal steeds minder worden en je zult het zo druk krijgen met je nieuwe leven als je pas getrouwd bent want dan moet je aan alles wennen plus nog een famil. derbij en dat neemt heel veel van je tijd in beslag en op een gegeven moment voel je inderdaad dat je los komt van je famil. natuurlijk blijven het je famil. en je blijft van ze houden en altijd voor ze klaar staan en hen ook maar jij bent niet meer hetzelfde je hebt een andere leven en andere verantwoordelijkheden derbij gekregen en dat speelt allemaal een rol!! maar dat is absollut niet zo erg hoor is juist leuk om het gevoel te hebben van "eigen leven"!! maar dat van uitgaan en bij vriendinnen blijven slapen?? ik weet niet hoor schat volgens mij is er geen 1 marokkaanse man die dat goed zal keuren maar ja zeg nooit nooit!! Ik hoop dat ik je vraag heb kunnen antwoorden! Liefs, Chadiaa

TwinkleEye_19
29-10-2003, 12:34
pfff...m'n vader kan niet wachten wanneer ik het huis uit ben..'t liefst kick ie me richting een man....Ben ik gelijk een 'GROTE' zorg minder voor hem :hihi:

samira_el
29-10-2003, 13:16
Er zijn genoeg goede mannen. Zei ik dat :eek:

elmoemien
30-10-2003, 15:10
Origineel gepost door Najib26 En eens in de maand laat hij jou een weekend bij je ouders slapen. dan moet die man echt gek zijn:)

Aardbeitje
30-10-2003, 15:34
Nee waarom zou het eng zijn. Ja natuurlijk ga je veel dingen missen die je op dit moment hebt. Maar je krijgt er ook veel moois voor terug. Dont forget that!

Lady_moi
30-10-2003, 17:11
maak de goeie keuze en ge hoeft niks meer eng te vinden..:zwaai:

nohajla
30-10-2003, 17:21
Origineel gepost door Najib26 Het ligt aan de man met wie je gaat trouwen. En waar je gaat wonen. Als je een goede man hebt, dan laat hij je vaak bij je ouders komen. Zeker als je in dezelfde stad woont. En anders als het bv 100 km verderop ligt, dan gaat hij eens in de week of twee weken met je mee. En eens in de maand laat hij jou een weekend bij je ouders slapen. ja tuurlijk het ligt aan je man, maar uiteindelijk verlies je toch zoveel van je leven, wat als je man je ouders niet kan uitstaan. Stel dat je alles hebt besproken met je man(wat mag en wat niet mag), en hij uiteindelijk na je huwelijk van gedacht verandert. En ja met uitgaan, bedoel ik gaan winkelen, of naar de bios... Het is toch anders dat je dan voor iemand die net in je leven komt alles moet opgeven..

nohajla
30-10-2003, 17:22
Origineel gepost door chadiaa Een deel van je zorgen zijn wel waar en dat ervaart elke (pas) getrouwde meisje!! Je ouders zullen je sowieso nooit vergeten en zullen altijd naar je vragen en vaak langs je ouders zal steeds minder worden en je zult het zo druk krijgen met je nieuwe leven als je pas getrouwd bent want dan moet je aan alles wennen plus nog een famil. derbij en dat neemt heel veel van je tijd in beslag en op een gegeven moment voel je inderdaad dat je los komt van je famil. natuurlijk blijven het je famil. en je blijft van ze houden en altijd voor ze klaar staan en hen ook maar jij bent niet meer hetzelfde je hebt een andere leven en andere verantwoordelijkheden derbij gekregen en dat speelt allemaal een rol!! maar dat is absollut niet zo erg hoor is juist leuk om het gevoel te hebben van "eigen leven"!! maar dat van uitgaan en bij vriendinnen blijven slapen?? ik weet niet hoor schat volgens mij is er geen 1 marokkaanse man die dat goed zal keuren maar ja zeg nooit nooit!! Ik hoop dat ik je vraag heb kunnen antwoorden! Liefs, Chadiaa ja hoor dank je voor je reactie ;)