Bekijk originele versie : Agent niet vervolgd voor doodschieten Driss Abib
AMSTERDAM - De politieagent die op 6 augustus de 33-jarige Driss Arbib doodschoot op het Mercatorplein, wordt niet vervolgd. Het ging hier om een "specifiek noodweerschot", zei hoofdofficier L. de Wit van het Openbaar Ministerie dinsdagmiddag in Amsterdam.
De Marokkaan Arbib werd doodgeschoten in een eethuis op het Mercatorplein in Amsterdam-West. Arbib zou de agent met een mes hebben bedreigd. Zijn dood leidde tot grote commotie binnen de Marokkaanse gemeenschap.
Volgens De Wit heeft het onderzoek naar de toedracht door de Rijksrecherche duidelijk gemaakt dat de agent geen tijd had om zich met een ander geweldsmiddel te verdedigen. De agent riep Arbib nog toe dat hij het mes moest laten vallen. Toen de man dat niet deed, loste de agent het dodelijke schot.
Na de dood van Arbib verenigden een aantal migrantenorganisaties zich in het Comité tegen zinloos politiegeweld en discrimatie. In een demonstratie rond dat thema liepen half augustus ongeveer duizend mensen mee op en rond het Mercatorplein.
where's justice!
klopt, ik zag het niet......
de andere is partijdig en deze is neutraal
en ik laat deze dus wel staan.....
Excuus voor mijn partijdigheid, maar waar blijkt dat uit als ik vragen mag :(
Origineel gepost door Solid
AMSTERDAM - De politieagent die op 6 augustus de 33-jarige Driss Arbib doodschoot op het Mercatorplein, wordt niet vervolgd. Het ging hier om een "specifiek noodweerschot", zei hoofdofficier L. de Wit van het Openbaar Ministerie dinsdagmiddag in Amsterdam.
De Marokkaan Arbib werd doodgeschoten in een eethuis op het Mercatorplein in Amsterdam-West. Arbib zou de agent met een mes hebben bedreigd. Zijn dood leidde tot grote commotie binnen de Marokkaanse gemeenschap.
Volgens De Wit heeft het onderzoek naar de toedracht door de Rijksrecherche duidelijk gemaakt dat de agent geen tijd had om zich met een ander geweldsmiddel te verdedigen. De agent riep Arbib nog toe dat hij het mes moest laten vallen. Toen de man dat niet deed, loste de agent het dodelijke schot.
Na de dood van Arbib verenigden een aantal migrantenorganisaties zich in het Comité tegen zinloos politiegeweld en discrimatie. In een demonstratie rond dat thema liepen half augustus ongeveer duizend mensen mee op en rond het Mercatorplein.
where's justice!
Door dat laatste (rood gemaakte) zinnetje is dit dus verre van neutraal.
Net zo neutraal als die andere topic.
Origineel gepost door Peej
Door dat laatste (rood gemaakte) zinnetje is dit dus verre van neutraal.
Net zo neutraal als die andere topic.
dat woord zegt nog niks........
met dat woord heb ik nog voor geen van beide partijen gekozen..
je kan het interpreteren hoe je wilt, maar heb tot daar voor geen partij gekozen....
Origineel gepost door Democraat
De post van Ranj is neutraal deze is balchelijk partijdig, dat blijkt uit het rode zinnetje en aan het smilietje wat je bij dit bericht heb gezet.
Of ben je misschien boos omdat die Marokkaanse organisaties zichzelf voor schut hebben gezet door de hele Amsterdamse politie al voor racasten uit te maken en nu blijkt dat dat totaal onterecht is?
dus................
neem je woordjes terug ouwe :hihi:
Origineel gepost door rnaj
Excuus voor mijn partijdigheid, maar waar blijkt dat uit als ik vragen mag :(
Solid, ga je nog antwoord geven op mijn vraag.
Of wordt ik hier gewoon beschuldigd zonder dat daar bewijzen voor zijn :confused:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.