Asalaamoe 3alaykoem,
Beste broeders en zusters in de Islam,
Ik zit met een serieus probleem, dat denk ik wel meerderen hebben. Ik hoop dat er mensen zijn met oplossingen hiervoor d.m.v. de Islam, of andere nuttige oplossingen.
Het is namelijk zo, dat ik het gevoel heb dat ik nergens meer wordt geaccepteerd. Op school niet, thuis niet, en zelfs buiten niet. Ik weet niet of het door mezelf komt of door mijn houding naar anderen toe. Ik heb dit gevoel zelfs bij wildvreemde mensen, in het verkeer, of leraren.
Het is altijd al een beetje een probleem geweest, maar nu is het wel erg vind ik. Het is niet zo dat ik arrogant ben, helemaal niet zelfs, maar mensen hebben het op de een of andere manier altijd op mij gemunt, ookal heb ik niks gedaan. En ik kan er vooral niet tegen als iemand een rotopmerking over mij maakt, dat komt zó hard aan, echt, het lijkt wel of m'n hart op zo'n moment in tweeën breekt..
Het is zo dat ik hier niet zomaar voor uit durf te komen bij bijv. een familielid, ik vertrouw bijna niemand meer, want voor ik het weet heb ik weer ruzie met diegene en dan zal het gebruikt worden om te gaan schelden. Dat zou pas erg zijn.
Ik probeer Allah (swt) te vragen mij te helpen in deze moeilijke tijden. Maar zijn hier ook du3a's voor? En wat zijn jullie ervaringen?
Gelieve alleen serieus te reageren. En als er mensen zijn die zich hierin herkennen, ik hoop dat ik iets van vooral jullie te horen krijg..
Wa 3alaykoem assalaam..
Belsuncia
28-10-2007, 20:03
Asalaamoe 3alaykoem,
Beste broeders en zusters in de Islam,
Ik zit met een serieus probleem, dat denk ik wel meerderen hebben. Ik hoop dat er mensen zijn met oplossingen hiervoor d.m.v. de Islam, of andere nuttige oplossingen.
Het is namelijk zo, dat ik het gevoel heb dat ik nergens meer wordt geaccepteerd. Op school niet, thuis niet, en zelfs buiten niet. Ik weet niet of het door mezelf komt of door mijn houding naar anderen toe. Ik heb dit gevoel zelfs bij wildvreemde mensen, in het verkeer, of leraren. Het is altijd al een beetje een probleem geweest, maar nu is het wel erg vind ik. Het is niet zo dat ik arrogant ben, helemaal niet zelfs, maar mensen hebben het op de een of andere manier altijd op mij gemunt, ookal heb ik niks gedaan. En ik kan er vooral niet tegen als iemand een rotopmerking over mij maakt, dat komt zó hard aan, echt, het lijkt wel of m'n hart op zo'n moment in tweeën breekt.. Het is zo dat ik hier niet zomaar voor uit durf te komen bij bijv. een familielid, ik vertrouw bijna niemand meer, want voor ik het weet heb ik weer ruzie met diegene en dan zal het gebruikt worden om te gaan schelden. Dat zou pas erg zijn.
Ik probeer Allah (swt) te vragen mij te helpen in deze moeilijke tijden. Maar zijn hier ook du3a's voor? En wat zijn jullie ervaringen?
Gelieve alleen serieus te reageren. En als er mensen zijn die zich hierin herkennen, ik hoop dat ik iets van vooral jullie te horen krijg..
Wa 3alaykoem assalaam.
Aleikoem salaam.
Ik weet niet wat je precies bedoeld met niet geaccepteerd worden en onder welke omstandigheden bij iedere groep die jij opnoemt, school/ vrienden/thuis (er is natuurlijk een groot verschil tussen een klasgenoot en een familielid), maar aangezien je zegt dat je hetzelfde gevoel hebt wanneer je bij mensen bent die jij niet kent en die jou niet kennen denk ik dat je het bij jezelf moet gaan zoeken en dan bedoel ik niet dat je naar de oorzaak van het distantiëren van de anderen bij jezelf moet gaan zoeken, that's their lost, maar dat je de reden waardoor jij je zo voelt bij jezelf moet gaan zoeken. Je hebt het erbij jezelf in gestampt dat je niet geaccepteerd zal worden, mensen het op jou hebben gemunt en dat niemand te vertrouwen is. En dat gevoel zit er en dat gevoel heb je nu de hele tijd, zelfs bij vreemde mensen waardoor er geen kansen tot hetgeen dat jij wilt (eerlijke vriendschappen? vriendelijke houdingen?) kunnen worden gecreeërd, omdat jij er vanuit gaat dat diegene tegen jou is en jij weer uiteindelijk denkt dat het aan jou ligt. Probeer dat gevoel los te laten, duw alle negatieve gedachten weg en laat de positieve naar voren treden and lighten up a bit, want niet de hele wereld is tegen jou.
Een heel verhaal, maar wat ik over wil brengen is, laat je niet door dat gevoel leiden.
Wat betreft het geraakt worden door andermans opmerkingen kan ik alleen maar zeggen, who gives a damn? Negeren, gewoon negeren, hoe 'makkelijker gezegd dan gedaan' het ook is, gewoon doen. Als jij je door iedere opmerking die jij in jouw leven zal tegenkomen op die manier zal laten beinvloeden dan zal je gebogen door het leven gaan. En hoeveel mensen zijn er wel niet en hoeveel opmerkingen heeft één mens wel niet te maken? Veel! So again, who gives a damn? Ik denk altijd, zolang de opmerking niet van de enige die ik vrees, Allah (swt), komt dan zal het mij never, nooit, niet raken.
Het leven is veels te kort om denkend aan alle anderen rond te lopen, ze gaan niet mee mijn graf in.
Ps. Wat betreft dua's, heb ik de volgende twee voor je:
1.) O Allah, Heer van de zeven hemelen. Heer van de omvangrijke Troon ('Arsh). Wees een steun voor mij tegen die en die persoon en zijn helpers uit Uw schepsels. Laat geen van hen mij onderdrukken of onrecht tegen mij plegen. Machtig is Uw beschermheerschap en glorieus zijn Uw lofspraken en er is geen god naast U.
"اللَّهُمَّ رَبُّ السَّمَاوَاتِ السَّبْعِ, وَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيم, كُنْ لِي جَارًا مِنْ فُلاَن بْنِ فُلاَنْ, وَ أَحْزَابِهِ مِنْ خَلاَئِقِك, أَنْ يَفْرُطَ عَلَيَّ أَحَدٌ مِنْهُمْ أًوْ يَطْغَى, عَزَّ جَارُك, وَ جَلَّ ثَنَاؤُك, وَ لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنْت."
"Allaahoemma rabba ssamaawaatie assab'ie, wa rabba al-'arshie al-adhiem, koen liee djaaran mien foelaanie bnie foelaanien, wa ah'zaabiehie mien khalaa-ieqieka, an yafroetha 'alayya ah'adoen mienhoem aw yathghaa, 'azza djaaroek, wa djalla thanaa-oek, wa laa ielaaha iellaa ant".
Al-Boekhaarie in Al-Adab Al-Moefrad.
2.) Allah is de Grootste, Machtiger dan al Zijn schepsels. Machtiger dan waar we bang voor zijn en waakzaam voor zijn. Ik zoek toevlucht bij Allah, Die geen god naast Zich heeft. Degene Die de zeven hemelen opheft zodat zij niet neervallen op de aarde, behalve met Zijn toestemming. Tegen het kwaad van Uw dienaar en zijn helpers, zijn volgelingen en zijn helpers van de djinn's en de mensheid. O Allah, wees een steun voor mij tegen hun kwaad, Glorieus zijn Uw lofspraken en machtig is Uw beschermheerschap. Gezegend is Uw naam. Er is geen god dan U. (Reciteer dit drie keer in het Arabisch).
"اللهُ أَكْبَر, اللهُ أَعَزُّ مِنْ خَلْقِهِ جَمِيعًا, اللهُ أَعَزُّ مِمَّا أَخَافُ وَ أَحْذَر, أَعُوذُ باللِه الَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُو, , الْمُمْسِكُ السَّمَاوَاتِ السَّبْعِ أَنْ يَقَعْنَ عَلَى الأَرْضَ إِلاَّ بِإِذْنِه, مِنْ شَرِّ عَبْدِكَ فُلاَنٍ, وَ جُنُودَهُ وَ أَتْبَاعَهُ وَ أَشْيَاعَه, مِنَ الْجِنِّ وَ الإِنْس, اللَّهُمَّ كُن لِي جَارًا مِنْ شَرِّهِم, جَلَّ ثَنَاؤُك وَ عَزَّ جَارُك, وَ جَلَّ ثَنَاؤُك, وَ لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنْت."
"Allaahoe Akbar, Allaahoe a'azzoe mien khalqiehie djamie'an, Allaahoe a'azzoe miemmaa akhaafoe wa ah'dar, a'oedhoe biellaahie alladhie laa iellaaha iella hoewa, Al-moemsiekie ssamaawaatie assab'ie an yaqa'na 'ala al-ardie iella bie-iedniehie, mien sharrie 'abdieka foelaanien, wa djonoodiehie wa atbaa'iehie wa ashyaa'iehie, miena al-djiennie wal-ins, Allaahoemma koen lie djaaran mien sharriehiem, djalla thanaa'oeka wa 'azza djaaroeka wa tabaaraka ismoeka wa laa ielaaha ghayroek".
Al-Boekhaarie in Al-Adab Al-Moefrad.
En natuurlijk 'oezoe billah mina sjatan radjiem' om de altijd paraat staande satan en zijn influisteringen te verdrijven.
Llah 3awn, inshAllah kom je er gauw uit.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.