Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoofddoek dragen

najimafissoune
28-10-2003, 09:56

Assalam aleykoum Ten eerste aan alle moslims moebarak ramadan Hopelijk kunnen jullie mij helpen Ik wil met heel mijn hart hoofddoek dragen. Maar ik heb een baan waar dat niet mag. Ze hebben daar wel een hoedje die ik kan opzetten. Vinden jullie dat als ik dat doe dat ik dan toch bedekt ben. Laat me weten.

mavrania
28-10-2003, 10:04
als je een hoofddoek wil dragen met heel je hart, dan doe je dat toch, dan houd ook niemand je tegen dus ook niet die baantje van jou. Neem maar ontslag dat is wat ik gedaan zou hebben er zijn baantjes zat waar het wel mag, en een hoedje bedekt je heus niet, want als je een hoofddoek draagt hoor je eigenlijk je nek en je haren niet te zien.

achie25
28-10-2003, 10:57
Origineel gepost door najimafissoune Assalam aleykoum Ten eerste aan alle moslims moebarak ramadan Hopelijk kunnen jullie mij helpen Ik wil met heel mijn hart hoofddoek dragen. Maar ik heb een baan waar dat niet mag. Ze hebben daar wel een hoedje die ik kan opzetten. Vinden jullie dat als ik dat doe dat ik dan toch bedekt ben. Laat me weten. Een hoedje is wat anders dan een hoofddoek. Het bedenk namelijk alleen de bovenkant van je hoofd. Het enige wat je kunt doen is een andere functie aanvragen waar het wel mogelijk is of een andere baan zoeken.

ze3maa_ze3maa
28-10-2003, 11:51
Deze zogenaamde baan waar jij geen hoofddoek mag dragen is dat een baan als cassiƩre of heb je die baan verkregen door middel van je studievaardighede? want als je gewoon in een winkel werkt dan is het toch geen punt om ergens anders een baan te gaan zoeken! En dit is het probleem juist van marrokaanse jongeren in nederland: wij verruilen onze eigen normen en waarden voor GELD en om geaccepteerd te worden door die kaaskoppen. Ik bedoel het is helemaal wat habieb al zei meisjes die buiten zogenaamd een hoofddoek dragen en op hun werk losse haren, strakke broek enz. Waar zijn wij (marrokanen) nou helemaal mee bezig. Als onze voorouders ons eens zouden zien zeg! Ik schaam me gewoon echt voor sommige mensen dat zij zogenaamd marrokanen moeten voorstellen!!!!!!!!!!!!

najimafissoune
28-10-2003, 12:08

Wie kan mij helpen aan een gepaste verslag over de ramadan? Ik moet vertellen wat het inhoudt en waarom wij vasten, maar het is zo moeilijk om dit in het nederlands te vertalen. Wie heeft een mooi verhaal?

najimafissoune
28-10-2003, 12:11
Ik moet daar wel werken want ik wil dat mijn man naar nederland gaat komen. Dus ik heb geen keus. Want dan ga ik weer te weinig verdienen. jullie hebben allemaal gelijk over omdat we geld willen verdienen dragen wij geen hoofddoek dat is waar maar als je huur moet betalen en je hebt niets anders dan heb je geen keus maar ik wist niet dat ook C1000 toelaat. Dan ga ik wel daar naar toe. Thanks allemaal.

achie25
28-10-2003, 15:47
Origineel gepost door najimafissoune Ik moet daar wel werken want ik wil dat mijn man naar nederland gaat komen. Dus ik heb geen keus. Want dan ga ik weer te weinig verdienen. jullie hebben allemaal gelijk over omdat we geld willen verdienen dragen wij geen hoofddoek dat is waar maar als je huur moet betalen en je hebt niets anders dan heb je geen keus maar ik wist niet dat ook C1000 toelaat. Dan ga ik wel daar naar toe. Thanks allemaal. Ik ken geen enkele winkel waar geen hoofddoekjes werken, appie heijn, edah, konmar, overal hoofddoekjes.

HoneyBee
28-10-2003, 15:59
Origineel gepost door najimafissoune Wie kan mij helpen aan een gepaste verslag over de ramadan? Ik moet vertellen wat het inhoudt en waarom wij vasten, maar het is zo moeilijk om dit in het nederlands te vertalen. Wie heeft een mooi verhaal? Je kan kijken op www.ramadan.nl

HoneyBee
28-10-2003, 16:03
En wat betreft het dragen van een hijaab, draag het uit de diepste grond van je hart, en Allah s.w.t. zal je steun bieden incha allah. Wat betreft het niet mogen dragen van een hijaab op je werk lijkt me gewoon belachelijk. Tegenwoordig wordt het bijna overal geaccepteerd. Als je een vaste contract hebt bij deze werkgever, dan zou je naar een geschillencommissie kunnen stappen. Je wordt voor 95% in het gelijk gesteld. Ze kunnen je echt niet zomaar ontslaan als jij ineens met een hijaab op je werk verschijnt. Gebeurt het toch, dan kun je naar de rechter toestappen, en krijg jij een flinke schade vergoeding. Moet je ook maar eens je werkgever van op de hoogte bregen, wedden dat hij dan niets meer te zeggen heeft. Veel succes.

najimafissoune
29-10-2003, 08:56
Ja kijk ik werk ook bij albert heijn en sommige filialen wordt het niet geaccepteerd. Sommige wel. Maar ik werk zo dichtbij mijn huis dus vandaar. Maar ik ga eerst op onderzoek uit dan kijk ik wel.

achie25
29-10-2003, 11:31
Origineel gepost door najimafissoune Ja kijk ik werk ook bij albert heijn en sommige filialen wordt het niet geaccepteerd. Sommige wel. Maar ik werk zo dichtbij mijn huis dus vandaar. Maar ik ga eerst op onderzoek uit dan kijk ik wel. Als het door sommige filialen wel wordt geaccepteerd dan is het ook door de algemene directie geaccepteerd. De regels zijn voor alle filialen hetzelfde....