Bekijk originele versie : Hoofddoek dragen
najimafissoune
28-10-2003, 09:49
Asslam aleykoum allemaal
Ten eerste aan alle moslims moebarak Ramadan
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik wil me heel mijn hart hoofddoek dragen.
Maar ik heb een baan waar dat niet mag maar ze hebben wel een hoedje die we moeten opzetten. Denk je dat het toch kan hoofddoek dragen en dan op je werk het hoedje opzetten. Dan ben je in principe toch bedekt.
Wat vinden jullie ervan?
ik vind het heel goed van je
dat je een hoofddoek wil dragen en ja in principe zit je toch
binnen en heb je een hoedje op dat maakt niks uit veel plezier
missnasira
29-10-2003, 12:12
Najat20,
Ik ben het niet met je eens. Je hoofddoek moet je zo ie zo op doen of je nou binnen of buiten op je werk doet...... Je kan een andere baan gaan zoeken waar het wel mag ???? En geloof me dat je dan meer hasanat krijgt.......Veel succes met wat je gaat doen....Groetjes
hallo,
je hebt een baan is dat een werldbaan of een bijbaan?
als je binnen zit met alleen vrouwen oke dan wel zo niet wens ik je veel succes met een nieuwe baan
najimafissoune
29-10-2003, 12:24
Dank jullie allemaal wel voor jullie reacties
Ik werk in een supermarkt bij albert heijn. Het is een bijbaantje
Ik moet huur en zo betalen en mijn naar nederland halen
Als ik hoofddoek draag dan wil ik het voor altijd dragen.
Ik weet niet of je een aanvullend uitkering krijgt als ik daar ontslag neem.
Maar bedankt.
ik vind hoofddoek is verplicht of je nou een man bent of een vrouw:P:P iedreeeeeeeeeeeen
najimafissoune
29-10-2003, 12:46
Ja en als je een baan hebt waar het niet mag maakt het dan wat uit of zal god je dan toch wel vergeven
Want je draagt het toch in het dagelijks leven en alleen op je werk niet met aangepast kleding natuurlijk je gaat niet gelijk je haar los maken en een strakke broek dragen.
Dank jullie wel
ChOcOtOfFfF
29-10-2003, 21:17
Origineel gepost door najimafissoune
Asslam aleykoum allemaal
Ten eerste aan alle moslims moebarak Ramadan
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik wil me heel mijn hart hoofddoek dragen.
Maar ik heb een baan waar dat niet mag maar ze hebben wel een hoedje die we moeten opzetten. Denk je dat het toch kan hoofddoek dragen en dan op je werk het hoedje opzetten. Dan ben je in principe toch bedekt.
Wat vinden jullie ervan?
Waar woon je als ik vragen mag?
Allereerst meld dit bij stichting discriminatie, en zoek een baan waar je wel je hoofddoek mag dragen. Een hoedje is niet genoeg want je moet ook je oren nek borsten hals bedekken. Als men je gaat ontslaan om die reden dan kun je er werk van maken en krijg je evt een uitkering en kan je door gaan zoeken naar een baan waar men jou wel neemt zoals je bent. Je schreef dat je kassiere bent bij appie Heyn, het salaris wat je nu verdient zou dus niet veel hoger zijn dan een uitkering die gebasseerd is op het minimumloon. Sterkte
Sou
najimafissoune
30-10-2003, 08:49
Hoe komt het dan bij jou
Hoe heb jij het voor elkaar gekregen
Want ik werk ook al 2 jaar bij Albert Heijn
Hoe is het gelukt bij jou dan
Ik heb ook met ze gepraat en ze willen het absoluut niet
Dus ik weet echt niet wat ik moet doen
Mijn man zegt dat ik ontslag moet nemen anders
Maar krijg je dan een aanvullende uitkering vraag ik me af.
Het hoeft niet hetzelfde salaris te zijn als die van Albertheijn, maar krijg je dat wel en ik woon in rotterdam.
divalatifa
30-10-2003, 13:52
bij iedereen werkt het anders, bij de een hoeft het geen probleem te zijn terwijl het bij de ander absoluut niet is toegestaan. Ik vind het trouwens wel heel raar want albert heijn staat juist bekend als de supermarkt waar hoofddoek wel is teogestaan en al helemaal in rotterdam :rolleyes: vreemd..
Als ik jou was zou ik niet eens 2 keer nadenken, het is maar een bijbaantje dus zo afhakelijk ben je toch niet van die baan?. Nou ja..misschien ook wel, ik ken je situatie niet maar er zijn zoveel soortgelijke baantjes waar je wel hoofddoek mag dragen.
En wat die uitkering betreft....je kunt een aanvullende ww uitkering aanvragen...alleen zal dat niet zo veel zijn omdat het 70% van je laatstverdiende loon zal zijn..
veel suc6 in ieder geval, onthoud alleen wel dat je alleen maar meer beloond zult worden door Allah swt als je nu sterk in je schoenen blijft staan, en de mensen die je nu tegenwerken de rug toekeert!!
marogaan22
30-10-2003, 15:26
IK WEET NIET WAT VOOR WERK JE DOET , MAAR EEN HOOFD DOEK DRAGEN OP JE WERK VIND IK KUNNEN , ALLES KAN ,WAAR EEN WIL IS IS EEN WEG .
EN ALS HET NIET AG DAN VIND IK DAT ZE GEEN RESPECT VOOR JE GELOOF HEBBEN
MeYouOne
31-01-2006, 18:48
ik vind hoofddoek is verplicht of je nou een man bent of een vrouw:P:P iedreeeeeeeeeeeen
:goedzo: :goedzo:
Farid_Iglesias
01-02-2006, 01:46
:lol:
Maak jij zelf de regels, dat je zegt dat mannen ook verplicht een hoofddoek op moeten:maf:
Hoe komt het dan bij jou
Hoe heb jij het voor elkaar gekregen
Want ik werk ook al 2 jaar bij Albert Heijn
Hoe is het gelukt bij jou dan
Ik heb ook met ze gepraat en ze willen het absoluut niet
Dus ik weet echt niet wat ik moet doen
Mijn man zegt dat ik ontslag moet nemen anders
Maar krijg je dan een aanvullende uitkering vraag ik me af.
Het hoeft niet hetzelfde salaris te zijn als die van Albertheijn, maar krijg je dat wel en ik woon in rotterdam.
Blijkbaar zijn er in de AH waar jij werkt duidelijke kledingvoorschriften. Als jij ontslag neemt heb je in principe geen recht op een uitkering of aanvulling. Je wist, toen je de baan nam, welke regels er golden in het bedrijf.
Droevige_Meid
01-02-2006, 11:58
Ga eens voor je zelf na wat jij belangrijker vind?
- Het gehoorzamen van allah ( s w t )
- Of je bijbaan??
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.