Bekijk originele versie : ze willen ons pakken waar ze maar kunnen
laatst kwam er een rapport uit waaruit bleek dat islamitische scholen het vaak (zelfs) beter doen dan openbare scholen.
maar ze willen ons op alle fronten pakken, desnoods verander je de wet is hun motto.
met als excuus truus "ali" voorop (tussen trema's want die naam verdient ze niet), probeert men de bevolking doof en stom te houden..........
VVD wil wet aanscherpen voor Islamitische scholen
Uitgegeven: 27 oktober 2003 20:14
DEN HAAG - De VVD wil dat de Onderwijswet wordt aangescherpt voor islamitische scholen. Dergelijke scholen die op bepaalde punten zoals verdraagzaamheid in gebreke blijven, moeten geen overheidssubsidie meer krijgen. Dat heeft VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali maandag voorgesteld tijdens een Kameroverleg over de nieuwe Inburgeringswet.
Volgens Hirsi Ali komt het op deze scholen voor dat kinderen een intolerante houding wordt aangeleerd tegenover autochtonen, vrouwen en homoseksuelen. Ook is de voertaal meestal een Arabische. "Dat alles is niet goed voor de integratie in Nederland en moeten we actief tegengaan", zei Hirsi Ali.
Ze wil dat op islamitische scholen bijvoorbeeld goede geschiedenislessen over de holocaust worden gegeven en seksuele voorlichting. Die moet ook gaan over de gelijke verhouding tussen man en vrouw en over de seksuele geaardheid.
Grondwet
De VVD zegt niet de vrijheid van godsdienst, die is geregeld in de grondwet, ter discussie te willen stellen. Volgens Hirsi Ali valt een dergelijke wijziging van de Onderwijswet binnen de grondwet.
Ook wil de VVD eisen stellen aan nieuwe scholen met een religeuze grondslag. Die mogen volgens de liberale fractie niet mono-etnisch zijn en niet alleen bevolkt zijn met achterstandskinderen. Ook moeten leden van schoolbesturen aan eisen voldoen. Volgens het CDA probeert de VVD op deze manier toch weer alleen islamitische scholen te raken.
Hirsi Ali kreeg in de Kamer vooral bijval van de SP. De meeste andere partijen zijn ook tegen concentratiescholen, waarop veel allochtone kinderen zitten, maar vielen over haar zware aanzet naar de moslimscholen. Zij wezen op een recent rapport van de onderwijsinspectie dat het onderwijs op de islamitische scholen niet in strijd is met de basiswaarden van de Nederlandse samenleving. Hirsi Ali raadde haar collega's aan het hele rapport te lezen en niet alleen de conclusies..
jamila_zina18
28-10-2003, 07:30
Het is dat het ramadan is hoor.. maar ik krijg echt jeuk in me handen als ik die Hirsi Ali hoor.. zag t gisteren ook.. sloeg gewoon nergens op.. Islamitsche scholen zouden het juist heel goed doen.. echt weer zoeken naar een manier om moslims te pesten.. :kwaad:
Origineel gepost door achmad
laatst kwam er een rapport uit waaruit bleek dat islamitische scholen het vaak (zelfs) beter doen dan openbare scholen.
maar ze willen ons op alle fronten pakken, desnoods verander je de wet is hun motto.
met als excuus truus "ali" voorop (tussen trema's want die naam verdient ze niet), probeert men de bevolking doof en stom te houden..........
VVD wil wet aanscherpen voor Islamitische scholen
Uitgegeven: 27 oktober 2003 20:14
DEN HAAG - De VVD wil dat de Onderwijswet wordt aangescherpt voor islamitische scholen. Dergelijke scholen die op bepaalde punten zoals verdraagzaamheid in gebreke blijven, moeten geen overheidssubsidie meer krijgen. Dat heeft VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali maandag voorgesteld tijdens een Kameroverleg over de nieuwe Inburgeringswet.
Volgens Hirsi Ali komt het op deze scholen voor dat kinderen een intolerante houding wordt aangeleerd tegenover autochtonen, vrouwen en homoseksuelen. Ook is de voertaal meestal een Arabische. "Dat alles is niet goed voor de integratie in Nederland en moeten we actief tegengaan", zei Hirsi Ali.
Ze wil dat op islamitische scholen bijvoorbeeld goede geschiedenislessen over de holocaust worden gegeven en seksuele voorlichting. Die moet ook gaan over de gelijke verhouding tussen man en vrouw en over de seksuele geaardheid.
Grondwet
De VVD zegt niet de vrijheid van godsdienst, die is geregeld in de grondwet, ter discussie te willen stellen. Volgens Hirsi Ali valt een dergelijke wijziging van de Onderwijswet binnen de grondwet.
Ook wil de VVD eisen stellen aan nieuwe scholen met een religeuze grondslag. Die mogen volgens de liberale fractie niet mono-etnisch zijn en niet alleen bevolkt zijn met achterstandskinderen. Ook moeten leden van schoolbesturen aan eisen voldoen. Volgens het CDA probeert de VVD op deze manier toch weer alleen islamitische scholen te raken.
Hirsi Ali kreeg in de Kamer vooral bijval van de SP. De meeste andere partijen zijn ook tegen concentratiescholen, waarop veel allochtone kinderen zitten, maar vielen over haar zware aanzet naar de moslimscholen. Zij wezen op een recent rapport van de onderwijsinspectie dat het onderwijs op de islamitische scholen niet in strijd is met de basiswaarden van de Nederlandse samenleving. Hirsi Ali raadde haar collega's aan het hele rapport te lezen en niet alleen de conclusies.
Gelukkig leven we in Nederland in een parlementaire demoncratie en werd Hirsi geen poot aan de grond.
Je moet het gewoon vergelijken met die uitspraken van Jahjah over bv homosexualiteit.
"Als Hirsi/Jahjah demoncratische meerderheid voor hun ideeen kunnen krijgen dan moet het zo gebeuren"
Maar je mag rustig van mij weten, ben blij dat de beide geen meerderheid krijgen.
DUTCHIEXL
28-10-2003, 09:51
hirsi ali bij de vvd ik begrijp t nog steeds nie. Hoe hebben ze van een getraumatiseerde, besneden en gevluchtte somalische meisje een blaaskaak van dat formaat maken. en jahjah de martelaar komt ons marokkaanse jongeren leiden naar de top van de berg. Hij had zeker nog niet door dat er hier geen bergen zijn
Hmmm, geloof niet dat het nu duidelijker wordt :(
DUTCHIEXL
28-10-2003, 09:57
rnaj heeft niet veel scheinheiligs gewoon een lief homotje (niks van mij denken hoor)
Kijk eens wat ik gevonden heb....
Verdonk terughoudend over aanpak moslimscholen
Uitgegeven: 28 oktober 2003 07:15
DEN HAAG - Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie is niet enthousiast over een voorstel van haar eigen partij, de VVD, om islamitische scholen harder aan te pakken.
VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali wil voor deze thans 43 scholen de Wet op het onderwijstoezicht aanscherpen en de subsidie schrappen als ze de leerlingen aanzetten tot intolerantie jegens autochtonen, joden, vrouwen en homoseksuelen.
Vrijheid van godsdienst
Dat bleek maandag in de Tweede Kamer tijdens een debat over de nieuwe inburgeringswet. De christelijke partijen vielen over de VVD heen, omdat het de vrijheid van godsdienst zou aantasten. De linkse oppositie vindt verder dat de VVD ten onrechte veel zwaarder aanzet tegen moslimscholen dan tegen 'zwarte' scholen, waarop veel allochtone kinderen zitten.
Verdonk ging nauwelijks in op het voorstel van Hirsi Ali maar benadrukte dat islamitische scholen hun eigen opvattingen mogen uitdragen zolang ze uitgaan van respect en begrip en onverdraagzaamheid tegengaan. Zij wil daarover best praten met de minister van Onderwijs.
Grondwet
Maar Verdonk is tegen een onderscheid in de bekostiging tussen scholen. Deze gelijkheid is geregeld in de grondwet. Ook voor nieuwe scholen gelden dezelfde voorwaarden om een vergunning te verkrijgen en die zijn niet gebaseerd op religieuze grondslag.
Volgens Hirsi Ali valt een dergelijke wetswijziging binnen de grondwet. Ze erkende dat binnen haar fractie ook nog volop wordt gediscussieerd over dit onderwerp.
Rapport onderwijsinspectie
De andere fracties wezen op een recent rapport van de onderwijsinspectie dat het onderwijs op de islamitische scholen niet in strijd is met de basiswaarden van de Nederlandse samenleving. Hirsi Ali raadde haar collega's aan het hele rapport te lezen en niet alleen de conclusies. Maar ook Verdonk verwees later naar de relatief positieve conclusies in het rapport.
Verder kunnen migranten die straks verplicht een inburgeringscursus moeten volgen maar die niet kunnen betalen, daarvoor mogelijk op voorwaarden een krediet afsluiten bij de gemeente. Andere opties zijn een bonnensysteem of een beursstelsel. Verdonk denkt nog na over de mogelijke financieringsvormen.
Zij wil dat zowel nieuwkomers als alle oudkomers verplicht de Nederlandse taal leren en daarin examen doen. De kosten daarvoor, naar schatting een paar duizend euro, moeten de betrokkenen zelf opbrengen. Er komt een 'gemaximeerde vergoeding' als mensen slagen voor het examen maar Verdonk wilde niet zeggen hoeveel dat wordt.
Dure cursus
De PvdA, GroenLinks en de SP zijn er tegen dat veel, soms oude, migranten de plicht krijgen een cursus te volgen en daarvoor veel geld te betalen. Ook het CDA vroeg zich af of daar variatie in mogelijk was.
Verdonk zegt de financiƫle problemen te zien, maar houdt vast aan haar voornemen. "Als je iets belangrijk vindt, ben je bereid daarvoor te betalen", aldus Verdonk. Als oudkomers niet hoeven mee te doen, dan schrijf je ze volgens haar af terwijl zij vaak een belangrijke rol voor de jongere generaties zijn.
Ook houdt de liberale bewindsvrouw vast aan de sancties als migranten niet slagen voor hun inburgeringsexamen. Zij wil korten op sociale uitkeringen. Hoe dat precies moet, onderzoekt ze nog. Maar Verdonk gaf aan dat hiertegen nog "geen onoverkoombare juridische obstakels" zijn aangetroffen. Dat geldt ook voor de basistoets die nieuwkomers straks in het buitenland moeten afleggen.
Steun
CDA, VVD, D66 en LPF steunen de visie achter haar plannen. De linkse oppositie en klein-rechts is positief over verplichte inburgering maar negatiever over de uitvoering. Ook vinden ze dat de verantwoordelijkheid te eenzijdig wordt neergelegd bij de immigranten.
Het overleg werd maandagavond afgebroken en gaat waarschijnlijk dinsdag weer verder.
Origineel gepost door esmaII
De homo's die ik ken zijn ook aardig, misschien is het wel projectie van mij. Zo van "de homo's die ik ken zijn aardig, dus zal rnaj ook aardig zijn";)
(en denk aub ook niks van mij :))
Als die vooroordelen ook :boogie: misschien moest ik maar eens iets meer gaan schelden. :cool:
DUTCHIEXL
28-10-2003, 10:10
goed plan om de sociale lasten van de overheid te verlagen. en ze weten ook dondersgoed dat de mensen die nederlands leren dat heus niet op een inburgerings cursus doen. Maar echt in de praktijk met je buren en zo. zo heeft mijn moeder in iedergeval nederlands geleerd. met haar buurvrouw.
DUTCHIEXL
28-10-2003, 10:12
Origineel gepost door rnaj
Als die vooroordelen ook :boogie: misschien moest ik maar eens iets meer gaan schelden. :cool:
niet nodig hoor abn is veel effectiefer
Ik zou zeggen begin eens met je vooroordelen, ik wil wel eens zien hoe ver jouw hersencellen komen met oordelen ;) En schelden heb ik altijd willen leren, dus kom maar op ..
Ik weet niet of het een goed idee is dat ik hier vooroordelen over marokkanen ga spuwen. :confused:
DUTCHIEXL
28-10-2003, 10:19
Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet mkaat het neit uit in wlkee
vloogdre de ltteers in een wrood saatn, het einge wat blegnaijrk is is dat
de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn. De rset van de
ltteers mgoen wllikueirg gpletaast wdoren en je knut vrelvogens gwoeon lzeen
wat er saatt. Dit kmot odmat we neit ekle ltteer op zcih lzeen maar het
wrood als gheeel
ik kan dit wel lezen omdat ik een grote woorden schat heb en snel ben in logische vraagstukken maar een ander kian daar veel moeite mee hebben
Waarom niet? Ik ben Marokkaanse en van mij heb je toestemming. Dus kom maar op.
Oke eentje dan.
Alle marokkanen spreken vloeiend frans.....
DUTCHIEXL
28-10-2003, 10:23
marokkanen zijn net hyena's ze lachen heel de dag, ze zijn ondankbaar ze kunnen alleen in groepjes aanvallen. en ze nemen alles in beslag wat van iemand anders is
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.