Bekijk originele versie : MEKI NEWS : PvdA in opspraak na "***marokkanen"
http://www.meki.4t.com/
bezoek de bovenstaande website voor meer nieuws
PvdA in opspraak na "***marokkanen"
De PvdA in Amsterdam is opnieuw in opspraak geraakt door de door Rob Oudkerk geïntroduceerde kwalificatie "***marokkanen". Hoewel de term verboden leek, heeft fractievoorzitter Halbertsma hem gebruikt in een intern stuk.
Onderwerp van het stuk is de Clipper Stad Amsterdam. De boot moet volgens Halbertsma in de toekomst gebruikt gaan worden voor werkloze jongeren. In de kantlijn schreef hij:
"Zet die ***marokkaantjes er maar op. Kunnen we ze kielhalen als ze niet willen luisteren." In de PvdA is grote commotie ontstaan. De fractie wijdt er speciaal een vergadering aan.
WAT VINDEN JULLIE ERVAN Mensen
peligroso
27-10-2003, 20:09
we weten allemaal wat aande hand is.
we bevinden ons gewoon in een van de racistische landen ter wereld! de truk alleen is als je het alleen maar tegen een bepaalde bevolkingsgroep gebruikt (in dit geval marokkanen) dan lijkt het zogenaamd niet zo op een raciale haat gerichte campagne die door alle media en bijna alle politieke partijen aktief en massaal gesteund word. verander de term marokkaan in buitenlander, en als het woord buitenlander netals het woord marokkaan ook met zo veel tamtam en georganiseerde haat nieuws en meestal discriminerende valse berichtgeving dan overschrijdt nederland zelfs zuidafrika van toen in rassenhaat.
stop deze gerichte rassenhaat campagne NU!
berecht de verantwoordelijke hogepieten (in de politiek + media) die schuldig hebben gemaakt aan deze haat en rassenhaat campagne die speciaal tegen marokkanen is gericht!
wij willen gerechtigheid! we leven notabene in een land waar alle oorlogmisdadigers berecht worden. geef de goede voorbeeld en berecht ook jullie oorlogmisdadigers! met de nadruk op oorlogmisdadigers, want er is al jaren een oorlog tegen ons gericht!
weg met racisme! weg met facisme! weg met dit gerichte raciale ophitserij! Geen kristallennacht meer! en het zal zulke laffaards ook niet lukken!
goed zo , dat snap ik
maar er zijn een kleine deel marokkanen die het voor ons verpesten
kijk maar naar de kleine zwervers
Nabila20
27-10-2003, 20:14
Assalamoe alaikoem,
SoebhanAllah.....het word met de dag erger! Wat ik hier van moet vinden...?? Eigenlijk ben ik sprakeloos. De hele week hoor ik alleen negatieve geluiden over Marokkanen. Zelfs in de trein hebben de mensen het erover!
In wat voor samenleving leven we eigenlijk begin ik mezelf af te vragen. Maar ik moet toegeven, hoe jammer ik dit ook vind...ik begin imuun te worden voor dit soort uitspraken!!
Walaikoem Salaam
voor ons is het slecht wat in de media staat , de mensen gaan dan denken , MAROKKANEN ZIJN SLECHT , maar dat zijn een paar 100 MAROKKANEN , over voetbaljunks of drugssmokkelaars praten ze nooit erover
dit gaat slecht , ik vrees de ergste
ZO MAG IK HET HOREN BUIKDANERES
ze wonen nu in Nederland , dat betekent dat ze nu aan de normen en de waarden van Nederland moeten aanpassen
redouan19
27-10-2003, 21:38
Dan de PVDA ook maar weer boycotten, dan merken ze wel hoe "***" wij marokkanen voor hun positie kunnen zijn ;)
Blijf Groenlinks over...
Origineel gepost door peligroso
we weten allemaal wat aande hand is.
we bevinden ons gewoon in een van de racistische landen ter wereld! de truk alleen is als je het alleen maar tegen een bepaalde bevolkingsgroep gebruikt (in dit geval marokkanen) dan lijkt het zogenaamd niet zo op een raciale haat gerichte campagne die door alle media en bijna alle politieke partijen aktief en massaal gesteund word. verander de term marokkaan in buitenlander, en als het woord buitenlander netals het woord marokkaan ook met zo veel tamtam en georganiseerde haat nieuws en meestal discriminerende valse berichtgeving dan overschrijdt nederland zelfs zuidafrika van toen in rassenhaat.
stop deze gerichte rassenhaat campagne NU!
berecht de verantwoordelijke hogepieten (in de politiek + media) die schuldig hebben gemaakt aan deze haat en rassenhaat campagne die speciaal tegen marokkanen is gericht!
wij willen gerechtigheid! we leven notabene in een land waar alle oorlogmisdadigers berecht worden. geef de goede voorbeeld en berecht ook jullie oorlogmisdadigers! met de nadruk op oorlogmisdadigers, want er is al jaren een oorlog tegen ons gericht!
weg met racisme! weg met facisme! weg met dit gerichte raciale ophitserij! Geen kristallennacht meer! en het zal zulke laffaards ook niet lukken!
Inderdaad je hebt groot gelijk...Weg met de AEL dus..
peligroso
29-10-2003, 22:25
Origineel gepost door Peej
Inderdaad je hebt groot gelijk...Weg met de AEL dus..
lees je reactie goed, dan kom je er achter dat jij zonder niet eens nagedacht te hebben al bij voorbaat jouw vooroordeel alklaar hebt dat ik voor AEL zou zijn.
dat is juist waar ik het de hele tijd overheb.
de media vertelt jullie wat jullie moesten zeggen en kennelijk nemen jullie alles letterlijk op.
want iemand met een gezonde verstand zou wel beter weten! namelijk dat de overgrote meerderheid van de marokkanen niks wil hebben met de AEL.
wij zijn tenminste man genoeg om facisten tussen ons af te keuren.
kan ik van de meeste nederlanders van tegenwoordig niet zeggen. sterker nog er is zelfs een gerichte haat en facistische campagne officieel opgezet door de nederlandse overheid (links rechts en midden) met samenwerking van alle media.
daarom zeg ook altijd waar het opstaat! ja AEl is voor facisme netzo als de overgrote meerderheid van de nederlandse bevolking dat ook is en zelfs met rugdekking uit de politiek en alle media.
IFRIQUIA
29-10-2003, 22:41
Het komt denk door onze zwakte als je iemand wilt pesten pak je altijd een zwakke ... we moeten ons gaan organiseren en een blok hebben met goede sprekers en spreeksters die zich niet laten verleiden door domme uitspraken en op niveau met zelfrespect die politici en journalisten op hun plaats zetten desnoods in COURT ....
IFRIQUIA
29-10-2003, 22:45
Hier komt een leuke onderbreking:
YOU NEED PEOPLE LIKE ME !
YOU KNOW WHY ?
JUST TO POINT YOUR FUKIN'' FINGER AT ME ...AND SAY THAT'S THE BADGUY ...
BEGRIJPEN JULLIE EM" ?
IFRIQUIA
29-10-2003, 22:48
BUIKDANSERES
Leuk dat je meedoet .. ...alleen moet niet alles geloven wat je hoort .
Ole_Guapa
29-10-2003, 23:11
Allereerst moet ik zeggen dat ik die meneer bepaald dom vind.
Ten eerste om zijn denkbeelden.
en ten tweede dat hij ze nog opschrijft ook... tjonge wat een oen.
Dus om even duidelijk te zijn: Ik ben het NIET met die pvda-er eens.
Maar nu ook even over een paar reacties van de (overwegend Marokkaanse) mensen op dit forum.
- Zie je wel, Nederlanders zijn racisten.
- O, wat zijn we toch zielig.
Sorry maar dat is nou net de houding die we niet nodig hebben.
Ik ken op mijn werk genoeg Nederlanders die er vage denkbeelden op na houden als het om Marokkanen gaat.
Maar mijn Marokkaanse collega's worden altijd met respect behandeld. Dat komt misschien wel omdat zij zelf ook gewoon fatsoenlijke mensen zijn.
Maar op straat en in het zwembad ben ik net iets te vaak tegen een groepje ***-marokkanen aangelopen om te zeggen dat ze niet bestaan. En op zo'n moment zou ik er niets op tegen hebben om er een paar te kielhalen.
Op zo'n moment ga ik echt niet bij mezelf denken:
"het zijn er maar een paar" of "ze hebben het ook zo moeilijk".
Dan denk ik gewoon heel hartgrondig: ***-marokkanen.
peligroso
30-10-2003, 01:16
Origineel gepost door Ole_Guapa
Allereerst moet ik zeggen dat ik die meneer bepaald dom vind.
Ten eerste om zijn denkbeelden.
en ten tweede dat hij ze nog opschrijft ook... tjonge wat een oen.
Dus om even duidelijk te zijn: Ik ben het NIET met die pvda-er eens.
een politicus die op een racistische denegrerende manier over een bepaalde bevolkings groep zoiets uit, is niet dom! hij is een facist, een haatzaaier! vreemd dat er nog mensen bestaan die meteen met nuanceren van de hele zaak de waarheid proberen te verduzzelen. noem gewoon het beesje bij haar naampje! of het vingertje wijzen is alleen gericht tegen een bepaalde bevolkingsgroep?
Maar nu ook even over een paar reacties van de (overwegend Marokkaanse) mensen op dit forum.
- Zie je wel, Nederlanders zijn racisten.
- O, wat zijn we toch zielig.
weer zo een oppervlakkige houding! ja de overgrote nederlanders zijn racisten. en het is ook heel merkbaar op het net.
er is zelfs uit een onderzoek die een betrouwbare arabische krant heeft gedaan en daar blijkt nederland sinds de komst van pim fortuijn top 1 landen met betreking anti islam en anti arabieren. dus die herhaalde woorden van och wat zijn ze zielig dat is gewoon onzin! want we weten allemaal dat wij marokkanen juist niet zielig zijn. en dat is juist de reden van deze georganiseerde haatcampagne die al jaren tegen ons is gericht. omdat wij niet zielig willen overkomen! en omdat wij recht opstaan en zeggen waar het opstaat!
Sorry maar dat is nou net de houding die we niet nodig hebben.
Ik ken op mijn werk genoeg Nederlanders die er vage denkbeelden op na houden als het om Marokkanen gaat.
Maar mijn Marokkaanse collega's worden altijd met respect behandeld. Dat komt misschien wel omdat zij zelf ook gewoon fatsoenlijke mensen zijn.
Nou dan ben ik benieuwd hoe de nederlanders die aande overkant van dat bedrijf waar jij werkt over jouw collega's denken. want volgens hun zijn weer alleen hun marokkaanse collegas fatsoenlijke collegas. kortom erlopen meer marokkanen rond dan alleen wat je om je heen ziet.
ik vind juist wat je hierboven vermeld had 1 van de zoveelste denegrerende raciale houding tegen ons.
Maar op straat en in het zwembad ben ik net iets te vaak tegen een groepje ***-marokkanen aangelopen om te zeggen dat ze niet bestaan.
wat wil je hiermee zeggen? omdat een zwembad meester te laf is geweest om een paar jochies bij de oren te pakken en ze te zeggen EN NU NIETMEER, dat iwij marokkanen voor het nalaten van zijn werk moeten opdraaien? wat vreemd. ik spreek je toch ook niet over het gedrag van jullie ***nederlanders. of wou je soms beweren dat bij jullie niemand wat uitvreet?!"en zoja? zou je het dan leuk vinden als je ook nog weet dat er bewust door de politiek en de media jullie ***nederlanders weer telkens van iets beschuldigen terwijl het na een paar dagen blijkt dat het weer om de zoveelste valse berichtgeving gaat. berichtgeving die puur bedoeld is als haat en facisme instrument in de handen van de politiek en de zo "onafhankelijke' media die nederland zogenaamd kent.
En op zo'n moment zou ik er niets op tegen hebben om er een paar te kielhalen.
Op zo'n moment ga ik echt niet bij mezelf denken:
"het zijn er maar een paar" of "ze hebben het ook zo moeilijk".
Dan denk ik gewoon heel hartgrondig: ***-marokkanen.
hoe jij hierboven je verwoorde zo denk ik precies over jullie eigen ***nederlanders! en geloof me maar er lopen meer van jullie ***nederlanders dan er ***marokkanen erlopen.
ik vind dat je gelijk hebt als jij zegt van dat jij recht hebt om een marokkaanse jongen die rotzooi uitrapt aan te spreken op zijn gedrag en als jij daarbij nog ***marokkaan erbij voegt het is jouw zaak, ik vind alleen wel dat wij jullie ook op jullie racistische facistische gedrag moeten aanspreken! en omdat het normaal is tegenwoordig om mensen daarbij met scheldwoorden te noemen zoals (***marokkanen) dat wij ook de vrijheid hebben om jullie facistische racistische nederlanders ook met termen als ***facisitische ***racistische ***nederlanders! en uiteraard niet alle nederlanders want ik heb goede nederlandse collegas. hopelijk alleen dat mijn andere mede marokkanen die ze niet kennen, dat ze dan mijn collegas niet voor ***nederlanders zouden aanzien.
is toch simpel. waarom al dat gedraai eromheen.
peligroso
30-10-2003, 01:20
Origineel gepost door Donjuan
jaja wij marokkanen zijn ook altijd het slachtoffer van de boze buitenwereld. kom op hey, ***marokkanen ...dat woord is niet van de hemel komen vallen hoor, waarom zijn er geen ***chinezen? jeetje mina...eerst onze eigen ***marokkaantjes de les lezen en dan pas kritiek uiten op de NL'ers okay?
en andersom ook! vind je soms jullie ***nederlanders meer bevoorecht zijn ofzo?
kortom het geldt voor ieder ***persoon! en aangezien ***nederlanders helemaal niet benoemd worden, dan is er duidelijk een ***racistische politiek aan de gang! of is zo één keiharde waarheid *** om te horen?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.