Bekijk originele versie : De Islam In Duitsland groeit fors
Ezzedine
27-10-2003, 16:26
Growing Number of Germans Embracing Islam
uploaded 26 Oct 2003
Growing Number of Germans Embracing Islam
October 26, 2003
BERLIN (AFP) -- To all appearances Herr Herzog is an average German, but today Mohammed will be one of a growing number of his compatriots to begin the Muslim fasting month of Ramadan, one of the five pillars of their faith. A former Protestant who worked in a social welfare center for Turkish immigrants for many years, Herzog converted to Islam in 1979 when he realized that the "Quran gathered together everything I had ever believed in." Today he is the director of a Muslim cultural center in the capital Berlin and he says that the number of Germans who convert to Islam "is rising each year" and that they "are getting younger and younger."
"Many are looking for new lifestyles and some sense of direction," he says.
The central institute on Islam archives estimates that about 12,400 people born in Germany to German parents are Muslims, with the total Muslim population set at around 3.5 million people, most of them of Turkish origin.
Each year, the institute issues between 350 and 400 documents in German and Arabic, complete with identity photograph, as proof people have converted.
"It would be an exaggeration to talk of a rash of conversions," says its director Salim Abdullah.
Nevertheless the document folder gives its owner the right to make a pilgrimage to Mecca, another of the five pillars of Islam which has to be performed at least once in a lifetime.
Norbert Mueller grew up with almost no exposure to religious instruction, but he says he has found warmth and "the feeling that he belongs to a community" with his Turkish and Arab friends in the northern city of Hamburg.
A 41-year-old practicing lawyer, Mueller converted in 1991 and has married a woman from Iran.
When he was a student, he used to go to bars with other Germans, but some grew irritated when he refused to drink a beer with them.
"I never realized that alcohol played such an important role in one's social life," says Mueller, who now mainly frequents other Muslims.
According to Monika Wohlrab-Sahr, a Leipzig University professor and author of a study on religious conversions in Germany and the United States, it is impossible to know how many people have become Muslims.
Professing one's faith before another Muslim is enough to convert, she says. "The majority are people whose spouses are Muslims. Nothing obliges though to convert," Wohlrab-Sahr says. "Many of them have difficult pasts that pose them problems, they are looking for discipline in their lives."
By becoming Muslims, though, they are confronted with other problems. "The newest of converts have to deal with a new world which they have to assimilate," says Norbert Mueller. "They have to find their way and for that reason some give the impression they are observing the rules 150 percent, but it's usually a passing phase."
Nor does Wohlrab-Sahr see this as a big issue.
"One could say that some new converts follow the rules in a particularly strict way. But that's a tendency one finds with all converts, Catholics included," she says.
Source: Tehran Times
Toppertje, in Nederland toch ook. Of is dat een misverstand
Zolang ze zich bekeren tot de vredelievende vorm van de Islam is dat toch geen enkel probleem.
Als het echter extreem wordt dan heb ik er zo mijn twijfels over.
Nou, die Ezzedine, nou die is pas geintegreerd. Die weet wat er in Holland leeft...
Een artikel in het Duits.
Hij wel ...
Zoiets als een bericht in het Arabisch in Marokko, een tekst in de taal van de onderdrukker ....
Die Ezzedine toch.
Hij lijkt bereid om zelfs het toiletpapier van Arafat op de wereldteevee te laten zien om aan te tonen dat zelfs de ontlasting van A'rat rein en onschuldig is. Als die uitgehongerde misdadiger, die van zijn land een getto heeft gemaakt; want kijk, er staat nu al een hek omheen, nog enige ontlasting heeft.
Je zou willen dat hij op een tafel zijn behoefte deed in plaats van de wereld te vergasten op zijn trillenden en kwijlelende kussen, zijn weerzinwekkende gelieg tegen zijn eigen volk. Hij zou pas een held zijn als hij zichzelf op enige plek tot ontploffing bracht.
Het zal cijfermatig wel waar zijn dat het aantal moslimgeregistreerden in Duitsland toeneemt maar het aantal niet moslims neemt nog meer toe. Net als in Nederland niet. Het is allemaal het gejoel van sommige mensen, zoals die JahJag die uit zijn op goedkoop en snelverblekend "succes".
Zucht.
Zoveel geld, zoveel mankracht, zoveel belastinggeld, zoveel huursubsidie, niet genoemd de dubbele kinderbijslag voor dat 2-e huis in het land van herkomst. Als Nederlander moet je meer slikken van deze vrij onbelangrijke minderheid dan van een bezettende mogendheid.
Je zou wel gek zijn als je niet naar Nederland kwam om, ongehinderd door je geweten, deze fatsoenlijke natie te plukken.
En nu maar buigen en bukken in de moskee. Opbiechten van begane zonden, nou, het blijkt, dat valt nog lang niet mee. Want in eigen cultuur is het mischrijven van Allah's naam een zonde, het roven van geld in het land dat je omarmt schijnt tot de onaantastbare cultuur te behoren. Als ald ie malafide Marokkanen
hun economsiche zonden zouden opbiechten aan hun god, nou, dan mag die arme god wel het rekenmachientje lenen van God.
Daarnaast met al de cijfermatig gemoslim blijft het een risico om je in Duitsland te laten registreren op je geloof. In Nederland is dat ongeveer tig-duizend joden nog lelijk opgebroken.
Het is beter om je maar niet met je geloof te laten opschrijven, straks levert de Nederlandse regering die kaartjenbakjes zomaar uit aan, ehhhh die meest biedende.
Mikkel, van jou weet ik het niet, maar ik ben zeer gesteld op je confronterende teksten. Jij zegt in vier woorden waar ik een A-4-tje voor nodig heb. Ga door!
Scottie. de vasten nabij.
Origineel gepost door Scottie
Nou, die Ezzedine, nou die is pas geintegreerd. Die weet wat er in Holland leeft...
Een artikel in het Duits.
Hij wel ...
Zoiets als een bericht in het Arabisch in Marokko, een tekst in de taal van de onderdrukker ....
Die Ezzedine toch.
Hij lijkt bereid om zelfs het toiletpapier van Arafat op de wereldteevee te laten zien om aan te tonen dat zelfs de ontlasting van A'rat rein en onschuldig is. Als die uitghongerde misdadiger die van zijn land een getto heeft gemaakt nog enige ontlasting heeft. Je zou willen dat hij nog beter op een tafel zijn behoefte deed dan de wereld te vergasten op zijn trillenden en kwijlelende kussen, en zijn gelieg tegen zijn eigen volk.
Waarom is het zo, dat je alleen maar Arafat als de boosdoener ziet? Maar nooit iets over Sharon?
Ben je wel objectief?
Of heeft de verveling jou in zijn macht om toch je gal maar te spuien op moslims?
Jij hoort daar ergens beneden bij het allerlaagste.
Nou, je hebt gelijk, met je opmerking over Sharon. Soms vergeet ik ook de objectiviteit. Dat komt omdat ik niet begrijp waarom sommige Marokkanen zo afgeven op Israel en zo blind partij nemen voor Palestijnen. Alsof een opengescheurde Israelier er anders uitziet dan een overhoop geschoten Palestijns lichaam.
Ik ben ook tegen de politiek van Sharon, Palestijnen moeten hun land terug, die muur moet weg, Beiden moeten, desnoods gedwongen, als buren te leren leven. Geen jood in de zee, geen Palestijn zonder zee. Recht voor allebei. En zij moeten dat voegen, en maken en doen. Wij, wij moeten helpen om tussen die buren de vrede weer te helpen ontstaan.
Die Marokkaanse partijdigheid is storend, eenvoudig gezegd: Marokkanen weten niet waar Palestina ligt, Palestijen hebben nog nooit van Marokko gehoord. In Nederland wordt die eenzijdige en irrationele partijdigheid niet begrepen. Dat werkt een toenemende verontrusting op.
Israel moet, had al veel eerder, teruggefloten worden. Dat meen ik. Geen landjepik, noem maar op, Ezzedine kan vast veel beter alle misdragingen van Israeliers opnoemen dan ik nu kan. Die mensen hebben ook tientallen jaren in relatieve rust naast elkaar gewoond, als buren. Daar moeten ze heen, samen, niet vijandelijk gescheiden.
Marokkanen moeten stoppen hun onvrede vast te plakken aan dit vreselijke conflict. Niet Marokkanen moeten met de Israeliers samenleven, nee, dat moeten de Palestijnen, over al hun wonden heen, net als hun buren. Als jullie echt van ze houden, dan help je ze, en stop je met het opstoken van het vuur. Als je je als Marogemeenschap zo belangrijk voelt, laat dan positieve kracht van je uitgaan.
De Marokkaanse gemeenschap in Nederland heeft het goed. Heel goed, beter dan enige Palestijn: stort geld en onthou u van oordelen. Help die mensen, steun ze, maar stop met Palestijnen te gebruiken om eigen ongenoegen aan te beleven. Als Marokkanen echt van hun Palestijnse "broeders & zusters" houden, dan helpen zij hen op weg, net als de rest van Nederland.
Ik ben opgelucht dat de kritiek op Israel groeit, ook vanuit Nederland.
Natuurlijk vind ik het vreselijk om te zien wat de Palestijnen ondergaan, hoe ze misbruikt worden en hoe mannen en moeders lijden, natuurlijk vind ik dat erg.
Arafat moet weg, hij, of zijn beleid is zo langzamerhand het ergste wat de Palestijnen schijnen te moeten ondergaan.
Echt, je zult het zien, zodra dat oude monster aan enige ziekte is bezweken, God verhoede dat ze die engerd bijzetten in enige muur, en er een beetje normale man/vrouw komt, het veel beter zal gaan. Die Israeliers zijn gewoon als de dood voor het bewind van die man.
Goed, ik hoop dat ik mezelf voldoende heb verklaard.
Ik wens jou en de jouwen een mooite Ramadan.
Scottie.
Tussen al die mooie woorden, en mooie voornemens, vergeet je toch wel een ding. Niet de palestijnen moeten een eerste stap zetten, maar de bezetter. Deze heeft steeds weer elke rechtvaardig akkoord verworpen. Omdat het niet strookt met hun plannen. Je mag zeggen wat je wilt, maar het zijn nog altijd de zionisten die het daar voor het zeggen hebben. En dat zijn geen mensen, maar monsters. En monsters die moet je verdelgen. Ja, je wenst nu Arafat wel dood, maar eens dat hij sterft is het voor de bezetter weer de motivatie voor een groot israel extra gevoed. Nee scottie, geen vrede als het geen rechtvaardige vrede wordt. Anders hadden we indertijd barak zijn voorstel maar moeten aannemen.
Jij bent nederlander, maar jij hebt een kamp gekozen. Waarschijnlijk zit dat schuldgevoel van de 2de wereldoorlog er nog steeds goed ingebakken. Maar wij moslims zuchten niet onder dat kwaal. Wij zijn marokkanen en moslims en wij hebben ook een kamp gekozen.
Origineel gepost door Mikkel
Dat wat in het midden oosten gebeurt, wordt constant als een excuus gebruikt om aan te tonen hoe verrot de joden en het westen is.
Wie heeft over joden gesproken? Eerst goed lezen, voor dat je een stelling plaats, dommie! Zionisten, jongen. En niet meer vergeten.
Je hebt nog altijd niets duidelijk gemaakt. Je hebt alleen maar rond de pot staan draaien in plaats van een duidelijk antwoord te geven. We hadden het hier over het midden oosten. Als je het over rel marokkanen wilt hebben, dan open je daar maar een topic over. Of weet je niet hoe dat moet, dommie?
Oh, volgens mij gaat dit topic toch wel degelijk over de groei van de islam in duitsland. Ik haak alleen in op het geschrevene.
Dommie.
Elke jood die vindt dat Israel gerechtvaardigd is, is een zionist.
Hetgeen betekend dat bijna ELKE jood een zionist is.
Dommie.
En als jij vindt dat ik om de pot heendraai, wat dus weer betekent dat jij mijn posting niet begrijpt, ben jij een dommie.
Dommie.
Dan kun je wel goed inhaken.
Maar jou zal men nooit aan de teugels zien.
Jij haakt alleen op met je haak van rel marokkaantjes. Want blijkbaar is dat je enige motivatie om wat dan ook te schrijven.
En als je toch zo graag wil discussiƫren over marokkaantjes, dan open je gewoon een ander topic. Maar je schijnt het toch nog niet begrepen te hebben.
En verder, iedereen die achter het zionistisch gedachtegoed staat, is een zionist en een gevaar. Daar hoor jij dus ook bij.
En nu ga ik slapen.
RitaMaria
28-10-2003, 00:07
Gaap..
redouan19
28-10-2003, 09:24
Dat wat in het midden oosten gebeurt, wordt constant als een excuus gebruikt om aan te tonen hoe verrot de joden en het westen zijn.
Dat excuus wordt (en dat is nog belangrijker) hier als bindingsmiddel gebruikt door de rel marokkaantjes. Want zo hebben zij nog meer te schelden en te strijden. En worden Nederlandse autochtonen hier op het forum indirect mede verantwoordelijk gesteld voor de situatie van de Palestijnen.
En ondertussen schelden de rel marokkaantjes hier op het forum, dat ze door diezelfde autochtone bevolking allemaal over een kam geschoren worden.
Terwijl ze het allemaal zelf DOEN en zelf IN DE HAND HEBBEN.
Zielig gewoon.
Je haal een aantal zaken door elkaar kereltje.
En ik neem toch aan dat je inziet dat de bezetting ILLIGAAL is? Dat jij uit die observatie (of standpunt, wat jij wil) de conclusie trekt dat het westen verrot is etc. is toch echt jouw zaak.
Projecteer dat niet op mij, of bedoel je mij niet wanneer je "ze" zegt??
Groetjes.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.