Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : zonsopgang is verkeerd????

LZN
27-10-2003, 14:50

Heb een vraagje ivm islam: We moeten vasten van zonsopgang tot zonsondergang. Ik lees op onze islamistische kalender dat we het eten moet stoppen rond half ze 's morgens( dus zonsopgang). Wanneer ik naar de weerstation surf lees ik dat de zonsopgang pas om 7h30 is. Hoe kan dit. kan iemand me daar een antwoord op geven? Is dit een gfout of definieren we zonsopgang anders..

Lady_moi
27-10-2003, 15:47
misschien isda bij ons zo wanneer net de zon naar boven begint te komen :rolleyes: en bij het weerstation wanneer de zon al volledig op is :confused:..ik kwee nie ik zeg zomaar iets :zwaai:

Angel_82
27-10-2003, 16:15
al sla je me dood..... liefs Angel

Darine_Chamalia
27-10-2003, 16:15
Origineel gepost door jayjay Heb een vraagje ivm islam: We moeten vasten van zonsopgang tot zonsondergang. Ik lees op onze islamistische kalender dat we het eten moet stoppen rond half ze 's morgens( dus zonsopgang). Wanneer ik naar de weerstation surf lees ik dat de zonsopgang pas om 7h30 is. Hoe kan dit. kan iemand me daar een antwoord op geven? Is dit een gfout of definieren we zonsopgang anders. Heb je geen vertrouwen in de Islamitische kalender? Ga er maar vanuit dat wat daar staat vermeld ook juist is. Salaam,

Angel_82
27-10-2003, 16:52

dat vraagt ze toch helemaal niet, jeetje....

ChOcOtOfFfF
27-10-2003, 21:54
Origineel gepost door jayjay Heb een vraagje ivm islam: We moeten vasten van zonsopgang tot zonsondergang. Ik lees op onze islamistische kalender dat we het eten moet stoppen rond half ze 's morgens( dus zonsopgang). Wanneer ik naar de weerstation surf lees ik dat de zonsopgang pas om 7h30 is. Hoe kan dit. kan iemand me daar een antwoord op geven? Is dit een gfout of definieren we zonsopgang anders. we moeten vasten vanaf El Fadjr (eerste zonschemering) en niet vanaf de volledige zonsopgang.

Darine_Chamalia
28-10-2003, 08:49
Origineel gepost door Angel_82 dat vraagt ze toch helemaal niet, jeetje....

doc25
28-10-2003, 09:13
we vasten vanaf het opkomen van de eerste lichtstralen (al fajr), niet vanaf zonsopgang (shoroq). Zonsopgang is iets meer dan anderhalf uur later dan al-fajr.

mavrania
28-10-2003, 10:07
ik heb gehoord dat weerberichten in de islam niet mag, en dat dat te licht wordt opgevat. is dat waar??

doc25
28-10-2003, 10:36
als je er maar niet bij zegt dat zeker zo gaat gebeuren, want dat is toekomst voorspellen. Wat ze nu doen is: we denken dat het weer zo zal zijn aan de hand van bepaalde wetenswaardigheden en berekeningen zelfs boeren voelen aan als er onweer op komst is, door ervaring :D