Bekijk originele versie : een mooi begin
DUTCHIEXL
27-10-2003, 11:36
wat een mooi begin van de ramadan. ik zelf als scheinheilige moslim ben dit jaar van gedachte veranderd. normaal had ik de gedachte van ik ben toch slecht ik blow drink af en toe bid niet leef als een heiden. waarom moet ik nu nog vasten.
maar gelukkig ben ik van gedachte veranderd en zie nu in dat hoe slecht je ook bent hoe scheinheilig en oneerlijk je ook bent. moet je dan alles achter laten. Geen kennis zoeken over de islam.
ik ben van mening dat alles wel goed komt. ik hoop dat ik ooit van mezelf kan zeggen dat ik een moslim ben. nu kan ik dat nog niet maar ik kan wel leren van mijn fouten.
mensen mijn vraag aan jullie is hoe islamitisch zie je je zelf dat scheinheilge gedoe kun je gewoon achterwege laten.
babyvanbelisma
27-10-2003, 11:45
Ik weet niet zeker of ik begrijp wat jij bedoelt. Het lijkt erop dat jij niet vind dat je jezelf als moslim mag zien omdat je je niet aan de regels houdt. Maar alles wat je hoeft te doen is je best.
als je bij voorbaat al niet gaat vasten omdat je toch al slecht bezig bent, dan is dat een beetje gemakzuchtig denk je niet? Geen mens is perfect en toch mag iedereen vasten en z'n zonden laten vergeven. Ik bid ook niet altijd 5 keer per dag en soms zelfs helemaal niet, maar gelukkig mogen we elke keer weer opnieuw beginnen.
DUTCHIEXL
27-10-2003, 12:01
ik vast wel maar precies ik zie mij zelf en vele anderen met mij niet als moslim. ik zelf vind dat ik de islam beledig wanneer ik mezelf moslim noem. ik zie het zelf niet als een probleem. maar het inzien van wat je aan het doen bent'
ik zie heel goed in wat ik doe en dat veel dingen niet goed zijn maar de de duivel heeft t mooi voor elkaar. Ik kan de verleiding van al die duivelse praktijken niet weerstaan waardoor ik de islam achterwege laat.
Origineel gepost door DUTCHIEXL
wat een mooi begin van de ramadan. ik zelf als scheinheilige moslim ben dit jaar van gedachte veranderd. normaal had ik de gedachte van ik ben toch slecht ik blow drink af en toe bid niet leef als een heiden. waarom moet ik nu nog vasten.
maar gelukkig ben ik van gedachte veranderd en zie nu in dat hoe slecht je ook bent hoe scheinheilig en oneerlijk je ook bent. moet je dan alles achter laten. Geen kennis zoeken over de islam.
ik ben van mening dat alles wel goed komt. ik hoop dat ik ooit van mezelf kan zeggen dat ik een moslim ben. nu kan ik dat nog niet maar ik kan wel leren van mijn fouten.
mensen mijn vraag aan jullie is hoe islamitisch zie je je zelf dat scheinheilge gedoe kun je gewoon achterwege laten.
Je kan zeggen wat je wil, Dutchie
maar je bent wel eerlijk :D
DUTCHIEXL
27-10-2003, 12:25
hoe kan je nou je best doen als je niet eens de tijd neemt 5 x 5 minuten per dag te bidden op vrijdag naar de moskee gaan.
thats our problem you know. Heel makkelijk om te roepen ik doe mn best. zonder het te doen ik doe mijn best niet ik ben gevangen in een web van verleidingen en duivelse praktijken.
ik zit liever tv te kijken dan dat ik bid. ik wordt eerder wakker voor een blowtje als voor rafjah zulke dingen weet je wel. we zijn verdoemd. Ik ben eigenlijk nog een lieverdje dit is niks ik ben gewoon eerlijk tegen over mezelf er zijn anderen die zijn zo scheinheilig dat ze zelf denken dat ze goed doen.
hoe kan je nou je best doen als je niet eens de tijd neemt 5 x 5 minuten per dag te bidden op vrijdag naar de moskee gaan.
thats our problem you know. Heel makkelijk om te roepen ik doe mn best. zonder het te doen ik doe mijn best niet ik ben gevangen in een web van verleidingen en duivelse praktijken.
ik zit liever tv te kijken dan dat ik bid. ik wordt eerder wakker voor een blowtje als voor rafjah zulke dingen weet je wel. we zijn verdoemd. Ik ben eigenlijk nog een lieverdje dit is niks ik ben gewoon eerlijk tegen over mezelf er zijn anderen die zijn zo scheinheilig dat ze zelf denken dat ze goed doen.
Ja, en?
Ik vast niet, ik drink en doe wat nog allemaal. Maar ik doe daar niet schijnheilig over. Iedereen in mijn omgeving is er van op de hoogte. En ze hebben er vrede mee gesloten.
Jij hebt met jezelf nog geen vrede gesloten.
Misschien moet je toch effe naar de psychiater, daar vind je waarschijnlijk wat antwoorden, op je "aandoening".
DUTCHIEXL
27-10-2003, 12:35
Origineel gepost door Daelan
Ja, en?
Ik vast niet, ik drink en doe wat nog allemaal. Maar ik doe daar niet schijnheilig over. Iedereen in mijn omgeving is er van op de hoogte. En ze hebben er vrede mee gesloten.
Jij hebt met jezelf nog geen vrede gesloten.
Misschien moet je toch effe naar de psychiater, daar vind je waarschijnlijk wat antwoorden, op je "aandoening".
als ik naar de psychiater moet gaan is het alleen om jou daar aan te melden. vrede met jezelf vind je als je dood bent.
En als je in de hel zit zeker, dan is het te laat.
DUTCHIEXL
27-10-2003, 12:49
welke hel waar denk je dan dat je nu bent je bent al in de hel kees
als ik naar de psychiater moet gaan is het alleen om jou daar aan te melden. vrede met jezelf vind je als je dood bent.
Nou ik zou zeggen, ga je gang maar! :D
DUTCHIEXL
27-10-2003, 12:59
Origineel gepost door Daelan
Nou ik zou zeggen, ga je gang maar! :D
jha ik heb geen last van je dus ik meld je nog niet aan
Kassadar
27-10-2003, 22:56
Ik heb wel meer topics van jouw gelezen maar volgens mij ben je juist een hele goede moslim, en een goed voorbeeld voor anderen.
Ik heb niet zoveel verstand van jullie geloof,maar volgens mij was het zo iets van dat de koran geen geweld aanmoedigt alleen liefde kent.
Als dat zo is wat ik zeg dan zal de hell voor moslims behoorlijk vol zitten.
Want iedereen zit ondertussen te juichen als er een niet-moslim door een laffe wijze word vermoord door tereur aanslagen.
En ik heb jouw dat niet zien doen nog.
Maar nog een fijne ramadan nog.
DUTCHIEXL
28-10-2003, 08:38
Origineel gepost door Kassadar
Ik heb wel meer topics van jouw gelezen maar volgens mij ben je juist een hele goede moslim, en een goed voorbeeld voor anderen.
Ik heb niet zoveel verstand van jullie geloof,maar volgens mij was het zo iets van dat de koran geen geweld aanmoedigt alleen liefde kent.
Als dat zo is wat ik zeg dan zal de hell voor moslims behoorlijk vol zitten.
Want iedereen zit ondertussen te juichen als er een niet-moslim door een laffe wijze word vermoord door tereur aanslagen.
En ik heb jouw dat niet zien doen nog.
Maar nog een fijne ramadan nog.
nu je t zegt.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.