Bekijk originele versie : Lemsemsem zoals je in Nador buiten kunt kopen..
TwinkleEye_19
27-10-2003, 10:47
Wie kan me helpen wat ze daar allemaal in hebben gedaan en wat voor soort meel ze gebruiken? Die laagjes zijn bij hun ook flinterdun en ze strooien eriets op :confused:
De mijne zijn vaak geler door dat ik 50% maismeel en 50% bloem gebruik maar ik krijg die laagjes ook niet zo goed...ook al vouw ik hem heel vaak en doe veel olie erbij...ze plakken weer aan elkaar :(
Ewa, als iemand me kan helpen, heel erge bedankt :Iluvu:
:zwaai:
zelfs als die straatverkopers het je uitleggen, kan jij zulke lemsemmen niet maken :p
begin maar eerst met makkelijke dingen te leren, zoals eitjes bakken en thee maken :rolleyes:
Salaam
Eerst en vooral wens ik je een gezegende ramadan toe
Volgens mij is het geen lemsemen dat je bedoelt maar " el mafrok"
het wordt hetzelfde gemaakt als lemsemen maar de afwerking is anders
voor het vouwen gebruik je gesmolten boter in plaats van olie je vouwt gewoon je lemsemen.
Je neemt een lemsemen wrijft er wat boter op en stooit er smid op dan neem je een tweede lemsemen legt het erbovenop en doet juist hetzelfde eventueel leg je er een derde op zo kom je eigenlijk aan die verschillende lagen hoe meer je op elkaar legt hoe meer lagen je hebt.
Als je er verschillende op elkaar hebt moet je er boter op doen en smid op strooien en plat duwen totdat je een grote vierkant hebt je moet er wel regelmatig smid op strooien. Dan bak je het in een beetje boter of je kan het ook in de oven laten bakken.
Een hele goede tip in plaats van maïsmeel moet je griesmeel (smid) gebruiken dan is het minder geel .
Laat het je alvast smaken
Groetjes
Glimlachje
27-10-2003, 14:16
Origineel gepost door leven
Salaam
voor het vouwen gebruik je gesmolten boter in plaats van olie je vouwt gewoon je lemsemen.
Je neemt een lemsemen wrijft er wat boter op en stooit er smid op dan neem je een tweede lemsemen legt het erbovenop en doet juist hetzelfde eventueel leg je er een derde op zo kom je eigenlijk aan die verschillende lagen hoe meer je op elkaar legt hoe meer lagen je hebt.
Als je er verschillende op elkaar hebt moet je er boter op doen en smid op strooien en plat duwen totdat je een grote vierkant hebt je moet er wel regelmatig smid op strooien. Dan bak je het in een beetje boter of je kan het ook in de oven laten bakken.
Een hele goede tip in plaats van maïsmeel moet je griesmeel (smid) gebruiken dan is het minder geel .
Groetjes
Allah iberek fiek!!! Ga ze gauw maken insha allah!!! Shoekran bezef!! :zwaai:
TwinkleEye_19
27-10-2003, 14:36
Origineel gepost door doc25
zelfs als die straatverkopers het je uitleggen, kan jij zulke lemsemmen niet maken :p
begin maar eerst met makkelijke dingen te leren, zoals eitjes bakken en thee maken :rolleyes:
Lemsemnes maakte ik al op m'n 12de dus beter sssssssssst...:rolleyes: :D
Origineel gepost door leven
Salaam
Groetjes
Dank je wel :Iluvu:
Is smid wel heel fijn, net zoals maismeel? En hoeveel procent smid moet je gebruiken..Ook 50% smid en 50% bloem..of 30% smid, 20% maismeel en 50% bloem. :confused:
Gaat die lemsemnes niet hard worden omdat je veel boter gebruikt? Dan wordt die boter toch hard?
En ik wens jou ook een gezegend Ramadan toe, en moge inchallah onze gebeden en vasten gehoord worden ;)
Origineel gepost door TwinkleEye_19
Lemsemnes maakte ik al op m'n 12de dus beter sssssssssst...:rolleyes: :D
vandaar dat je hier vraagt hoe je het moet maken :rolleyes:
dat je je moeder een keer op je 12de hebt geholpen in de keuken, wil niet zeggen dat je het kan :p
TwinkleEye_19
27-10-2003, 16:11
vandaar dat je hier vraagt hoe je het moet maken :rolleyes:
dat je je moeder een keer op je 12de hebt geholpen in de keuken, wil niet zeggen dat je het kan :p
Ik vraag hier om een andere variant, niet de gewone lemsemnes :o
En nee, In de ramadan toen ik 12 was, ben ik begonnen...
Ik kon en kan het en deed het helemaal alleen :bril:
wat kan je allemaal maken ? :stout:
TwinkleEye_19
28-10-2003, 09:37
wat kan je allemaal maken ? :stout:
Alles waar een man van houdt :stout:
Alles waar een man van houdt :stout:
oooeeehh, foxy :stout:
ik wou nog meer zeggen, maar ik hou me in, het is ramadan :rolleyes:
TwinkleEye_19
28-10-2003, 09:49
oooeeehh, foxy :stout:
ik wou nog meer zeggen, maar ik hou me in, het is ramadan :rolleyes:
Nee man, gewoon flex :wijs:
flexibel ? dus je kan je in allerlei houdingen wringen ?
wil je mij niet zo opwinden ? :rolleyes:
TwinkleEye_19
28-10-2003, 10:10
flexibel ? dus je kan je in allerlei houdingen wringen ?
wil je mij niet zo opwinden ? :rolleyes:
:jammer: :jammer:
Salaam
Ik zou helemaal geen maismeel gebruiken gebruik gewoon 50% Smid (griesmeel) en 50% bloem.
Door de boter wordt hij helemaal niet hard , je moet wel je boter smelten zodat je vloeibare boter hebt.
Veel suc6
groetjes
:jammer: :jammer:
wat ? :rolleyes:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.