Bekijk originele versie : Dit moet je echt zien?!
hoe het allemaal begon met de Marokkaanse Nederlanders?!
hoe onze ouders/voorouders naar Nederland kwamen, hoe ze geselecteerd werden, hoe het in Nederland was.....
kortom hoe het allemaal begon....
en ze hadden het niet makkelijk moet ik zeggen....
klik hier (http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/nps/develegezichtenvanmarokkaansnederland/bb.laatste.asf)
weyaaaw....
Je ziet hoe die autochtone Hollanders zijn/waren...
hoe slecht onze ouders werden behandeld...
o.a.: rassenrellen....
MENSEN DIT MOET JE ZIEN
Bidawi_Mazlot
26-10-2003, 22:00
link doet het niet broeder.
Origineel gepost door Bidawi_Mazlot
link doet het niet broeder.
Goed dat je het even zegt:goedzo:
nu doet ie het wel :zwaai:
Danielle2
27-10-2003, 10:29
Ik vroeg me iets af: De Marokkannen kwamen aanvankelijk naar Nederland als gastarbieder, toch? Dus om tijdelijk wat geld te verdienen en dan weer terug te gaan, Marokkanen blij, Nederlanders blij. Bij mijn weten zijn er uiteindelijk nauwelijks gastarbeiders teruggegaan naar Marokko, waaruit ik de conclusie trek dat ze het hier zo goed hadden dat ze wilden blijven. Toch? Zijn er onder jullie kinderen van gastarbeiders die uiteindelijk hier bleven en wat was voor hen de reden om dat te doen?
Jeblia_Tetouania
27-10-2003, 11:31
Origineel gepost door Danielle2
Ik vroeg me iets af: De Marokkannen kwamen aanvankelijk naar Nederland als gastarbieder, toch? Dus om tijdelijk wat geld te verdienen en dan weer terug te gaan, Marokkanen blij, Nederlanders blij. Bij mijn weten zijn er uiteindelijk nauwelijks gastarbeiders teruggegaan naar Marokko, waaruit ik de conclusie trek dat ze het hier zo goed hadden dat ze wilden blijven. Toch? Zijn er onder jullie kinderen van gastarbeiders die uiteindelijk hier bleven en wat was voor hen de reden om dat te doen?
zo te zien praat jij je in het algemeen dus over ALLE marokkanen maar heb jij nooit op school bij geschiedenis geleerd dat niet ALLE marokkanen gastarbeiders waren (Slimmerd) :rolleyes:
Ciao:wijs:
hier is het beter dan in marokko, dus ze moeten vooral hun bek houden en doorwerken ??
dat hadden ze in het begin dan ook gedaan, maar het werd een beetje allemaal teveel ;)
ahmed werkt minimaal 16 uur per week, en krijgt hetzelfde betaald als jan die maar 8 uur werkt. En ahmed moest ook nog de ***ste klusjes doen.
In het begin hou je dat nog vol, maar op den duur trek je dat niet meer.
Bek houden dan maar ?
faithful
27-10-2003, 14:49
Ik vroeg me iets af: De Marokkannen kwamen aanvankelijk naar Nederland als gastarbieder, toch? Dus om tijdelijk wat geld te verdienen en dan weer terug te gaan, Marokkanen blij, Nederlanders blij. Bij mijn weten zijn er uiteindelijk nauwelijks gastarbeiders teruggegaan naar Marokko, waaruit ik de conclusie trek dat ze het hier zo goed hadden dat ze wilden blijven . Toch? Zijn er onder jullie kinderen van gastarbeiders die uiteindelijk hier bleven en wat was voor hen de reden om dat te doen?
tuurlijk...ze vonden het heerlijk om de "mindere" klusjes te doen, dus besloten ze maar te blijven :rolleyes:
niet zo snel conclusies trekken zou ik maar zeggen..;)
Origineel gepost door faithful
tuurlijk...ze vonden het heerlijk om de "mindere" klusjes te doen, dus besloten ze maar te blijven :rolleyes:
niet zo snel conclusies trekken zou ik maar zeggen..;)
Mmmm, maar wat is dan wel de reden dat de gastarbeider hier gebleven zijn.....
faithful
27-10-2003, 15:01
Origineel gepost door rnaj
ik denk dat ze geen andere optie hadden, aangezien werk moeilijk te vinden is/ was in land van herkomst...maar om nou te zeggen dat ze het hier GOED hadden? lijkt me sterk ;)
Kennelijk wel beter dan thuis in Marokko
faithful
27-10-2003, 15:21
Kennelijk wel beter dan thuis in Marokko
tuurlijk beter...maar goed is een ander woord..
wuhahah, sommige mensen laten me echt lachen.....
Nederland is ons land, wij hebben dit land gebouwd
Ben een Marokkaanse Nederlander :hihi:
Origineel gepost door Donjuan
Ik heb het met mijn ouders over "vroeger" gehad hoe zij het vonden in NL. Mijn vader moest keihard werken, maar dat wilde en verwachte hij ook. Ook waren de nederlanders meer gastvrij dan nu. Mijn ouders vinden Nederland veeeeel fijner dan Marokko. Ik zou zeggen als je ouders "slecht" werden behandeld door de NL'ers ga dan als de wiedeweerga terug naar je geliefde vaderland en cut the crap..niet zeuren, we hebben het goed alhamdoelilah en dat hebben we ook aan de NL'ers te danken
dus diegene die wel slecht zijn behandeld moeten hun bek houden ?
en nu ? moet ik nog steeds mijn bek houden als ik bijvoorbeeld gediscrimineerd word ?
"bek houden of wegwezen" ?
Hey pipo,
Ik zal je wat vertellen waarom ze hier bleven, in mijn geval dan.
Ze bleven hier om hun kinderen een goede toekomst te geven. Tenminste dat was hun voornemen. En dat hebben ze ook gedaan. Alleen hadden ze niet gerekend op al die bullshit die erbij kwam. Maar dat is het verleden. Wij, de kinderen, zitten hier. En we zijn onze ouders dankbaar voor, voor al die opofferingen die zij hebben moeten doen. Maar ondertussen wonen mijn ouders terug terug in Marokko. En ze zijn gezond en gelukkiger dan dat ze in dit miserabel landje, dat jij denkt het aards paradijs te zijn, ooit geweest zijn, pipo.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.