Bekijk originele versie : Moslim-man mag niet weigeren!!!!
Hihi, heb een nieuwtje!
meiden...we zijn BINNEN!
Meiden die graag willen trouwen....en niet in staat zijn om mister perfect (bestaat niet...wees blij als je mister 'good enough' treft!) te vinden het volgende:
Als moslim zijnde....mag je op een moslim man aflopen....en hem ten huwelijk vragen (niks vragen....gewoon eisen!)
En het leuke van allemaal is....hij mag als "good moslim" .....NIET WEIGEREN!!!
WAHAHAHA.....Dus zie je ergens een leuke jongen voorbij wandelen....dan ren je op hem af.....grijp je hem bij zijn en arm...en zeg je .....Ja, Ali....excuus voor de brute benadering....maar je GAAT met me trouwen....en jij mag niet weigeren....(lekker puh!)
Dikke zoen,
Ali,
P.S Uitermate lullig zal het zijn...als de rollen omgedraaid worden!
SweetCheeks
21-08-2002, 14:07
Origineel gepost door Alabama
Hihi, heb een nieuwtje!
meiden...we zijn BINNEN!
Meiden die graag willen trouwen....en niet in staat zijn om mister perfect (bestaat niet...wees blij als je mister 'good enough' treft!) te vinden het volgende:
Als moslim zijnde....mag je op een moslim man aflopen....en hem ten huwelijk vragen (niks vragen....gewoon eisen!)
WAHAHAHA.....Dus zie je ergens een leuke jongen voorbij wandelen....dan ren je op hem af.....grijp je hem bij zijn en arm...en zeg je .....Ja, Ali....excuus voor de brute benadering....maar je GAAT met me trouwen....en jij mag niet weigeren....(lekker puh!)
Dikke zoen,
Ali,
Hahahah....your kidding right?
waar staat dat in koran als ik vragen mag
kmot wel dalil hebben voordat ik opiemand ga afstappen :D
jamila_nador
21-08-2002, 14:10
Hihi, heb een nieuwtje!
meiden...we zijn BINNEN!
Dikke zoen,
Ali,
wuhahahahahahaha ik ziet het helemaal voor me :D
Haha dat zou wat zijn. Maar euh hoe zit het als Ali getrouwd is?? Want een man mag meerdere vrouwen huwen. Mits ze zielig is en dat is ze als zich vastklampt aan zomaar een Ali op straat.
Of heb ik de verkeerde verbanden gelegd??
Origineel gepost door FarD
(093) Huwelijksaanzoek gedaan door de vrouw, is dit toegestaan?
Vraag: Ik zit met een bepaalde dilemma. Ik ben een meisje moehtajjiba en ik zou een jongen nooit zomaar benaderen. Er is een jongeman die ik regelmatig zie en spreek, hij werkt in een winkel. Hij benadert de profiel die ik mij altijd heb voorgesteld van een man waarmee ik zou willen trouwen. Het probleem echter is dat hij mij het gevoel geeft interesse te hebben, maar geen stappen onderneemt om eventueel mijn hand te komen vragen. Ik weet dat hij heel religieus is opgevoed, dus hij zal me nooit vragen om een relatie aan te gaan, (wat ik overigens nooit zou doen). Nu vraag ik me af wat ik in zo'n situatie hoor te doen. Zou ik gewoon op hoop van zegen wachten (ik ben 23, de tijd begint te dringen) of zal ik zelf stappen ondernemen. Hoe moet ik dat dan doen binnen de kader van de islaam natuurlijk? Jazakallah oe Gheir. Ps: er is niemand van mijn familie of vrienden die mij hierbij zou kunnen helpen, toch geen man.
Antwoord:
In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige
Beste zuster in de islam
Zoals u misschien weet heeft Khadija de moeder van de gelovigen (moge Allah tevreden met haar zijn), de eerste vrouw van de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) zelf de stap genomen om met de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) te trouwen. Ze stuurde een vrouw naar de profeet om hem te vragen of hij (Allah's vrede en zegen zij met hem) met haar wilde trouwen...etc
Als u vindt dat desbetreffende broeder een geschikte persoon voor u is, kunt u hem middels een brief of een vriendin of andere manieren die niet in tegenspraak zijn met de religie zijn. Een manier bijvoorbeeld die niet is toegestaan is het zich afzonderen met die broeder zonder mahrem in een plek waar niemand is.
De profeet (Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: “Iedereen die in Allah en de laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn.” Overgeleverd door Ahmed
En Allah weet het het beste.
Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com
maar dat stuk dat hij niet mag weigeren !!!
is dat waar
Jullie kunnen er wel lacherig over doen, maar in de islam mag een vrouw een man ten huwelijk vragen hoor. Het is een tweede of hij zal instemmen.
Khadija vroeg de profeet (vzmh) zelf ten huwelijk.
Maar Najib26,
Het is niet zozeer dat ik het lachwekkend vind.....persoonlijk vind ik het gewoon GEWELDIG!!!....hihi....power to the woman!
He maar het klopt wel he....een man zou een goed moslim vrouw niet mogen weigeren toch???
Dikke zoen,
Alabama
P.S Najib will you marry me????
Maar Najib26,
Het is niet zozeer dat ik het lachwekkend vind.....persoonlijk vind ik het gewoon GEWELDIG!!!....hihi....power to the woman!
He maar het klopt wel he....een man zou een goed moslim vrouw niet mogen weigeren toch???
Dikke zoen,
Alabama
whahahahahahahha
ik wist wel dat iemand het zou vragen :D
Fard...lieve schat,
Je gaat me niet weer een illusie ontnemen!!!!
Ik ben namelijk met een lijstje bezig....'Op wie ik allemaalstraks af stap!
Dikke zoen,
Ali
ach ze zouden toch nee zeggen tegen mij ookal mocht dat niet
Maar Najib26,
Dikke zoen,
Alabama
Haha gek. Kom maar met de suiker naar mijn ouders en wie weet :p
Maar elke moslim mag een aanzoek weigeren, vrouw of man. Het huwelijk kent geen dwang.
Chemie,
Ja...ze kunnen wel weigeren....maar dan kan jij ook heel wijs...een aantal koran/hadith teksten opdreunen waaruit blijkt dat zij verkeerd bezig zijn!
Doen ze toch ook bij ons!
Chemie,
Ja...ze kunnen wel weigeren....maar dan kan jij ook heel wijs...een aantal koran/hadith teksten opdreunen waaruit blijkt dat zij verkeerd bezig zijn!
Doen ze toch ook bij ons!
hahahhahaha
ik zie me daar al staan met mijn slechte arabisch
maar ik zet gewoon mijn srieuze gezicht op en dan geloven ze me wel
eerst maar eens zien verder komen dan bismillah :D
Missrapster
21-08-2002, 14:37
haha...kijk kleer wel veel hier zeg...kwist niet dat dit kon en dat dit bestond...kdenk dat ik een paar kilootjes suiker ga kopen en een paar schaapjes...;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.