Bekijk originele versie : Importhuwelijken...
CLeOpaTrA01
26-10-2003, 15:01
Ik weet dat dit een uitgekwauwd, uitgespuugd en weer
herkauwd en uitgespuugd onderwerp is.. :rolleyes: ..
Maar aangezien heel binnenkort een debat moet houden wat
betreft "Inporthuwelijken", ben ik benieuwd jullie reacties hierop.. :D ..
"Marokkaanse en Turkse jongeren trouwen massaal met partners uit het land van herkomst. Dit blijkt uit cijfers die het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP).
De regering wil verbieden dat buitenlanders die hier tijdelijk zijn een huwelijkspartner naar Nederland halen. Dat geldt echter niet voor Turkse en Marokkaanse jongeren die in Nederland zijn opgegroeid en meestal een Nederlands paspoort hebben. Veel van deze jongeren kiezen voor een partner uit het land van hun ouders.
Erna Hooghiemstra van het SCP zegt: "We hadden gedacht dat jongeren die hier zijn opgegroeid ook gaan trouwen met andere allochtone jongeren die ze in Nederland tegenkomen. Maar tot onze verbazing kiezen de meeste jongeren voor een partner uit het land van hun ouders, een land dat zijzelf vaak nauwelijks kennen, hoogstens van een paar weken zomervakantie."
Veel jongens kiezen voor een traditionele vrouw, ze willen hetzelfde huwelijk als hun ouders. Ze zijn niet zo gecharmeerd van de meisjes in Nederland, ook niet van de allochtone meisjes, omdat die in hun ogen te verwesterd zijn. De jongens mogen meestal zelf een keuze maken uit het meisje dat ze hier naar toe halen.
Dat geldt niet voor veel Turkse en Marokkaanse meisjes in Nederland die trouwen met een jongen uit het land van hun ouders. Hun partner is vaak al in een vroeg stadium door hun ouders uitgekozen. Uithuwelijken heet het officieel niet meer, maar de druk is groot. Er is in het land van herkomst altijd wel een verre neef, of een buurtgenoot die graag in Nederland wil wonen. En dan is een huwelijk met een vrouw in Nederland de enige manier. Meisjes vinden het belangrijk om geen conflict te krijgen met hun ouders en laten zich overhalen.
De importhuwelijken gaan vaak fout. Vooral de huwelijken met importmannen. De partners uit Turkije en Marokko spreken de taal niet en hebben hier een grote achterstand vergeleken bij hun vrouw. Ze kunnen vaak geen baan vinden. Ze hebben mooie idealen over Nederland, maar raken gefrustreerd omdat alles anders is dan verwacht.
Het blijkt verder dat huwelijken tussen Turkse of Marokkaanse meisjes met Nederlandse mannen totaal onbespreekbaar (taboe) zijn. "
Bron: Nrc
Mijn vraag is nou of importhuwelijken nou inderdaad zouden moeten worden afgeschaft of is daar geen enkele reden voor?
elmoemien
26-10-2003, 15:04
Tja, het blijkt dat de vrouwtjes die dus een partner uit marokko halen vaker in de steek worden gelaten dan de mannetjes :D
elmoemien
26-10-2003, 15:11
wat gaan de vrouwtjes hieraan doen:)
CLeOpaTrA01
26-10-2003, 15:15
Origineel gepost door elmoemien
Tja, het blijkt dat de vrouwtjes die dus een partner uit marokko halen vaker in de steek worden gelaten dan de mannetjes :D
Dat komt denk doordat de vrouwen die vanuit Marokko worden overgehaald het vaak niet gewend zijn om "op eigen benen te staan"..
Ze worden gedropt in een voor hen onbekend land met een onbekende cultuur en dat maakt voor hun alleen maar moeilijker om de man te verlaten..
Dat in tegendeel met de mannen die worden overgehaald...
CLeOpaTrA01
26-10-2003, 15:17
wat gaan de vrouwtjes hieraan doen:)
Wat valt er aan te doen..?
De ene x is er echt sprake van liefde tussen iemand uit Nederland en iemand uit Marokko... Meestal is het dan vanzelfsprekend dat je ook
met diegene trouwt...
elmoemien
26-10-2003, 15:17
Origineel gepost door CLeOpaTrA01
Dat in tegendeel met de mannen die worden overgehaald... :confused: ze worden echt niet overgehaald om naar nl te komen hoor:D
CLeOpaTrA01
26-10-2003, 15:30
:confused: ze worden echt niet overgehaald om naar nl te komen hoor:D
d.m.v. een importhuwelijk natuurlijk...
Had zelf ook wel door dat ze niet zomaar worden overgehaald
omdat de Nederlandse overheid eens bereidwillig wil overkomen..;)..
Lady_moi
26-10-2003, 15:38
stel je haalt een manneke van marokko..verstaan jullie da nie dat het ook moeilijk is voor hem..die moet zich hier aanpassen..verstaat de taal nie..ge kunt bijna zeggen dat hij afhankelijk word van zn vrouw enkel door de taal al..als de vrouw het zat word..en de man zn familie daarsow mist enzo en het moeilijk heeft..toch logisch dat hij gaat scheiden..en dan nog al zn vrienden daar achterlaten..damnn..die zien dan snel in da europa ook nie alles is..
CLeOpaTrA01
26-10-2003, 15:51
Origineel gepost door Lady_moi
stel je haalt een manneke van marokko..verstaan jullie da nie dat het ook moeilijk is voor hem..die moet zich hier aanpassen..verstaat de taal nie..ge kunt bijna zeggen dat hij afhankelijk word van zn vrouw enkel door de taal al..als de vrouw het zat word..en de man zn familie daarsow mist enzo en het moeilijk heeft..toch logisch dat hij gaat scheiden..en dan nog al zn vrienden daar achterlaten..damnn..die zien dan snel in da europa ook nie alles is..
Allemaal heel zielig..
Maar meestal scheiden deze mannen van hen vrouwen, omdat ze
sowieso al niet van plan waren voor altijd de hare te zijn..;)..
Dat wordt dus scheiden zodra je de papieren in handen hebt en
op zoek naar een "echte" vrouw...
CLeOpaTrA01
26-10-2003, 15:52
Origineel gepost door LadyLo
gave avatar he!!!!
Hij doet ckerz.. :D ..
Lady_moi
26-10-2003, 15:58
pff..das omda die vrouw naif is..zoiets moet ge direkt kunne merken..zijn opdringerig enzo..en zeggen direkt ik hou van u zonder u goed te kennen ensow..die typekes noem ik de "Ikhouvanupapieren"..komaan seg ge moet ze eerst testen..bv..ik wil me u in marokko blijven wonen..en da ook menen blijf enkele maanden zema wonen..en als hij er niks van zegt dan is zijn liefde oprecht..
SweetRose
26-10-2003, 23:19
Importhuwelijken??
IK ken er alles van...:)
En dan spreek k uit ervaringen bij ons thuis...
Lady_moi
27-10-2003, 00:31
tzit bij u zekers int familie..:rolleyes:
SweetRose
27-10-2003, 00:35
Origineel gepost door Lady_moi
tzit bij u zekers int familie..:rolleyes:
Ben je tegen mij bezig?!!
Indien ja...
Wat bedoel je daar nu mee met die belachelijk opmerking van je...??!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.