Bekijk originele versie : Epileren Haram of niet??
Ik heb een vraagje
Is epileren haram????
Ik denk dat het niet haram is als je getrouwd bent en je epilieert je mooi voor je echtgenoot????
Ben ik juist of het ik het mis????
Heeelp?????????
The_Jackal
21-08-2002, 11:23
Origineel gepost door Tamiaa
Ik heb een vraagje
Is epileren haram????
Ik denk dat het niet haram is als je getrouwd bent en je epilieert je mooi voor je echtgenoot????
Ben ik juist of het ik het mis????
Heeelp?????????
epileren is haram
of je getrouwd bent of vrijgezel of klein of groot of wat dan ook,
"De Profeet (saw) vervloekte zowel de vrouw, die epileert als de vrouw die dat laat doen"
(Op basis van goed gezag overgeleverd door Aboe Dawoed)
parelprinsesje
21-08-2002, 11:30
...ben ik het helemaal mee ens...
epileren is haram, God heeft je zo geschapen, waarom zou je dan jezelf willen veranderen...??
groetjes een parelprinsesje
ik ga ff recht zitten....want dit is mij menens!
Okee...Jackel,
Ik heb de afgelopen periode verschillende antwoorden op bovengenoemde vraag ontvangen. Na lang bestudering van de gevonden stof.....ben ik tot de slotsom gekomen dat ---> (ff dat hele voor je man etc achterwegend latend)
je mag je wenkbrouwen wel als het ware bijschaven.....wat verboden is, is om alles te verwijderen om met een potloodje aan de gang te gaan!
Nu hoop ik echt dat ik geen ongelijk heb!
Alabama
Het is haraam, zo schijnt...
Make up is ook haram, zo schijnt...
Roken is ook haram zo schijnt...
Maar wat ik dan niet snap..Is dat juist in islamitische landen als Saoudie Arabie, Iran en dergelijke vrouwen wel hun wenkbrouwen epileren, zich wel opmaken en zo... En je hoort daar nix over.
En zo vaak zie ik hier in nederland een vrouw met hijab en al, een sigaretje met haar man opsteken... :confused:
Ik zou dus zeggen: Zoekt naar de Waarheid, en Gij zult vinden.
(zelf op onderzoek uitgaan dus... ;) )
parelprinsesje
21-08-2002, 11:32
.....hohohho
niks bijschaven, je moet er gewoon van afblijver...that's it!
dit is altijd zo leuk, iedereen probeert zulke onderwerpen altijd zo neer te zetten zodat ze in zijn of haar straatje passen...wat niet mag mag gewoon niet...!!
Origineel gepost door Alabama
ik ga ff recht zitten....want dit is mij menens!
Okee...Jackel,
Ik heb de afgelopen periode verschillende antwoorden op bovengenoemde vraag ontvangen. Na lang bestudering van de gevonden stof.....ben ik tot de slotsom gekomen dat ---> (ff dat hele voor je man etc achterwegend latend)
je mag je wenkbrouwen wel als het ware bijschaven.....wat verboden is, is om alles te verwijderen om met een potloodje aan de gang te gaan!
Nu hoop ik echt dat ik geen ongelijk heb!
Alabama
Dus het mag wel??
Ik weet wel dat als je overvloedig behaard bent, dat je het mag bijwerken, dus verdwaalde haartjes mag je wegplukken.
Maar om je nog mooier te maken of zo, mocht weer niet...
ik begin kaal te worden... mag ik er wat bij laten zetten?
parelprinsesje
21-08-2002, 11:49
........hahahah
haal ze bij je vrouw?vriendin vandaan (indien je die hebt) en plaats ze bij jezelf...
zo is iedereen blij;)
toch........??
Origineel gepost door parelprinsesje
.....hohohho
niks bijschaven, je moet er gewoon van afblijver...that's it!
dit is altijd zo leuk, iedereen probeert zulke onderwerpen altijd zo neer te zetten zodat ze in zijn of haar straatje passen...wat niet mag mag gewoon niet...!!
Dag parelmoertje,
Kijk...jij moet gewoon wel ongeloofelijk slim zijn....om met zo'n responce te komen!
Pareltje....alles maar dan ook werkelijk alles is SUBJECTIEF!!!!!
Mijn advies: ga terug naar mijn eerder reactie....lees deze nogmaals 'aandachtig' door....(probeer dit keer ook te begrijpen wat er staat)
Ik hou er niet echt van om iets klakkeloos (in jou geval kakloos) over te nemen. Dus inderdaad ja...i hit the books....(voor mij nog steeds geldend als 'meest betrouwbare bron' )
Ik ben tot de eerdergenoemde conclusie gekomen....mocht ik verkeerd bezig zijn dan zal ik het wel merken!
Gegroet,
jij leuk mens!
saidaaatje
21-08-2002, 12:31
epileren haram??ik hoor vaak van wel maar ja wat is er niet haram?????t ziet toxch niet uit als je van die dikke vieze zwarte wenkbrauwen hebt dan moet je toch een beetje afhalen.trouwens ontharen enz is niet haram
Klopt, ontharen is niet haram. Overtollig haargroei op het gezicht mag ook verwijderd worden, maar wenkbrauwen mag je niet aanraken. Mijn vriendin heeft het zaterdag nog aan de imam gevraagd. Dus helaas meiden, LET IT GROW!
groetjes
Sahra
p.s. Eigenlijk is het niet eens zo erg, want volle wenkbrauwen zijn weer in.
as-salaamoe haleikoem broeders en zusters?
als eerst hoe is het met jullie?
insahllah gaat het goed met jullie.
ik hoef eigenlijk al niks meer te zeggen, want er is zoveel gezegd.
wel wil ik wat kwijt. wanneer een man en vrouw elkaar kennen, dan mag de schoonheid niet in de weg staan. je kiest dus iemand om zijn innerlijkheid.
vroeger was men bezig met hard werken om een beetje brood te kunnen bakken om te overleven. nu zijn we broeders en zusters heel hard bezig met het uiterlijk. en daar hoort dus de wenkbrauwen ook bij die moeten in een mooie lijn komen anders is het niet goed.
vergeef me wanneer ik een van jullie pijn heb gedaan door mijn woorden. ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
ik heb liever een vrouw die om mij geeft en van me houdt, dan een mooie vrouw die alleen bezig is met zichzelf.
as-salaamoe haleikoem.
jamila_nador
21-08-2002, 13:44
Origineel gepost door Sahra22
Klopt, ontharen is niet haram. Overtollig haargroei op het gezicht mag ook verwijderd worden, maar wenkbrauwen mag je niet aanraken. Mijn vriendin heeft het zaterdag nog aan de imam gevraagd. Dus helaas meiden, LET IT GROW!
groetjes
Sahra
p.s. Eigenlijk is het niet eens zo erg, want volle wenkbrauwen zijn weer in.
ik sluit me aan bij deze meid :zwaai:
Lovely Fard,
Okee...ik zal het wel verkeerd begrepen hebben....(ach ja...misschien dat de wens toch echt de vader van de gedachten is!) Any way...coming from you....zal het wel zo zijn!
Maar vindt je het niet een beetje paradox allemaal! Iets zo klein als het verwijderen van een aantal haarjes is...knoeien met Gods schepping.
Maar het innemen van pillen om je borstomvang te laten toenemen...wordt wel weer toegestaan! (zie antwoord najib26 bij topic borstvergroting nogwat)
Tja.....
Dikke zoen,
Alabama
P.S Trouwens het is ook niet echt hulpzaam wanneer imams elkaar tegenspreken!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.