Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : goeie sollicitaiebrief of niet?

Pagina's : [1] 2

BrokenWings
19-10-2007, 12:08

En kan het door de mantel of is het voor de vuilbak??? Betreft: sollicitatie naar de functie van medewerker studentenadministratie Geachte heer, mevrouw, Toen ik uw advertentie las op de jobsite van *********, dacht meteen: dit is een baan voor mij. Hieronder zal ik u toelichten waarom ik zo enthousiast ben over deze vacature. Nadat ik mijn licentiaat Arabistiek en Islamkunde behaald had, bleven de recentste ontwikkelingen aan de universiteit mijn interesse aanwakkeren. Bijgvolg zie ik mezelf graag op dat gebied een steentje bijdragen door het vervullen van de functie als medewerker voor studentenadministratie. Wat mij geschikt maakt voor deze functie is het feit dat ik over een uitgebreid talenpakket beschik zoals mijn cv u nader zal toelichten. Ik ben goed in staat zelfstandig te werken maar maak hiernaast ook graag deel uit van een enthousiast team, zodat we samen een meerwaarde kunnen betekenen voor de universiteit. Ik beschik over goede contactuele en sociale eigenschappen, ben flexibel ingesteld en heb oog voor nauwkeurigheid, wat maakt dat ik graag de puntjes op de ‘i’ zet. Daarnaast heb ik recentelijk mijn PC-kennis bijgewerkt tijdens een VDAB-opleiding. Graag zou ik de gelegenheid krijgen om mijn sollicitatie in een oriënterend gesprek toe te lichten. Met veel interesse zie ik uw reactie tegemoet. Met vriendelijk groet,

thekra
19-10-2007, 13:45
Ik vind het een mooie sollicitatiebrief, je geeft duidelijk aan wat jouw interesses zijn en wat jouw geschikt maakt. Alleen een heel klein slordigheid foutje die je misschien over het hoofd hebt gezien, voor de rest ziet het er goed uit :) Succes met solliciteren! En kan het door de mantel of is het voor de vuilbak??? Betreft: sollicitatie naar de functie van medewerker studentenadministratie Geachte heer, mevrouw, Toen ik uw advertentie las op de jobsite van *********, dacht ik meteen: dit is een baan voor mij. Hieronder zal ik u toelichten waarom ik zo enthousiast ben over deze vacature. Nadat ik mijn licentiaat Arabistiek en Islamkunde behaald had, bleven de recentste ontwikkelingen aan de universiteit mijn interesse aanwakkeren. Bijgvolg zie ik mezelf graag op dat gebied een steentje bijdragen door het vervullen van de functie als medewerker voor studentenadministratie. Wat mij geschikt maakt voor deze functie is het feit dat ik over een uitgebreid talenpakket beschik zoals mijn cv u nader zal toelichten. Ik ben goed in staat zelfstandig te werken maar maak hiernaast ook graag deel uit van een enthousiast team, zodat we samen een meerwaarde kunnen betekenen voor de universiteit. Ik beschik over goede contactuele en sociale eigenschappen, ben flexibel ingesteld en heb oog voor nauwkeurigheid, wat maakt dat ik graag de puntjes op de ‘i’ zet. Daarnaast heb ik recentelijk mijn PC-kennis bijgewerkt tijdens een VDAB-opleiding. Graag zou ik de gelegenheid krijgen om mijn sollicitatie in een oriënterend gesprek toe te lichten. Met veel interesse zie ik uw reactie tegemoet. Met vriendelijk groet,

BrokenWings
19-10-2007, 13:47
Ik vind het een mooie sollicitatiebrief, je geeft duidelijk aan wat jouw interesses zijn en wat jouw geschikt maakt. Alleen een heel klein slordigheid foutje die je misschien over het hoofd hebt gezien, voor de rest ziet het er goed uit :) Succes met solliciteren! jah had het achteraf pas gezien maar was te lui om het hier te verbeteren:D Dank je wel voor je tips, stuur em zo de laan uit en hopen op een komend gesprek inchallah :kus:

thekra
19-10-2007, 13:49
jah had het achteraf pas gezien maar was te lui om het hier te verbeteren:D Dank je wel voor je tips, stuur em zo de laan uit en hopen op een komend gesprek inchallah :kus: Insha'Allah..hoop voor je dat het je gaat lukken!

soldier_of_alla
19-10-2007, 15:55

ik heb wat aangepast: Betreft: sollicitatie naar de functie van medewerker studentenadministratie Geachte heer, mevrouw, Hierbij solliciteer ik naar de functie als medewerker studentenadministratie. Mijn oog viel op deze functie na het bestuderen van jobsite.nl, ik werd meteen enthousiast van de mogelijkheden die deze functie kan bieden. Hieronder zal ik u het nadere toelichten Nadat ik mijn licentiaat Arabistiek en Islamkunde behaald had, bleven de recentste ontwikkelingen aan de universiteit mijn interesse aanwakkeren. Bijgevolg zie ik mezelf graag op dat gebied een steentje bijdragen door het vervullen van de functie als medewerker voor de studentenadministratie. Wat mij geschikt maakt voor deze functie is het feit dat ik over een uitgebreid talenpakket beschik zoals mijn CV u nader zal toelichten. Ik ben goed in staat zelfstandig te werken maar maak hiernaast ook graag deel uit van een enthousiast team, zodat we samen een meerwaarde kunnen betekenen voor de universiteit. Ik beschik over goede contactuele en sociale eigenschappen, ik ben flexibel ingesteld en ik heb oog voor nauwkeurigheid, wat ertoe leidt dat ik graag de puntjes op de ‘i’ zet. Daarnaast heb ik recentelijk mijn pc-kennis bijgewerkt tijdens een VDAB-opleiding. Graag zou ik de gelegenheid krijgen om mijn sollicitatie in een oriënterend gesprek toe te lichten. Met veel interesse zie ik uw reactie tegemoet. Met vriendelijk groet, (ps. ik hoop dat mijn verbeteringen je in de smaak zullen vallen, want jouw cv begon niet echt daadkrachtig)

Velatoci
19-10-2007, 19:29
ik heb wat aangepast: Betreft: sollicitatie naar de functie van medewerker studentenadministratie Geachte heer, mevrouw, Hierbij solliciteer ik naar de functie als medewerker studentenadministratie. Mijn oog viel op deze functie na het bestuderen van jobsite.nl, ik werd meteen enthousiast van de mogelijkheden die deze functie kan bieden. Hieronder zal ik u het nadere toelichten Mededelingen die overbodig of vanzelfsprekend zijn moet je nooit en te nimmer in een sollicitatiebrief zetten, dat is een inhoudelijke afknapper. Zoals jouw eerste zin: Hierbij.... t/m ... Studentenadmin. Dat geef je namelijk al aan bij 'betreft', dus overbodig. En de laatste zin in deze alinea: 'hieronder... t/m... toelichten' kan je ook weglaten, want dat is vanzelfsprekend dat je dat gaat toelichten, dat kan je derhalve beter weglaten. Dit is mijns inziens een betere 1e alinea: Mijn oog viel op de functie medewerker studentadmin zoals vermeld op de site jobsite.nl. Ik werd meteen enthousiast van de mogelijkheden die deze functie kan bieden, derhalve hoop ik wat voor u te kunnen betekenen in dezen. Nadat ik mijn licentiaat Arabistiek en Islamkunde behaald had, bleven de recentste ontwikkelingen aan de universiteit mijn interesse aanwakkeren. Bijgevolg zie ik mezelf graag op dat gebied een steentje bijdragen door het vervullen van de functie als medewerker voor de studentenadministratie. Hier moet je 'bovengenoemde functie' van maken. Voor de rest OK. Wat mij geschikt maakt voor deze functie is het feit dat ik over een uitgebreid talenpakket beschik zoals mijn CV u nader zal toelichten. Ik ben goed in staat zelfstandig te werken maar maak hiernaast ook graag deel uit van een enthousiast team, zodat we samen een meerwaarde kunnen betekenen voor de universiteit. Nieuwe alinea Ik beschik over goede contactuele en sociale eigenschappen, ik ben flexibel ingesteld en ik heb oog voor nauwkeurigheid, wat ertoe leidt dat ik graag de puntjes op de ‘i’ zet. Daarnaast heb ik recentelijk mijn pc-kennis bijgewerkt tijdens een VDAB-opleiding. Na sociale eigenschappen een punt zetten ipv komma. Verder zou ik zeggen: ''ik ben flexibel en accuraat ingesteld, wat ertoe leidt... Verder OK..

soldier_of_alla
19-10-2007, 20:01
nee hoor, dit hoort namelijk in een soll. brief men moet in 1 oogopslag zien naar welke functie deze persoon solliciteert en of d ebrief uberhaupt op de juiste afdeling terecht is gekomen

Velatoci
19-10-2007, 20:11
nee hoor, dit hoort namelijk in een soll. brief men moet in 1 oogopslag zien naar welke functie deze persoon solliciteert en of d ebrief uberhaupt op de juiste afdeling terecht is gekomen Dat zie je toch bij 'betreft'. ;)

Beloved
19-10-2007, 20:12
Mededelingen die overbodig of vanzelfsprekend zijn moet je nooit en te nimmer in een sollicitatiebrief zetten, dat is een inhoudelijke afknapper. Zoals jouw eerste zin: Hierbij.... t/m ... Studentenadmin. Dat geef je namelijk al aan bij 'betreft', dus overbodig. En de laatste zin in deze alinea: 'hieronder... t/m... toelichten' kan je ook weglaten, want dat is vanzelfsprekend dat je dat gaat toelichten, dat kan je derhalve beter weglaten. Dit is mijns inziens een betere 1e alinea: Mijn oog viel op de functie medewerker studentadmin zoals vermeld op de site jobsite.nl. Ik werd meteen enthousiast van de mogelijkheden die deze functie kan bieden, derhalve hoop ik wat voor u te kunnen betekenen in dezen. Hier moet je 'bovengenoemde functie' van maken. Voor de rest OK. Na sociale eigenschappen een punt zetten ipv komma. Verder zou ik zeggen: ''ik ben flexibel en accuraat ingesteld, wat ertoe leidt... Verder OK.. Je hebt hier een oog voor, lees ik. Zou je het goed vinden als ik binnenkort ook mijn cv naar je toe pm? Zou fijn zijn als iemand met de juiste vaardigheden er naar kan kijken.

mtiouia1988
19-10-2007, 20:17
Netjes hoor brokenwings. Ik zou je meteen aannemen, je komt zo spontaan en eerlijk over.

Velatoci
Je hebt hier een oog voor, lees ik. Zou je het goed vinden als ik binnenkort ook mijn cv naar je toe pm? Zou fijn zijn als iemand met de juiste vaardigheden er naar kan kijken. Stuur maar hoor. :goedzo:

BrokenWings
THANXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX voor jullie raad en advies :D jullie hebben me een pak op weg geholpen:D

BrokenWings
19-10-2007, 20:27
Netjes hoor brokenwings. Ik zou je meteen aannemen, je komt zo spontaan en eerlijk over. Dank je wel schat, hopelijk doen zij dat ook:D

Jameelah
19-10-2007, 23:01
Geachte heer/mevrouw, Graag zou ik middels deze weg willen reageren op de door u geplaatste vacature op de jobsite van ********* waar ik zeer van onder de indruk ben. Nadat ik mijn licentiaat voor Arabistiek en Islamkunde heb behaald, bleven de recentste ontwikkelingen aan de universiteit mijn interesse aanwakkeren. Bijgevolg zie ik mezelf graag op dat gebied een steentje bijdragen door het vervullen van de functie als medewerker voor de studentenadministratie. Hetgeen mij geschikt maakt voor deze functie is het feit dat ik over een uitgebreid talenpakket beschik, zoals u terug kunt lezen in mijn bijgevoegde curriculum vitae. Graag zou ik deel willen uitmaken van een enthousiast team om op deze manier voor wat meerwaarde te kunnen zorgen voor de universiteit. Verder denk ik prima te passen in dit team wegens mijn communicatieve en sociale vaardigheden. Overigens ben ik prima in staat zelfstandig en individueel werk te verrichten. Daarnaast ben ik er flexibel ingesteld en heb oog voor nauwkeurigheid, wat maakt dat ik graag de puntjes op de ‘i’ zet en mijn werk tot in de puntjes naar behoren verzorg. Daarnaast heb ik recentelijk mijn PC-kennis bijgewerkt tijdens een VDAB-opleiding. Ik hoop u op deze manier voldoende te hebben geïnformeerd over mijn motivatie en capaciteiten. Voor meer informatie verwijs ik u naar mijn bijgevoegde curriculum vitae. Graag zou ik de gelegenheid krijgen om mijn sollicitatie in een oriënterend gesprek toe te lichten. Met veel interesse zie ik uw reactie tegemoet. Met vriendelijk groet, Tip: begin nooit met ik, en haal je brief door een spellingcontrole.

BrokenWings
19-10-2007, 23:20

Geachte heer/mevrouw, Graag zou ik middels deze weg willen reageren op de door u geplaatste vacature op de jobsite van ********* waar ik zeer van onder de indruk ben. Nadat ik mijn licentiaat voor Arabistiek en Islamkunde heb behaald, bleven de recentste ontwikkelingen aan de universiteit mijn interesse aanwakkeren. Bijgevolg zie ik mezelf graag op dat gebied een steentje bijdragen door het vervullen van de functie als medewerker voor de studentenadministratie. Hetgeen mij geschikt maakt voor deze functie is het feit dat ik over een uitgebreid talenpakket beschik, zoals u terug kunt lezen in mijn bijgevoegde curriculum vitae. Graag zou ik deel willen uitmaken van een enthousiast team om op deze manier voor wat meerwaarde te kunnen zorgen voor de universiteit. Verder denk ik prima te passen in dit team wegens mijn communicatieve en sociale vaardigheden. Overigens ben ik prima in staat zelfstandig en individueel werk te verrichten. Daarnaast ben ik er flexibel ingesteld en heb oog voor nauwkeurigheid, wat maakt dat ik graag de puntjes op de ‘i’ zet en mijn werk tot in de puntjes naar behoren verzorg. Daarnaast heb ik recentelijk mijn PC-kennis bijgewerkt tijdens een VDAB-opleiding. Ik hoop u op deze manier voldoende te hebben geïnformeerd over mijn motivatie en capaciteiten. Voor meer informatie verwijs ik u naar mijn bijgevoegde curriculum vitae. Graag zou ik de gelegenheid krijgen om mijn sollicitatie in een oriënterend gesprek toe te lichten. Met veel interesse zie ik uw reactie tegemoet. Met vriendelijk groet, Tip: begin nooit met ik, en haal je brief door een spellingcontrole. Is ondertussen gebeurd en opgestuurd:goedzo:

Pagina's : [1] 2