Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Intieme gezondheid....

Pagina's : [1] 2 3 4 5

LadyRabat
19-10-2007, 00:58

Ja ik ga het gewoon doen.. ik open een topic over de vagina en de vaginale gezondheid... Het is ook een onderdeel van het lichaam en wellicht is het een beetje taboe of hchouma... maar ja... we hebben haar niet voor niets gekregen. Ik heb wat info verzameld en wellicht dat jullie aanvullingen hebben en iedereen elkaar hier kan helpen... Tips1: Was de vagina nooit met zeep Gebruik zo min mogelijk inlegkruisjes Draag katoenen ondergoed en verwissel dit eventueel enkele malen per dag Draag niet te strakke broeken Slaap zonder onderbroek of pyjama Was uw vagina met uw hand en niet met een washandje Veeg na de stoelgang de vagina en anus van voor naar achteren schoon Gebruik liever geen speeksel als glijmiddel Krab bij jeuk zo min mogelijk Was uw ondergoed boven de 40° C in de wasmachine Tips2: Waarom is vrouwelijke hygiëne nu zo belangrijk? Je vagina is ontzettend gevoelig voor vocht, warmte en knellende kleding, veel meer dan de rest van je lichaam. De voorgaande punten vergroten namelijk het risico op bacteriële groei en die veroorzaken irritatie en schimmeltjes. Alle meiden hebben afscheiding maar deze kan toenemen als je vagina geïrriteerd raakt. Ga je op reis naar warmere gebieden? Zorg dan dat je ondergoed draagt dat goed ventileert. Je vagina heeft een PH-waarde die constant moet blijven. Onthoud het volgende: Was je vagina met lauwwarm water, maar niet vaker dan 1 tot 2 keer per dag. Gebruik liever geen zeep, of gebruik een milde ongeparfumeerde zeep met de juiste PH-waarde. Sproei geen water direct in je vagina als je onder de douche staat. Zorg voor voldoende ventilatie bij je vagina. Vermijd strak en synthetisch ondergoed, zeker als je je scheert. Als je strakke kleding draagt trek deze dan uit zodra je weer thuis bent. Verschoon je maandverband 4 tot 5 keer per dag als je ongesteld bent. Als je inlegkruisjes gebruikt, verwissel ze regelmatig voor een fris gevoel. Trek regelmatig een schoon slipje aan. Vergeet niet je broeken en panty’s regelmatig te wassen. Tips 3: Elke vrouw heeft vaginale afscheiding. Het maakt niet uit hoe oud je bent. Het is een actief immuunsysteem van je lichaam. Vaginale afscheiding wordt geproduceerd door klieren die zich in je vagina bevinden. De afscheiding varieert in volume, geur en zelfs smaak. Omdat de zuurgraad van je afscheiding bacteriën en schimmeltjes bestrijdt is het heel belangrijk om de natuurlijke PH-waarde van je vagina op peil te houden. Dit doe je door zorgzaam om te gaan met je persoonlijke hygiëne. Bij sommige vrouwen neemt de hoeveelheid afscheiding toe als ze ovuleren. Dit komt doordat je lichaam op dat moment bezig is ervoor te zorgen dat spermacellen gemakkelijker de eicel kunnen bereiken voor een bevruchting. Als je ovuleert is je afscheiding plakkerig, weinig transparant en vloeibaar. Jonge vrouwen hebben vaak vrij veel afscheiding maar dat neemt af wanneer je ouder wordt. Om je fris en comfortabel te voelen kan je tijdens deze periode je ondergoed wat vaker wisselen of bijvoorbeeld inlegkruisjes te dragen Houd het volgende in gedachte: Te veel wassen verstoort de PH-waarde in je vagina met als resultaat juist meer afscheiding. 1 x per dag je vagina wassen is genoeg. Gebruik lauwwarm water en ongeparfumeerde zeep met een lage PH-waarde. Vermijd het direct in je vagina sproeien van water. Strakke, niet ademende synthetische kleding kan je vagina irriteren waardoor afscheiding toeneemt. Door strakke slipjes te dragen of je vagina te scheren neemt de ventilatie af. Ook hierdoor verhoog je de kans op irritatie. Wees voorzichtig met het gebruik van geparfumeerde producten. Hoe meer je je vagina hieraan blootstelt hoe groter de kans op irritatie en meer afscheiding. Gebruik nooit tampons om afscheiding tegen te gaan. Dit kan leiden tot verhoogde bacteriële groei en dus tot infecties. Jullie kunnen uiteraard vrij reageren... mocht ik iemand hebben beledigd met deze topic of als er te veel mensen aanstoot aan nemen, dan kan ie uiteraard altijd nog gewijzigd of verwijderd worden. Mochten er specifieke vragen zijn en je kunt er zelf niks over vinden... drop ze hier.. wie weet heeft iemand het antwoord ALS ER NOG MEER TIPS ZIJN KUNNEN JULLIE HET AANVULLEN :banana: EN ANDERS BEN IK WEL BEREID NOG MEER TIPS TE PLAATSEN OF UITLEG OID.. Khir incha Allah..

satijntjuh
19-10-2007, 01:20
slaap zonder onderbroek of pyama.. wejooo die zijn gek..

Nysha
19-10-2007, 09:14
misschien kun je iets zetten van hoe herken ik een infectie etc etc etc? er zijn ook vaak vragen over de vorm...vooral van jonge meisjes die daar onzeker over zijn.. zoiets..ik vind het heeeeeeeel goed....:goedzo: en denk dat het vooral voor pubermeisjes erg nuttig kan zijn!

LadyRabat
19-10-2007, 09:42
misschien kun je iets zetten van hoe herken ik een infectie etc etc etc? er zijn ook vaak vragen over de vorm...vooral van jonge meisjes die daar onzeker over zijn.. zoiets..ik vind het heeeeeeeel goed....:goedzo: en denk dat het vooral voor pubermeisjes erg nuttig kan zijn! Thx, ja ik zie ook altijd van die vragen idd.. Ik zal eens ff kijken wat ik daarover kan vinden. :)

rahmatullah
19-10-2007, 09:43

Ja ik ga het gewoon doen.. ik open een topic over de vagina en de vaginale gezondheid... Het is ook een onderdeel van het lichaam en wellicht is het een beetje taboe of hchouma... maar ja... we hebben haar niet voor niets gekregen. Bedankt hoor. Ik heb er wel informatie over nodig. En mbt kennis is niks hchouma. het is juist hchouma wanneer je niets vraagt en in onwetendheid leeft. Ik heb wat info verzameld en wellicht dat jullie aanvullingen hebben en iedereen elkaar hier kan helpen... Tips1: Was de vagina nooit met zeep Gebruik zo min mogelijk inlegkruisjes Draag katoenen ondergoed en verwissel dit eventueel enkele malen per dag enkele malen per dag verwisselen? Is dat niet veel. Om de hoeveel dagen is het normaal om je onderbroek te verwisselen? Draag niet te strakke broeken Slaap zonder onderbroek of pyjama Was uw vagina met uw hand en niet met een washandje Hoeveel keer per dag moet je het wassen om het gezond te houden. In de Islam is het zo dat je na elke wc bezoek moet wassen. Veeg na de stoelgang de vagina en anus van voor naar achteren schoon dit is zo onhandig Gebruik liever geen speeksel als glijmiddel Krab bij jeuk zo min mogelijk wat moet je dan doen? een vriendin van mij gebruikt colonge om ermee te wassen. Mss is t een turkse traditie ofzo, maar het helpt haar wel, alleen doet t super pijn. Was uw ondergoed boven de 40° C in de wasmachine Tips2: Waarom is vrouwelijke hygiëne nu zo belangrijk? Je vagina is ontzettend gevoelig voor vocht, warmte en knellende kleding, veel meer dan de rest van je lichaam. De voorgaande punten vergroten namelijk het risico op bacteriële groei en die veroorzaken irritatie en schimmeltjes. Alle meiden hebben afscheiding maar deze kan toenemen als je vagina geïrriteerd raakt. Ga je op reis naar warmere gebieden? Zorg dan dat je ondergoed draagt dat goed ventileert. Je vagina heeft een PH-waarde die constant moet blijven. Onthoud het volgende: Was je vagina met lauwwarm water, maar niet vaker dan 1 tot 2 keer per dag. sorry hoor, maar ik vind t vies wanneer ik op t toilet ben geweest en me daarna niet was. Gebruik liever geen zeep, of gebruik een milde ongeparfumeerde zeep met de juiste PH-waarde. Sproei geen water direct in je vagina als je onder de douche staat. Zorg voor voldoende ventilatie bij je vagina. Vermijd strak en synthetisch ondergoed, zeker als je je scheert. is harsen ook goed? Als je strakke kleding draagt trek deze dan uit zodra je weer thuis bent. Verschoon je maandverband 4 tot 5 keer per dag als je ongesteld bent. Als je inlegkruisjes gebruikt, verwissel ze regelmatig voor een fris gevoel. Trek regelmatig een schoon slipje aan. Vergeet niet je broeken en panty’s regelmatig te wassen. Tips 3: Elke vrouw heeft vaginale afscheiding. Het maakt niet uit hoe oud je bent. Het is een actief immuunsysteem van je lichaam. Vaginale afscheiding wordt geproduceerd door klieren die zich in je vagina bevinden. De afscheiding varieert in volume, geur en zelfs smaak. Omdat de zuurgraad van je afscheiding bacteriën en schimmeltjes bestrijdt is het heel belangrijk om de natuurlijke PH-waarde van je vagina op peil te houden. Dit doe je door zorgzaam om te gaan met je persoonlijke hygiëne. Bij sommige vrouwen neemt de hoeveelheid afscheiding toe als ze ovuleren. Dit komt doordat je lichaam op dat moment bezig is ervoor te zorgen dat spermacellen gemakkelijker de eicel kunnen bereiken voor een bevruchting. Als je ovuleert is je afscheiding plakkerig, weinig transparant en vloeibaar. Jonge vrouwen hebben vaak vrij veel afscheiding maar dat neemt af wanneer je ouder wordt. Om je fris en comfortabel te voelen kan je tijdens deze periode je ondergoed wat vaker wisselen of bijvoorbeeld inlegkruisjes te dragen Houd het volgende in gedachte: Te veel wassen verstoort de PH-waarde in je vagina met als resultaat juist meer afscheiding. 1 x per dag je vagina wassen is genoeg. Gebruik lauwwarm water en ongeparfumeerde zeep met een lage PH-waarde. Vermijd het direct in je vagina sproeien van water. Strakke, niet ademende synthetische kleding kan je vagina irriteren waardoor afscheiding toeneemt. Door strakke slipjes te dragen of je vagina te scheren neemt de ventilatie af. Ook hierdoor verhoog je de kans op irritatie. Wees voorzichtig met het gebruik van geparfumeerde producten. Hoe meer je je vagina hieraan blootstelt hoe groter de kans op irritatie en meer afscheiding. Gebruik nooit tampons om afscheiding tegen te gaan. Dit kan leiden tot verhoogde bacteriële groei en dus tot infecties. Jullie kunnen uiteraard vrij reageren... mocht ik iemand hebben beledigd met deze topic of als er te veel mensen aanstoot aan nemen, dan kan ie uiteraard altijd nog gewijzigd of verwijderd worden. Mochten er specifieke vragen zijn en je kunt er zelf niks over vinden... drop ze hier.. wie weet heeft iemand het antwoord ALS ER NOG MEER TIPS ZIJN KUNNEN JULLIE HET AANVULLEN :banana: EN ANDERS BEN IK WEL BEREID NOG MEER TIPS TE PLAATSEN OF UITLEG OID.. Khir incha Allah.. Salaam o3alekom

insaf18
19-10-2007, 10:33
wrm is het niet goed om elke dag een inlegkruisje te gebruiken?

Roudaina
19-10-2007, 13:26
Inlegkruisjes absorberen als het ware de afscheiding, waardoor de PH-waarde verstoort raakt. Op die manier raakt het uitgedroogt en kan er een schimmelinfectie ontstaan. Dat is niet zo fijn. Het is beter om je ondergoed vaker te verwisselen.

Girly_Girl
19-10-2007, 15:19
Goeie topic hoor :goedzo:

lala_oujdia15
19-10-2007, 15:37
is juist goed joh!

_khadijaatje_
19-10-2007, 15:48
goeie topic meid:duim:

LadyRabat
19-10-2007, 22:56
Thx allemaal... Volgende update volgt zo spoedig mogelijk...

Lella_Gzella
19-10-2007, 23:08
:goedzo: ga zo door !

Fessiya
19-10-2007, 23:21
Goeie topic meid! :goedzo: -Ik heb altijd in mijn tas Lactacyd Femina intiem tissues, dan kan ik me ook buiten verfrissen. http://www.efarma.ro/images/products/img_1519_2.gif - 1x per week bij een douche beurt gebruik ik BIOCLIN - MULTI-GYN VAGINAL DOUCHE + BRUISTABLET http://www.cart.ro/usr/shops/78/d116d5d6bb227fa202fc44d85c0f523c.jpg/thumb_320_240 - Bij elke douche beurt gebruik ik Lactacyd Zeep Het is heel belangrijk dat je je vagina goed verzorgd, en zeker na de daad ;)

Umm_Benjamine
23-10-2007, 12:12
ik gebruik ook altijd die Lactacyd en hij is uitstekend goed

SafiaMeknasia
23-10-2007, 12:20

Leuke en handige topic :) Trouwen weten jullie wat "Witte vloed" is of hebben jullie hier wel eens mee te maken gehad.. Ik wel :( Verschikkelijk ,,Dit is een Vaginale ziekte ontstaan door schimmel doordat verkeerde bactieren in vagina zijn gekomen of verkeerde zeep gebruikt. Ik schrok me dood toen ik het had kwam wit/geel spul uit:s net dat er in je vagina een grote puist sit die elke keer etter uitkwam ,,,ulll... Maarja dat was nog niet het ergste de jeuk,, 24 uur zat ik te krabben langs me schaamlippen bij me vagina ik werk gek.. en zo brandgevoel tijdens plassen Na 2 dagen besloot ik na dokter te gaan en wist gelijk dat het witte vloed was.. kreeg een tube creme bracht het elke avond in na 3 dagen was het hmdl weg..

Pagina's : [1] 2 3 4 5